- Hirdetés -

Erre költ 3 milliárdot a Médiatanács

|

Jövőre is több, mint 3 milliárd forint jut közösségi televíziós és rádiós műsorok készítésére, filmes tartalmakra.
Az elmúlt évek támogatási összegeivel folytatódik jövőre is a Magyar Média Mecenatúra Program pályázati rendszere – hagyta jóvá a 2018-as támogatási tervet heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület – egyebek között – döntött több mint százmillió forint pályázati összeg sorsáról, melyek az idei televíziós műsorkészítést támogatják.
A Médiatanács elfogadta a jövő évi támogatási tervét, a Magyar Média Mecenatúra Program pályázati céljait és kategóriáit, illetve ütemezését. A 3,145 milliárd forinttal gazdálkodó terv 2018-ban is a médiaszolgáltatók működési költségeinek, műsorgyártásának, illetve a független magyar filmes alkotások, továbbá rádiós és online közszolgálati tartalmak gyártásának támogatását foglalja magában, és összesen 15 pályázat között oszlik el. A közösségi médiaszolgáltatók fenntartási és üzemeltetési költségeinek támogatására (rezsipályázat) 400 millió forint jut 2018-ban, műszaki fejlesztéseikre 110 millió forint, a helyi és körzeti televíziós hír- és magazinműsorok készítésére 420 millió forint, rádiós műsorokra 300 millió forint. Ami a nem egész estés filmeket, közszolgálati célú műsorszámokat illeti: az ismeretterjesztő filmek (Kollányi Ágoston-pályázat) esetében 250 millió forinttal gazdálkodhat a tanács, dokumentumfilmekre (Ember Judit-pályázat) 330 millió forint jut, animációs filmekre (Macskássy Gyula-pályázat) 180 millió, animációs filmsorozatokra (Dargay Attila-pályázat) 200 millió, kisjátékfilmekre (Huszárik Zoltán-pályázat) 150 millió, televíziófilmekre és televíziófilm-sorozatokra (Fehér György-pályázat) 600 millió, történelmi dokumentumfilmekre (Nemeskürty István-pályázat) 100 millió. Forgatókönyvírásra és televíziófilmterv-fejlesztésre (Egri Lajos-pályázat) összesen 10 millió forint a keretösszeg, míg az ad-hoc jelentkező események helyszíni forgatási munkálataira (Escher Károly-pályázat) 20 millió forint. Az online közszolgálati műsorszámok (Neumann János-pályázat) esetében 20 millió forintra pályázhatnak az alkotók. Hangjátékokra és hangjátéksorozatokra (Cserés Miklós-pályázat) összesen 50 millió forint áll rendelkezésre. A filmes pályázatok többségében a Médiatanács továbbra is elkülönít a keretösszegekből a határon túli pályázók számára, a részletes feltételeket az egyes pályázati felhívások tartalmazzák. A testület 2011 óta helyi és körzeti rádióknak és televízióknak szóló pályázatokon közel 2200 támogató döntést hozott, valamint több mint 1000 nem egész estés televíziós film, rádiós hangjáték, illetve online tartalom gyártását finanszírozta, mindösszesen több mint 18,7 milliárd forinttal.
Ennek keretében ezen a héten két pályázat kibocsátásáról is döntött a testület: megszavazta a mecenatúraprogram Fehér Györgyről elnevezett, televíziófilmek és televíziófilm-sorozatok gyártásának vissza nem térítendő támogatására kiírt 2018-as pályázati felhívást. Az eljárásban a korábbi évekhez hasonlóan legfeljebb 70 perc hosszúságú tv-filmek, illetve legfeljebb kétrészes, epizódonként minimum 25, maximum 50 perc hosszúságú sorozatok gyártása támogatható. A tanács a nyertes alkotások támogatására 600 millió forintot különített el, és a támogatást a pályázatban rögzített összköltség arányában ítéli meg úgy, hogy az ne haladja meg a tervezett összköltség 75 százalékát és a 120 millió forintot. A szinopszisok leadására január 11-én 12 óráig van lehetőség az Ügyfélkapun keresztül. A Médiatanács döntésének határideje május 8., a filmalkotásokat legkésőbb 2019. december 31-ig kell bemutatni.
Szintén a jövő évi program részeként, 400 millió forint keretösszeggel pályázati felhívást fogadott el a testület a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeinek támogatására. A közösségi televíziók esetében egy pályázó maximális havi támogatási összege 600 ezer, közösségi rádióknál 500 ezer, kisközösségi rádióknál 400 ezer forint. A pályázatot a következő évre is négy forduló alapján írták ki, az első forduló beadási határideje január 4., 12 óra.
Döntés egy idei mecenatúrás pályázaton: 108,4 millió forint 23 helyi, illetve körzeti televíziónak
A Médiatanács 108,4 millió forintot ítélt meg rendszeresen jelentkező hírműsorok, közéleti és kulturális magazinok készítésének támogatására a Magyar Média Mecenatúra Programban. Az idén futó televíziós műsorkészítést támogató pályázat harmadik fordulójának keretében 23 helyi televízió került a nyertes pályázók közé. Közéleti magazinokra kapott támogatást a Miskolcon és Tiszaújvárosban fogható Irány Televízió, a Szeged környéki TiszapART, a gödöllői Régió Plusz Televízió, a Soltvadkerti Tv, a Hajdúszoboszlói Városi Televízió, a Sárvári Televízió és a Szentgotthárd vidéki Gotthárd Tv. A hírműsor kategóriában sikeresen pályázott a Szombathelyi, a Keszthelyi, a Vásárhelyi és a fővárosi Hegyvidék Televízió, a Veszprém Tv, a Szolnok Tv és a Somogy Tv. Kulturális magazinműsor kategóriában nyert a Zalaegerszegi Televízió, a Gyula Televízió, a Miskolc Televízió, a Tv Szentendre, a Kapos Televízió, az Ózdi Városi Televízió, a szarvasi Körös Televízió, a Pécs Tv és a budapesti Apostol Tv.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...