A Marketing&Media magazinnak nyilatkozó cégvezetők kivétel nélkül elégedettek a társaságuk tavalyi üzleti eredményeivel. Nagyon bizakodók a 2018-as évvel kapcsolatban is, bár van, aki szerint az idei már nehezebb esztendőnek ígérkezik.
Gőzerővel dolgozunk
Vidus Gabriella
RTL Magyarország, vezérigazgató
Ilyen volt 2017
Minden okunk megvan az elégedettségre. A 2017-es évet pozitív eredménnyel zártuk: az RTL Magyarország teljes konszolidált bevétele a 2016-os 104 millió euróról 2017-ben 110 millióra nőtt, az EBITDA pedig a 2016-os 15 millió euróról 23 millióra emelkedett. Az RTL Magyarország esetében az éves beszámoló jelentések vizsgálatánál hibás megközelítés kizárólag a Magyar RTL Televízió Zrt. eredményeit figyelembe venni, hiszen az RTL Magyarország hazai jelenléte nem egyenlő az M-RTL Zrt.-vel. Tőzsdén jegyzett vállalat lévén a cégcsoport teljes hazai forgalmáról az RTL Group által publikált adatok az irányadók.
Ilyen lesz 2018
Folytatjuk a megkezdett munkát: gőzerővel dolgozunk az őszi idényen, és annyit már most elmondhatok: komoly meglepetésekkel készülünk. Emellett a nyár folyamán tovább bővül az RTL Most! nevű digitális platformunk: augusztusban elindítjuk a telenovella-rajongóknak szánt SzeressMost, illetve a humoros tartalmak kedvelőinek a NevessMost digitális csatornát.
Komoly elvárásaim vannak
Lukács Csaba
Atmedia, ügyvezető igazgató
Ilyen volt 2017
Nagyon jól sikerült a tavalyi évünk is, hiszen sikerült növelnünk a bevételeinket, illetve azt is fontos megjegyezni, hogy az MSC-vel, valamint az RSH-val együtt az Atmedia Csoport konszolidált eredménye is nőtt. Hozzátenném, hogy amikor üzleti eredményről beszélek, akkor a három vállalat, tehát az Atmedia, az MSC és az RSH konszolidált eredményére gondolok. Ha így nézzük a cégcsoport teljesítményét, akkor világosan látható, hogy az Atmedia Csoport bonyolította a legnagyobb forgalmat 2017-ben a magyar médiapiacon. Tavaly is nőtt a reklámpiac, és ennek megfelelően nőttek az Atmedia Csoport bevételei is, de lényeges tényező, hogy nőtt a televíziós büdzsékből való részesedésünk is, azaz 2017-ben egyértelműen az Atmedia volt a piacvezető mind közönségarány, mind pedig bevételek tekintetében.
Ilyen lesz 2018
Az idén is sikerült tovább növelnünk a televíziós portfóliónkat, hiszen az év elején csatlakozott hozzánk a Life és az Ozone Network, de új csatornát indított a DMC is, és várunk még új tévéadókat az év második felében. Az új csatornákkal és a „régi” partnerek programingfejlesztéseivel a „commercial közönségarányunk” 2018-ban elérte, sőt meghaladta az 55 százalékot. Nyilván mindenki emlékszik a TV2 Csoport téli és tavaszi sikeres műsoraira, most pedig a futball-világbajnokságra fókuszálunk, amelyet egy másik fontos partnerünk, az MTVA közvetít. Az őszi műsorokról még nem is beszéltem… Ez alapján komoly elvárásaim vannak az idei évvel kapcsolatban, és az első fél év eredményeit tekintve úgy hiszem, hogy nem is alaptalanul.
Még nagyobb digitális hangsúly
Györke Zoltán
Lapcom Zrt., marketing és kereskedelmi vezérigazgató-helyettes
Ilyen volt 2017
Az elmúlt évben gyakorlatilag minden kitűzött pénzügyi és egyéb célunkat teljesítettük, ezért azt gondolom, hogy nagyon elégedettek lehetünk a Lapcom Zrt. 2017-es üzleti évével. A példányszámaink a terveinknek megfelelően alakultak, a helyi hirdetők körében pedig növelni is tudtuk a bevételeinket. Ráadásul mindezt úgy sikerült megvalósítanunk, hogy eközben a kiadó egy tulajdonosváltáson is átesett. Tavaly az árbevételünk és a profitunk is emelkedett a korábbi esztendőhöz viszonyítva, a beszámolóban látható negatív adózott eredményt egy a tranzakcióhoz kapcsolódó könyvelési tétel okozza.
Ilyen lesz 2018
Az már látszik, hogy a 2018-as év nehezebb lesz, mint a tavalyi. Még egy olyan jól menedzselt médiavállalat, mint a Lapcom sem tudja kivonni magát a napilapok piacát érintő kedvezőtlen tendenciák alól. Idén a hirdetési piacon is a korábban elért sikereink megőrzése a reális cél. Ugyanakkor ez nem ért minket váratlanul, a digitális fejlesztéseink felpörgetésével is már ennek a trendnek mentünk elébe. Mostantól sokkal nagyobb hangsúlyt kap a digitális terület, hiszen csak ezzel lehet ellensúlyozni a printpiacon kieső bevételeket. Az első féléves eredményeink alapján úgy látom, hogy az idei üzleti céljainkat is teljesíteni fogjuk.
A teljes összeállítást, amiben a Ringier Axel Springer, a CEMP Sales House és az ATV Zrt. vezetői is megszólalnak a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.
Heszler Róbert