- Hirdetés -

Erre vágynak az álláskeresők

|

- Hirdetés -

A magyar álláskeresők zöme az alacsony fizetés miatt mondott fel az előző munkahelyén, több mint nyolcvan százalékuk számára pedig a fejlődési lehetőség a legfontosabb a leendő munkahelyen – derült ki a DreamJo.bs által készített legfrissebb felmérésből, amelyet a Szerethető Munkahelyek verseny kapcsán készített.

A hazai aktív és passzív álláskeresők 42,5%-a az alacsony fizetés miatt hagyta ott a legutóbbi munkahelyét, a második és a harmadik felmondási ok a fejlődési lehetőség hiánya és a főnökkel való elégedetlenség volt (36-36%) – derült ki a DreamJo.bs újgenerációs állásportál legfrissebb online kutatásából. „Hiába magas a fizetés, ha rosszul érzi magát az ember a munkahelyén. A jó fizetés szükséges, de nem elégséges ahhoz, hogy a vállalatok megtartsák a legkiválóbb munkaerőt.”- hangsúlyozza Balogh-Mázi Mária, a DreamJo.bs vezérigazgatója.

Az álláskeresők körében végzett felmérés eredményei is alátámasztják ezt, hiszen a fejlődési lehetőség toronymagasan vezet, a válaszadók 78%-a jelölte be ezt legfőbb szempontként a munkahelyválasztásnál. A második helyen a családbarát jelző végzett 61,6%-kal, a harmadikon a sokszínű és befogadó munkahely (52,7%). Utóbbi olyan, népszerűnek gondolt jellemzőket utasított maga mögé, mint a környezettudatos (33%) vagy az egészségtudatos (29%). A kutatásban legnagyobb arányban 36-45 év közötti munkavállalók vettek részt, vagyis azoknak az X és Y generációs munkavállalóknak a preferenciáit tükrözik legnagyobb arányban az eredmények, akik legalább tíz éve vannak a munkaerőpiacon. Vagyis nem csupán az új generációnak fontos, hogy a választott munkahelyen fejlődni tudjon, hanem a már tapasztaltabb munkavállalóknak is ez az elvárásuk.

A válaszadók 63,8%-a nem elégedett a fizetésével jelenleg sem, a megkérdezettek legnagyobb része, közel fele 10-25%-os fizetésemeléssel békülne ki. Az elégedetlenség mértékét jelzi, hogy több mint harmaduknak még ez sem lenne elég, ők 25-50%-os fizetésemelést szeretnének.

Miért fontos a megkérdezettek számára a magas fizetés? Legnagyobb részük, 83%-uk szeretne félretenni a fizetéséből, ezt követte 38%-kal a családfenntartás mint cél, vagyis a mindennapi szükségletek előteremtése. A válaszadók harmada hiteltörlesztésre (32%), illetve utazásra, szórakozásra (33%) költené a magasabb fizetését.

„2019-ben már nem nagyon engedheti meg magának egyik szektorban vagy méretben lévő cég sem, hogy ne kommunikáljon őszintén magáról, mégis számtalan megtévesztő álláshirdetéssel lehet találkozni a mai napig. A cégeknek is az az érdekük, hogy a potenciális jelöltek már a legelső alkalommal tisztában legyenek azzal, hogy mit várhatnak az adott munkahelytől.” – mondja Balogh Péter, a Szerethető Munkahelyek Díj egyik alapítója. A DreamJo.bs kezdeményezésére létrejött Szerethető Munkahelyek Díj célja, hogy lehetőséget adjon a hazai munkaadóknak – kis- és nagyvállalatokat egyaránt – hogy őszintén megmutassák, miért jó náluk dolgozni, illetve a munkavállalóknak, hogy megismerhessék ezeket a cégeket. Az idei, harmadik alkalommal megrendezésre kerülő versenyre több mint ötven városból közel 500 nevezés érkezett a hazai vállalatoktól. A közönségnek október 31-ig van ideje szavazni az általa legszerethetőbbnek tartott munkahelyre az erre a célra kialakított felületen. A szavazás során algoritmus osztja el a nevezett cégeket a szavazók között, így minden bemutatkozó oldal egyenlő arányban kerül a szavazók elé elbírálásra, vagyis direktben nincs lehetőség szavazni a cégekre. Kivétel ez alól a ’Dolgoznék itt’ különdíj, ahol akár a kollégák is becsatlakozhatnak a szavazásba. A Dolgoznék itt gomb megnyomásával a cégprofiljukat megoszthatják a nevezők a saját social media csatornáikon és így gyűjthetik a céges like-okat október 31-ig. A legtöbb szavazatot begyűjtők értékes nyeremények és a Dolgoznék itt különdíj büszke tulajdonosai lehetnek. A verseny díjazottjait november 21-én egy ünnepélyes díjátadó gálán köszöntik a szervezők, amelynek keretében a szakmai különdíjakat is átadják. Lehetőség van többszöri szavazásra annak érdekében, hogy az érdeklődők minél több hazai céget megismerhessenek. A szavazók között értékes nyereményeket sorsolnak ki november 4-én.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fizetésemelésre számítanak a fiatalok

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre...

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA