- Hirdetés -

Erre költünk 1000 milliárd eurót

|

- Hirdetés -

Jó évre számíthatnak idén is a műszaki eszközök gyártói, a GfK előrejelzése szerint a múlt évhez képest 2,5 százalékkal többet, 1050 milliárd eurót költenek majd ilyen termékekre a fogyasztók.

A növekedést a telekommunikáció (+3 százalék), a háztartási kisgépek (+8 százalék) és a háztartási nagygépek (+2 százalék) fogják generálni. Az előrejelzések szerint az IT, az irodatechnika és a szórakoztató elektronikai termékek értékesítése stabil marad, szinte változatlan az előző évhez képest.

A műszaki elektronikai termékek piacának pozitív értékbeni növekedése 2020-ban minden régióra jellemző lesz, értéke 2 és 3 százalék között lehet. A regionális összetétel szinte változatlan marad 2019-hez képest, miszerint az ázsiai-csendes-óceáni régiók adták az árbevétel nagyrészét: 43 százalékot, emellett minden negyedik eurót pedig Európában költöttek el.

„Feltételezzük, hogy az 5G bővítésével és elterjedésével a telekommunikációs ágazat a viharos 2019 után újból növekedni fog. Az okostelefonok iránti kereslet Kínában és a feltörekvő Ázsiában nemcsak a telekommunikációs szektor, hanem a teljes műszaki elektronikai piac egyik fő hajtóereje lesz. Az innováció, a teljesítmény és a prémiumra való törekvés továbbra is a legfontosabb keresletnövelő fogyasztói trendek maradnak. A fogyasztókat a kényelemhez, az egészséghez és a jóléthez kapcsolódó termékekkel lehet elnyerni és költésre serkenteni. Ennek következtében továbbra is nagy az igény a háztartási kisgépekre, mind a feltörekvő, mind a fejlett piacokon. Ugyanakkor a digitális fogyasztók egyre jobban aggódnak a fenntarthatóság miatt, azaz: hogy ebben a technológiai környezetben a kormányok, gyártók, kereskedők és a fogyasztók hogyan lehetnének környezetbarátabbak” – fejtette ki Pavlin Lazarov, a GfK műszaki elektronikai termékek piacának szakértője.

A fogyasztói költések részesedésének változása

Bár még nincsenek meg az év végi számok világszinten, a GfK becslése szerint 2020-ban a telekommunikációból származik majd a tavalyi év összes fogyasztói kiadásának több mint 43 százaléka, 454 milliárd euró. A második helyezett a háztartási nagygépek piaca, a becsült forgalma 187 milliárd euró.

Az előrejelzések szerint az informatikai és az irodatechnikai szektor a műszaki elektronikai piac több mint 15 százalékát adja, amelyet a szórakoztató elektronika követ. Ez utóbbi több mint 146 milliárd euró értékű eladást generál, ami 14 százalékos részesedést jelent. A műszaki elektronikai cikkek piacán a háztartási kiskészülékek szektorában várható nagymértékű növekedés, továbbra is egyre nagyobb arányban költenek rájuk a fogyasztók. 2020-ban várhatóan ismét növekszik a részesedésük, a 97 milliárd eurós eladások a költések több, mint 9 százalékát érik el. A harc a fogyasztók figyelméért továbbra is kiemelt fontosságú, és a megnyeréshez vezető út megtalálása lesz a kihívás 2020-ban.

Hazai várakozások

A magyarországi műszaki elektronikai piac novemberig bezárólag pozitív értékbeni képet mutat. Nálunk is a telekom szektor adta a forgalom 40 százalékát. A telekommunikáción kívül a háztartási kis, és nagygépek piaca növekedett, köszönhetően az év eleji csereprogramoknak, amik beváltása év közepéig kitartott, valamint a beépíthető termékek is népszerűbbek voltak.

„Mivel a Black Friday utáni akciók decemberben is növelték a keresletet, valamint számos kereskedő kupon-akciókkal ösztönözte a háztartási kisgépek értékesítését, így az összforgalom egyszámjegyű növekedését várjuk. A 2020-as évben a szórakoztató elektronika piacának növekedését prognosztizáljuk -az idei évi csökkenéssel ellentétben-, mivel olimpia és futball EB is lesz, melyek jellemzően pozitívan hatnak a TV értékesítésre, amely a szórakoztató elektronikai termékek forgalmának közel 80 százalékát adja” – tette hozzá Sztupár Andrea, a GfK Hungária kereskedelmi igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...