A BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company, valamint az Audi és Porsche márkákat képviselő Volkswagen Csoport bejelentették IONITY nevű vegyesvállalatuk megalapítását, amelynek célja, hogy egy Európát lefedő, nagy teljesítményű töltőhálózatot (HPC) építsen ki az elektromos járművek számára. 2020-ig mintegy 400 feltöltő pont épül majd fel.
Az IONITY vállalat Münchenben működik, vezérigazgatója Michael Hajesch, ügyvezető igazgatója pedig Marcus Groll. Az IONITY csapata már most is 50 embert számlál, és hamarosan újabb munkatársakkal bővül.
“Az elektromos autók gyors elterjedéséhez létfontosságú egy nagy teljesítményű töltőhálózat kiépítése. Ezért is fontos mérföldkő az IONITY megalapítása, hiszen azt mutatja, hogy az autógyártók hogyan egyesíthetik erőiket egy ilyen cél megvalósítására. Az első páneurópai HPC hálózat felállításával lehetővé válik, hogy az elektromos autók tulajdonosai hosszú távolságoknak is nekivághassanak. Különös figyelmet fordítunk arra, hogy az egyes felhasználók gyorsan és kényelmesen tölthessék fel autójukat, és digitális megoldásokkal fizethessenek a szolgáltatásért,” mondta el Michael Hajesch.
20 töltőállomás építése már 2017-ben megkezdődik
2020-ig az IONITY körülbelül 400 gyorstöltő állomást épít fel és üzemeltet majd. Az első 20 állomás építése már 2017-ben megkezdődik Németország, Norvégia és Ausztria legfontosabb útvonalai mentén, egymástól mintegy 120 kilométeres távolságra. Ennek befejezése után az IONITY együttműködésre lép néhány fontos piaci szereplővel, például a “Tank & Rast”, a “Circle K” és az “OMV” vállalatokkal, előnyt kovácsolva kiterjedt hálózatukból. 2018-ban már több mint 100 elektromos töltőállomás működik majd, számos márkafüggetlen töltési lehetőséget kínálva az autósok számára, akik 2020-ra HPC csatlakozási pontok ezreire számíthatnak. A HPC hálózat az európai töltési szabványt, a Kombinált Töltési Rendszert (CCS) alkalmazza. Mivel a szolgáltatást minden márka elektromos autója használhatja, és mivel a töltőpontok Európa-szerte sok helyütt elérhetők lesznek, a kontinensen egyre több vásárló érzi majd úgy, hogy az elektromos autózás valódi, értékes alternatívát jelent.
Közös erővel épül az európai hálózat
A töltőállomások helyének megfelelő kiválasztása döntő fontosságú az IONITY hálózat sikere szempontjából, akárcsak a már meglévő feltöltési technológiák intelligens összekapcsolása. Az IONITY intenzív tárgyalásokat folytat a jelenleg is működő infrastrukturális kezdeményezésekkel.
Azzal, hogy egy ilyen jellegű hálózat kifejlesztésébe invesztálnak, az autógyártók világosan jelzik elkötelezettségüket az elektromos mobilitás iránt. A szövetség arra számít, hogy munkájuk során támaszkodhatnak majd az iparágon belüli nemzetközi együttműködésre és erős partneri kapcsolatokra.
Alapítóként a BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company és a Volkswagen Csoport azonos részesedéssel bírnak a vegyesvállalatban. A neves partnerek más autógyártókat is arra ösztönöznek, hogy aktívan vegyenek részt a HPC hálózat kiszélesítésében.
- Hirdetés -
Erre készülnek az autógyártók
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan
Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...
Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja
Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...
Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója
A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -