- Hirdetés -

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

|

- Hirdetés -

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról. A prognózisuk szerint az év második felére a lefelé induló kamatok tovább segíthetik a szegmens újraéledését, amelyet azonban az infláció, valamint a nemzetközi politikai és gazdasági helyzet is nagyban befolyásolhat. Az állami otthonteremtési támogatások is népszerűek lesznek: idén, várhatóan a CSOK igénylések száma lehet magasabb, míg tavaly a Babaváró tarolt. Az ügyfelek egyre inkább igénylik a szakértői támogatást pénzügyeikben, főként a különböző bankok ajánlatainak összehasonlításában, valamint a szerteágazó állami támogatási lehetőségek közötti útmutatásban számítanak segítségre a Credipass felmérése szerint.

Az elmúlt év által hozott jelentős változások, mint a kiemelkedő infláció, a magas hitelkamatok és a szomszédos országban dúló háború okozta bizonytalanság, természetesen hatással voltak a magyar hitelpiac alakulására is. Általános megállapítás, hogy ebben a gazdasági környezetben az érdeklődők sokkal megfontoltabbak lettek, azonban jó hír, hogy a megkérdezett szakértők véleménye alapján a piac 2023 februárjától újra érezhető aktivitást mutat. Amennyiben ez kitart az év folyamán, úgy akár a 2022. évi forgalomhoz hasonló volumen is várható a hazai lakáshitelezésben. A tapasztalatok szerint szükséges a hiteles és tájékozott pénzügyi szakértők iránymutatása, az ügyfelek főként a különböző bankok, pénzügyi szolgáltatók kondícióinak, ajánlatainak összehasonlításában várják a segítséget, de a számos állami otthonteremtési lehetőség közötti eligazodásban is örömmel támaszkodnak szakemberre – derül ki a márciusi kutatásból.

„A Credipass hálózat hosszú évek óta több mint 200 független pénzügyi szakértővel működik országszerte. Ennek az erős jelenlétnek köszönhetően folyamatos betekintést nyerhetünk a szegmensben zajló változásokba, trendekbe, és olyan információkhoz is juthatunk az ügyfelek, a személyes kapcsolattartás által, amelyek segíthetnek prognosztizálni a hitelpiac várható alakulását” – mondta el Fülöp Krisztián, a Credipass magyarországi vezetője.

A Credipass szóban forgó felmérése szerint, a kérdőívet kitöltő szakemberek nagyjából fele lassú élénkülésre számít, amely a remények szerint év végére áll vissza a korábbi volumenre. Szintén a megkérdezettek 50%-a jósolta a lakásvásárlások arányának több mint 15%-os csökkenését az előző évi egyéni tranzakciószámhoz képest. 65,5%-a a válaszadóknak viszont növekvő érdeklődést tapasztalt a februári hónapban az előző három hónaphoz képest, amely az érdeklődések magasabb számában mutatkozott meg. Összességében az is elmondható: kevesebb ügyletre számítanak, mint 2022-ben.

A szakemberek által adott prognózist kiegészíti, hogy a piac alakulására ható tényezők között a csökkenő kamatpályát (61,8%) és a magas inflációt (54,5%) jelölték meg a legtöbben, illetve a válaszadók 52,7 %-a szerint a nemzetközi politikai és gazdasági helyzet lehet még piacformáló hatással. A legkisebb mértékben befolyásolják majd a hitelpiacot a magas lakásárak (38,2%), illetve a hitelképesség hiánya és alacsonyabb jövedelmek (25,5%), ugyanakkor nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a szakértők az állami támogatások kihasználásának (41,8%).

A jelzáloghitelek értékének tekintetében, a szakértők a budapesti régióban a 15-20 millió Ft-os ügyleteket várják a legmagasabb arányban: 52%-uk szerint ezek lesznek a leggyakoribbak 2023-ban. A vidéki régióban ezzel szemben a 10-15 millió Ft-os ügyletkategória lehet a legnépszerűbb (67,9%). Ugyanezen hitelek átlagos hitelnagyságában 10-20%-os csökkenést várnak a szakemberek országszerte, a futamidő tekintetében pedig a 20 évre szóló ügyleteket tartják a legnépszerűbbnek.

Az otthonteremtési támogatások között a legkeresettebb a válaszadók szerint egyértelműen (74,5%-ban) a CSOK lesz idén, míg a második helyen a Babaváró támogatás (20%), a harmadikon pedig a Falusi CSOK (5,5%) végzett. A CSOK mellett szól az a tény is, hogy a szakértők szerint a támogatási forma legvonzóbb előnye a hozzá kapcsolódó illetékmentesség, ezért biztosan sokan fogják idén is igényelni. Ezzel szemben a szakértők úgy gondolják, a Babaváró támogatás népszerűsége biztosan csökkeni fog a tavalyi évhez képest. 80%-uk abban is egyetértett, hogy legnagyobb arányban idén is ingatlanvásárlásra fordítják majd az ügyfelek a babaváró kölcsönt, de az ingatlanfelújítás, korszerűsítés, bővítés kategória is népszerű lesz (9,1%).

„Pozitív jövőképet fest, hogy a hitelközvetítők visszajelzései szerint a február havi igénylések, tranzakciószámok már élénkülést mutatnak. A különféle állami támogatások meghosszabbítása, valamint a banki hitelkamatok csökkenése is ezt a pozitív prognózist támogatja. Ezen kívül, az is fontos visszajelzés számunkra, hogy az ügyfelek egyre inkább igénylik a tapasztalt és alapos pénzügyi szakértők segítségét, főleg a legjobb ajánlatok megtalálásában, összehasonlításában. Hiszen a szolgáltatásunk nem csak pénzt, de időt is spórol nekik! A mostani helyzetben azt gondolom, kiemelten fontos, hogy alaposan átgondolt és megfontolt pénzügyi döntések születhessenek” – tette hozzá Fülöp Krisztián.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újra trendi a butatelefon

A fiatalok körében egyre népszerűbb Nokia 2660 Flip mostantól Pop Pink és Lush Green színben is elérhető. A butatelefonok egy új aranykor hajnalán állnak, ahogy a Z és Y generáció tagjai tudatosan keresik a...
televízió nézettség

A Szerencsekerékkel az Európa-liga sem bírt

Mindhárom fontos célcsoportnál a Szerencsekerék bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Igaz, a 18-49 és a 18-59 éveseknél nem volt nagy különbség a vetélkedő és az Európa-liga-döntő közvetítésének nézettsége között. Az elmúlt héten nem változtak...

Rengeteg UEFA BL-mérkőzés jön a Sport TV-n

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Sport TV-t üzemeltető AMC Networks International - Central and Northern Europe (AMCNI-CNE) hosszútávú, többéves együttműködésének köszönhetően továbbra is követhetjük a Sport TV-n az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseit. Minden...

Új trendek az okosotthon-piacon

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A...

Ezek a legnépszerűbb bulihelyek

Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest...

Sosem volt még ilyen szórakoztató a kalóriaégetés

A VR fitnesznek köszönhetően javul az állóképesség, az izomzat erősödik és kellő kitartással a mérleg is egyre kevesebbet mutathat.Manapság az egészségtudatos életmód, a helyes táplálkozás és a sport központi szerepet tölt be az emberek...

Új vezérigazgatóval erősít a PENNY

Új vezérigazgató érkezik július 1-jétől a PENNY Magyarország élére Mathias Mentrop személyében. Mentrop jelenleg a csehországi PENNY-hálózat operatív igazgatójaként tevékenykedik, pozíciójában a jelenlegi magyarországi vezérigazgatót, Florian Jens Naegelét váltja majd.Mathias Mentrop több mint tízévnyi...

Közel 100 filmmel jön a héten a Magyar Mozgókép Fesztivál

Idén június 7. és 10. között rendezik meg a Nemzeti Filmintézet és a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program szervezésében, a Magyar Mozgókép Fesztivált. Az esemény keretében három városban, Veszprémben, Balatonfüreden és Balatonalmádiban, kilenc...

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változások a Westendben

Gőzerővel folynak a munkálatok Magyarország leglátogatottabb ételudvarának, a Westend Food Courtnak a felújításán, amely az eddigi legnagyobb átalakulás a bevásárlóközpont történelmében. A terveket a Westend igényei alapján a nemzetközileg is elismert Hello Wood csapata...

Újra trendi a butatelefon

A fiatalok körében egyre népszerűbb Nokia 2660 Flip mostantól Pop Pink és Lush Green színben is elérhető. A butatelefonok egy új aranykor hajnalán állnak, ahogy a Z és Y generáció tagjai tudatosan keresik a...
televízió nézettség

A Szerencsekerékkel az Európa-liga sem bírt

Mindhárom fontos célcsoportnál a Szerencsekerék bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Igaz, a 18-49 és a 18-59 éveseknél nem volt nagy különbség a vetélkedő és az Európa-liga-döntő közvetítésének nézettsége között. Az elmúlt héten nem változtak...

Rengeteg UEFA BL-mérkőzés jön a Sport TV-n

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Sport TV-t üzemeltető AMC Networks International - Central and Northern Europe (AMCNI-CNE) hosszútávú, többéves együttműködésének köszönhetően továbbra is követhetjük a Sport TV-n az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseit. Minden...

Új trendek az okosotthon-piacon

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....