- Hirdetés -

Erre költ 100 millió eurót a Mercedes-Benz

|

- Hirdetés -

A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban új présüzemet épít a Mercedes-Benz AG. Az új üzem iránymutató beruházás az anyagmegmunkálás folyamatainak digitalizációja terén.

Az új présüzem technológiájának köszönhetően a formatervezés, a fejlesztés, a tervezés, a szerszámkészítés és a gyártás még inkább összehangolttá válik. A termelés előreláthatólag 2022-ben kezdődik az új magyarországi présüzemben. Ezzel megnő a kecskeméti gyár és ezzel együtt a Mercedes-Benz Cars teljes nemzetközi présüzem-hálózatának termelési kapacitása is. Az új Servo présutcát egy úgynevezett lézer lemezvágó gépsor egészíti ki, amely az alumínium és acél alkatrészek hatékony és rugalmas vágását teszi lehetővé, vágószerszámok nélkül. A vállalat azt is bejelentette, hogy a kecskeméti autógyár 2022-től széndioxid-semlegesen fog gyártani.

A Mercedes-Benz AG több mint 100 millió eurót fordít a présüzem-hálózatának bővítésére. A vállalat az új magyarországi présüzem felépítésével a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban tovább növeli az európai préskapacitását, és ezáltal a Mercedes-Benz teljes termelési hálózatának rugalmasságát. Az új présüzem megépítése is bizonyítja, hogy a kecskeméti Mercedes-Benz gyár meghatározó szerepet tölt be a nemzetközi termelési hálózatban.

Még rugalmasabb gyártás

A magyarországi telephelyen létesítendő új présüzem által az anyagáramlás és az alkatrészellátás optimalizálásával a Mercedes-Benz Cars termelési hálózatában hatékonyabb termelés valósulhat meg. A kecskeméti gyár présüzeme így egy németországi telephelyekkel – Sindelfingen, Bréma, Hamburg és Kuppenheim – együtt működő présüzem-hálózat újabb tagja lesz.

Az új kecskeméti présüzem előnye, hogy lehetővé teszi a termelési kapacitások rugalmas elosztását. Egy olyan, csúcstechnológiás Servo présutca valósul meg, ami a Mercedes-Benz Cars présüzem-hálózatnak más telephelyein már most is üzemben van. A felépítésben megegyező Servo présutcák alkalmazása által a présszerszámok telephelyek közötti cserélhetősége biztosított, és rugalmas termelést tesznek lehetővé. A kecskeméti Mercedes-Benz gyár új Servo présutcája esetében különböző technikai újítások is megvalósulnak: az egyik ilyen a folyamatok következetes digitalizálása a megrendeléstől a termelésen és a logisztikai folyamatokon át a karosszériaüzemnek való kiszállításig, minden folyamat elektronikus úton kerül rögzítésre és továbbításra.

A borító karosszériaelemeket előállító Servo présutca és az új, vagy átalakított présszerszámok teszteléséhez szükséges Servo próbaprés mellett a kecskeméti Mercedes-Benz gyár új présüzemében egy lézer lemezvágó gépsor is helyet kap. Ez a szerkezet feldarabolja az alumínium és az acél tekercseket, alapanyagot szolgáltatva a Servo présutcának. Az eljárás különlegessége az, hogy a darabolást, az alapanyag folyamatos adagolása mellett, lézerrel végzi a gép. Ez a berendezés feleslegessé teszi a mindeddig használt nagy vágószerszámok előállítását, ami jelentősen hozzájárul a hatékonyabb termeléshez és a gyártás rugalmasabbá tételéhez.

A mintegy 23 ezer négyzetméteres présüzem a meglévő kecskeméti gyár részeként működik majd, a termelés indulása 2022-ben várható.

Fenntartható termelés

A fejlesztéseknek köszönhetően a kecskeméti gyárban készült kompakt gépjárművek a jövőben még nagyobb arányban állnak majd olyan alkatrészekből, amelyek helyben készülnek. Az új présüzem a legkülönbözőbb acél- és alumíniumfajtákból préselt alkatrészekkel fogja ellátni a termelési hálózatot. Ezek az alapanyagok tökéletesen megfelelnek az aktuális kompaktautó-generációk követelményeinek, mind formatervezés, mind biztonság, súly vagy minőség tekintetében.

A Mercedes-Benz Cars egyre inkább kiváló minőségű alumíniumötvözeteket használ fel a könnyű karosszériaszerkezetben. Az alacsony súly mellett az alumínium másik előnye, hogy végtelen számú alkalommal újrahasznosítható, a minőség romlása nélkül. Az alumíniumhulladék újrahasznosítása mindemellett csak huszadannyi energiát igényel, mint amennyire a könnyűfém újragyártásához szükség lenne. Ez is jelentősen csökkenti a széndioxid-kibocsátást, mivel minden újrahasznosított 1 tonna alumínium 6-9 tonna széndioxid-kibocsátás csökkenést jelent. A Mercedes-Benz Cars egy alumíniumgyártó partnerével közösen a présüzem-hálózat több telephelyén is tesztprojektek keretében kísérletezik az alapanyagonkénti tiszta újrahasznosítással. A cél, hogy a jövőben a présüzem-hálózat minden telephelye hasznosíthassa a tapasztalatokat, és az új folyamatok a sorozatgyártásban is bevezetésre kerülhessenek.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár ezért a kezdetek óta elkötelezett a környezet és az éghajlat védelme mellett: ezáltal az egy gyártott járműre eső energiafogyasztás jelentősen csökkent az utóbbi években. Optimalizálták a világítási és szellőztető rendszerek kapcsolási idejét, illetve LED lámpákra álltak át. Új világítási vezérlési koncepciót, valamint tompító funkciót vezettek be a karosszériaüzemben, emellett optimalizálták az energiaellátó rendszerek szoftverét és bevezették az igény szerinti légmennyiség-szabályozást is. 2022-től a Mercedes-Benz kecskeméti gyára teljesen széndioxid-semlegesen fog gyártani. Ennek fontos mérföldköve a villamosenergia-ellátás 100 százalékban zöld villamos energiára való átállítása.

A termelésen kívül is kiemelt figyelmet fordít a kecskeméti telephely a környezet- és éghajlatvédelemre: 2013 óta 2278 fát ültettek, és új hulladéksziget koncepciót vezettek be a hulladék optimális szétválogatásának támogatására.

A Mercedes-Benz kecskeméti gyára

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár jelenleg több mint 4.400 munkatársat foglalkoztat. 2019-ben mintegy 190.000 Mercedes-Benz kompakt autót állítottak elő. A kecskeméti gyárban a Mercedes-Benz A-osztályt, valamint a négyajtós CLA Coupé és a CLA Shooting Brake modelleket gyártják – e két utóbbit az egész világon kizárólag a magyarországi telephelyen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....