Milyen a B2B marketing helyzete és milyen trendek alakítják azt a következő időszakban? A ContentPlus nemzetközi ügynökségi hálózatának, a BBN-nek cseh és román tagjaival a három ország vezető marketingeseinek tették fel ezt a kérdést.
A megszólaltatott közel 40 szakember válaszaiból egyértelműen kirajzolódtak a fő irányok:
Mára az üzleti környezet alapvetően digitális lett, amihez a B2B marketingnek is alkalmazkodnia kell.
Az átalakuló környezethez illeszkedve a régióban is a tartalommarketing vált a meghatározó B2B marketinges taktikává.
Az általános célcsoportra való célzás helyett kiemelt szerepet kap az ügyfelek szegmentálása, a személyre szabott megoldások alkalmazása.
A céges kommunikáció mellett egyre fontosabb az ügyfelek számára hiteles B2B influencerek bevonása
A mesterséges intelligencián alapuló megoldások használata a következő években robbanásszerűen növekedni fog.
A három ország közelsége ellenére jelentős eltérést mutatnak a B2B marketingben alkalmazott taktikák. Míg Romániában kiemelt szerepet kapnak a közösséget közvetlenül elérő megoldások, mint a webináriumok vagy az influencer-együttműködések, a cseh marketingesek inkább a személyes találkozókat és a szakmai kiadványokat részesítik előnyben, A magyar B2B marketingre az integráció, az offline események online támogatása a jellemző.
A jövőben az MI, az automatizáció megkönnyíti a tartalomkészítést, növekedni fog a publikált tartalmak mennyisége, ugyanakkor felértékelődik az emberi beavatkozás, a vélemények, a tapasztalatokon alapuló megállapítások szerepe.