- Hirdetés -

Értékeltek a topvezetők: idén is kitarthat a lendület

|

A Marketing&Media magazinnak nyilatkozó cégvezetők kivétel nélkül elégedettek a társaságuk tavalyi üzleti eredményeivel. Nagyon bizakodók a 2018-as évvel kapcsolatban is, bár van, aki szerint az idei már nehezebb esztendőnek ígérkezik.

 

Gőzerővel dolgozunk

Vidus Gabriella

RTL Magyarország, vezérigazgató

Ilyen volt 2017

Minden okunk megvan az elégedettségre. A 2017-es évet pozitív eredménnyel zártuk: az RTL Magyarország teljes konszolidált bevétele a 2016-os 104 millió euróról 2017-ben 110 millióra nőtt, az EBITDA pedig a 2016-os 15 millió euróról 23 millióra emelkedett. Az RTL Magyarország esetében az éves beszámoló jelentések vizsgálatánál hibás megközelítés kizárólag a Magyar RTL Televízió Zrt. eredményeit figyelembe venni, hiszen az RTL Magyarország hazai jelenléte nem egyenlő az M-RTL Zrt.-vel. Tőzsdén jegyzett vállalat lévén a cégcsoport teljes hazai forgalmáról az RTL Group által publikált adatok az irányadók.

Ilyen lesz 2018

Folytatjuk a megkezdett munkát: gőzerővel dolgozunk az őszi idényen, és annyit már most elmondhatok: komoly meglepetésekkel készülünk. Emellett a nyár folyamán tovább bővül az RTL Most! nevű digitális platformunk: augusztusban elindítjuk a telenovella-rajongóknak szánt SzeressMost, illetve a humoros tartalmak kedvelőinek a NevessMost digitális csatornát.

 

Komoly elvárásaim vannak

Lukács Csaba

Atmedia, ügyvezető igazgató

Ilyen volt 2017

Nagyon jól sikerült a tavalyi évünk is, hiszen sikerült növelnünk a bevételeinket, illetve azt is fontos megjegyezni, hogy az MSC-vel, valamint az RSH-val együtt az Atmedia Csoport konszolidált eredménye is nőtt. Hozzátenném, hogy amikor üzleti eredményről beszélek, akkor a három vállalat, tehát az Atmedia, az MSC és az RSH konszolidált eredményére gondolok. Ha így nézzük a cégcsoport teljesítményét, akkor világosan látható, hogy az Atmedia Csoport bonyolította a legnagyobb forgalmat 2017-ben a magyar médiapiacon. Tavaly is nőtt a reklámpiac, és ennek megfelelően nőttek az Atmedia Csoport bevételei is, de lényeges tényező, hogy nőtt a televíziós büdzsékből való részesedésünk is, azaz 2017-ben egyértelműen az Atmedia volt a piacvezető mind közönségarány, mind pedig bevételek tekintetében.

Ilyen lesz 2018

Az idén is sikerült tovább növelnünk a televíziós portfóliónkat, hiszen az év elején csatlakozott hozzánk a Life és az Ozone Network, de új csatornát indított a DMC is, és várunk még új tévéadókat az év második felében. Az új csatornákkal és a „régi” partnerek programingfejlesztéseivel a „commercial közönségarányunk” 2018-ban elérte, sőt meghaladta az 55 százalékot. Nyilván mindenki emlékszik a TV2 Csoport téli és tavaszi sikeres műsoraira, most pedig a futball-világbajnokságra fókuszálunk, amelyet egy másik fontos partnerünk, az MTVA közvetít. Az őszi műsorokról még nem is beszéltem… Ez alapján komoly elvárásaim vannak az idei évvel kapcsolatban, és az első fél év eredményeit tekintve úgy hiszem, hogy nem is alaptalanul.

 

Még nagyobb digitális hangsúly

Györke Zoltán

Lapcom Zrt., marketing és kereskedelmi vezérigazgató-helyettes

Ilyen volt 2017

Az elmúlt évben gyakorlatilag minden kitűzött pénzügyi és egyéb célunkat teljesítettük, ezért azt gondolom, hogy nagyon elégedettek lehetünk a Lapcom Zrt. 2017-es üzleti évével. A példányszámaink a terveinknek megfelelően alakultak, a helyi hirdetők körében pedig növelni is tudtuk a bevételeinket. Ráadásul mindezt úgy sikerült megvalósítanunk, hogy eközben a kiadó egy tulajdonosváltáson is átesett. Tavaly az árbevételünk és a profitunk is emelkedett a korábbi esztendőhöz viszonyítva, a beszámolóban látható negatív adózott eredményt egy a tranzakcióhoz kapcsolódó könyvelési tétel okozza.

Ilyen lesz 2018

Az már látszik, hogy a 2018-as év nehezebb lesz, mint a tavalyi. Még egy olyan jól menedzselt médiavállalat, mint a Lapcom sem tudja kivonni magát a napilapok piacát érintő kedvezőtlen tendenciák alól. Idén a hirdetési piacon is a korábban elért sikereink megőrzése a reális cél. Ugyanakkor ez nem ért minket váratlanul, a digitális fejlesztéseink felpörgetésével is már ennek a trendnek mentünk elébe. Mostantól sokkal nagyobb hangsúlyt kap a digitális terület, hiszen csak ezzel lehet ellensúlyozni a printpiacon kieső bevételeket. Az első féléves eredményeink alapján úgy látom, hogy az idei üzleti céljainkat is teljesíteni fogjuk.

A teljes összeállítást, amiben a Ringier Axel Springer, a CEMP Sales House és az ATV Zrt. vezetői is megszólalnak a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...