- Hirdetés -

Erre készül a Siemens

|

- Hirdetés -

A Vision 2020+ vállalati stratégia fő célja, hogy a Siemens üzletágai nagyobb vállalati szabadságot kapjanak a Siemens márkanév alatt azzal, hogy jobban összpontosíthatnak saját piacaikra. A tervek egyúttal megerősítik a vállalat növekedési portfólióját az olyan területeken végrehajtott befektetésekkel, mint például az IoT (Internet of Things) integrációs szolgáltatások, az elosztott energiagazdálkodás és az elektromobilitás infrastrukturális megoldásai. A vállalat szakemberei arra számítanak, hogy a cég ipari üzletágának éves bevételnövekedési üteme és árrése egyaránt két százalékponttal növekedik középtávon. Az egy részvényre eső alapbevétel várhatóan gyorsabban növekedik, mint a középtávú jövedelem.

“A Vision 2020 stratégiai program, amelyet 2014-ben indítottunk, nagyrészt megvalósult, gyorsabban és sikeresebben, mint terveztük. Nagyon keményen dolgoztunk az elmúlt négy év során. Napjainkban csaknem minden üzletágunk jelentősen nyereségesebb, az ügyfél-elégedettség rekord magas szinten áll, és a Digital Factory tevékenységünk piacvezető az ipari digitalizáció területén”, mondta Joe Kaeser, a Siemens AG elnök-vezérigazgatója.

„A Felügyelő Bizottság támogatja a jövőbeni stratégiai fejlesztést, és meggyőződése, hogy a Vision 2020+ egy kiemelkedő terv az átalakulás felgyorsítására és a Siemens megerősítésére a következő évtized során”, mondta Jim Hagemann Snabe, a Siemens felügyelő bizottságának elnöke.

Kaeser szerint a vállalatok gyakran elmulasztják a szükséges változtatásokat végrehajtani egészen addig, amíg nyilvánvaló nehézségekbe nem ütköznek. „Most felelőtlenség lenne, ha csak ülnénk a babérjainkon”, mondta. „A globális változások gyorsasága és ereje növekszik, és kötelességünk ezekre felkészülni. Meggyőződésünk, hogy ez a megfelelő idő a jövőnk fenntartható alakítására.” A Siemens AG elnök-vezérigazgatója számára a gyakran negyedik ipari forradalomnak nevezett digitalizáció a legnagyobb átalakulás az ipar történelmében.

„Nem a legnagyobb, hanem a legjobban alkalmazkodóképes vállalatok élik túl ezt a helyzetet. Ezért még jobban elmélyítjük tulajdonosi kultúránkat, és üzletágainknak jelentősen nagyobb vállalati felelősséget biztosítunk, mint korábban. Ez magába foglalja az üzletággal kapcsolatos funkciók közvetlen átruházását is”, jelentette ki Kaeser. Ezen túlmenően, a vállalat piacain jelentős paradigma-váltások játszódnak le az olyan megatrendek nyomán, mint például az elektromobilitás, és az elosztott energiarendszerek. Siemens szándékában áll az ilyen változások kihasználása és aktív alakítása.

Kaeser meggyőződése, hogy a Vision 2020+ egyesíti minden érintett érdekeit. „Még gyorsabbak és még felkészültebbek leszünk, hogy ügyfeleinknek támogatást és szaktanácsokat nyújtsunk céljaik elérése érdekében – és nem csak a digitalizáció területén. Alkalmazottaink számára a jövő generáció Siemense nagyobb személyes és kreatív szabadságot jelent, több lehetőséget a felelősségvállalásra. Befektetőink is előnyhöz jutnak, mivel vállalatainknak minden eszközt a kezükbe adunk, ami ahhoz szükséges, hogy a legjobbak legyenek saját piaci környezetükben. És egy még erősebb Siemens olyan pozícióba kerüljön, hogy továbbra is megfeleljen társadalmi felelősségvállalásának”, tette hozzá.

Új struktúra – nagyobb vállalkozói szabadság, kevésbé centralizált irányítás

Az új vállalati struktúra célkitűzése, hogy a Siemens egyes vállalatainak nagyobb vállalkozói szabadságot biztosítson. Ennek eredményeként megszűnik a szervezetben a jelenlegi Divízió szint, a regionális szervezetet átszervezik, hogy tovább növekedjen ügyfélközpontúsága és áramvonalasítják a vállalat felső vezetését. „Stratégiánk továbbfejlesztésével felépítjük az újgenerációs Siemenst. Kevesebb menedzsment a központból, és nagyobb szabadság vállalataink számára, ez tesz minket erősebbé és rugalmasabbá”, mondta Kaeser.

A Csoport szint alatt három Operatív Vállalat és három Stratégiai Vállalat helyezkedik el. Az átalakulás lehetővé teszi Siemens számára, hogy jobban összpontosíthasson ügyfeleire, tevékenységeit pedig hozzáigazítsa az iparági követelményekhez. „Elmúltak már azok a napok, amikor központosítva hatékonyan lehetett irányítani a projektüzleteket, a termékeket, szoftvert és szolgáltatásokat előállító, illetve nyújtó vállalatokat, különböző, szerteágazó követelményeikkel”, mondta a Siemens elnök-vezérigazgatója.

Az új struktúra 2018. október 1-jén, az új pénzügyi év kezdetén lép hatályba. A megvalósítás lépésről lépésre halad és 2019. március 31-ével fejeződik be. A vállalat Building Technologies divíziója (BT), Energy Management divíziója (EM), Power and Gas divíziója (PG), a Digital Factory divíziója (DF), valamint a Process Industries and Drives divíziója (PD), kombinációjából jön létre a három új Operatív Vállalat. A vállalat Üzleti Egységeit is újjászervezzük, fókuszáltabb módon, beleintegrálva azokat a három új operatív vállalatba.

Operatív vállalatok

Gas and Power (GP)

· Központ: Houston, Texas

· vezérigazgató: Lisa Davis

· ügyvezető igazgató: Tim Holt

· gazdasági igazgató: Michael Becker

· Világszinten 71 ezer munkavállalójával a GP üzletágai mintegy 21 milliárd euró jövedelmet termeltek, és a profit margin kb. 9 százalék volt a 2017. pénzügyi évben.

Smart Infrastructure (SI)

· Központ: Zug, Svájc

· vezérigazgató: Cedrik Neike

· ügyvezető igazgató: Matthias Rebellius

· gazdasági igazgató: Axel Meier

· Világszinten 71 ezer munkavállalójával a SI üzletágai mintegy 13 milliárd euró jövedelmet termeltek, és a profit margin kb. 11 százalék volt a 2017. pénzügyi évben

Digital Industries (DI)

· Központ: Nürnberg, Németország

· vezérigazgató: Klaus Helmrich

· ügyvezető igazgató: Jan Mrosik

· gazdasági igazgató: Maria Ferraro

· Világszinten 78 ezer munkavállalójával a GP üzletágai mintegy 14 milliárd euró jövedelmet termeltek, és a profit margin kb. 16 százalék volt a 2017. pénzügyi évben

Az újonnan létrejövő operatív vállalatok vezérigazgatói továbbra is a Siemens AG igazgatóságának tagjai maradnak.

A Stratégiai Vállalatok között szerepel a Siemens Healthineers és a Siemens Gamesa Renewable Energy, a két teljes mértékben konszolidált társaság, amelyben a Siemens többségi üzletrésszel rendelkezik. Amíg be nem fejeződik tervezett összeolvadása az Alstommal, a Siemens Mobility üzletága is ide tartozik.

A jelenlegi Financial Services részleg közös szervezetbe kerül a Global Business Services és a Real Estate Services társaságokkal, amik így Szolgáltató Vállalatok néven működnek tovább. A Siemens szolgáltatási portfóliójának optimalizálása várhatóan jelentősen javítja a hatékonyságot.

A Siemens Corporate Technology részlege és mások mellett, a vállalat kis- és közepes méretű vállalkozásai (KKV-k) központi irányítás alá kerülnek a Corporate Development égisze alatt.

Egyrészt, a KKV-k olyan tulajdoni hányadokat képviselnek, amelyeket jelenleg a központi kezelésű portfólió tevékenységek foglalnak magukba (CMPA). Másrészt, tartalmaznak termelő üzletágakat is. A termelő üzletágak elsősorban a jelenlegi PD divízióból származnak. Azonban a KKV-k magukba foglalják majd a Siemens Postal Parcel & Airport Logistics vállalatot, amely jelenleg a CMPA része, továbbá az EM Divízió tengeri üzletágát. A KKV-k jelenleg mintegy 21 ezer főt foglalkoztatnak és körülbelül 5 milliárd euró a bevételük. A 2017. pénzügyi évben nettó veszteségük meghaladta a 300 millió eurót. 2023-ra a KKV-k várhatóan öt százalékos nyereséget érnek el. A KKV egység élén Jochen Eickholt áll.

A jövőben a Vállalati Központok feladataiból és alkalmazottjaiból egy rész átkerül más egységekhez. A központ a továbbiakban csak a belső alapfeladatokra összpontosít (pénzügy, irányítás és piacok, jogi és Complience kérdések, humán erőforrások és kommunikáció).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA