- Hirdetés -

Értékeltek a topvezetők: idén is kitarthat a lendület

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazinnak nyilatkozó cégvezetők kivétel nélkül elégedettek a társaságuk tavalyi üzleti eredményeivel. Nagyon bizakodók a 2018-as évvel kapcsolatban is, bár van, aki szerint az idei már nehezebb esztendőnek ígérkezik.

 

Gőzerővel dolgozunk

Vidus Gabriella

RTL Magyarország, vezérigazgató

Ilyen volt 2017

Minden okunk megvan az elégedettségre. A 2017-es évet pozitív eredménnyel zártuk: az RTL Magyarország teljes konszolidált bevétele a 2016-os 104 millió euróról 2017-ben 110 millióra nőtt, az EBITDA pedig a 2016-os 15 millió euróról 23 millióra emelkedett. Az RTL Magyarország esetében az éves beszámoló jelentések vizsgálatánál hibás megközelítés kizárólag a Magyar RTL Televízió Zrt. eredményeit figyelembe venni, hiszen az RTL Magyarország hazai jelenléte nem egyenlő az M-RTL Zrt.-vel. Tőzsdén jegyzett vállalat lévén a cégcsoport teljes hazai forgalmáról az RTL Group által publikált adatok az irányadók.

Ilyen lesz 2018

Folytatjuk a megkezdett munkát: gőzerővel dolgozunk az őszi idényen, és annyit már most elmondhatok: komoly meglepetésekkel készülünk. Emellett a nyár folyamán tovább bővül az RTL Most! nevű digitális platformunk: augusztusban elindítjuk a telenovella-rajongóknak szánt SzeressMost, illetve a humoros tartalmak kedvelőinek a NevessMost digitális csatornát.

 

Komoly elvárásaim vannak

Lukács Csaba

Atmedia, ügyvezető igazgató

Ilyen volt 2017

Nagyon jól sikerült a tavalyi évünk is, hiszen sikerült növelnünk a bevételeinket, illetve azt is fontos megjegyezni, hogy az MSC-vel, valamint az RSH-val együtt az Atmedia Csoport konszolidált eredménye is nőtt. Hozzátenném, hogy amikor üzleti eredményről beszélek, akkor a három vállalat, tehát az Atmedia, az MSC és az RSH konszolidált eredményére gondolok. Ha így nézzük a cégcsoport teljesítményét, akkor világosan látható, hogy az Atmedia Csoport bonyolította a legnagyobb forgalmat 2017-ben a magyar médiapiacon. Tavaly is nőtt a reklámpiac, és ennek megfelelően nőttek az Atmedia Csoport bevételei is, de lényeges tényező, hogy nőtt a televíziós büdzsékből való részesedésünk is, azaz 2017-ben egyértelműen az Atmedia volt a piacvezető mind közönségarány, mind pedig bevételek tekintetében.

Ilyen lesz 2018

Az idén is sikerült tovább növelnünk a televíziós portfóliónkat, hiszen az év elején csatlakozott hozzánk a Life és az Ozone Network, de új csatornát indított a DMC is, és várunk még új tévéadókat az év második felében. Az új csatornákkal és a „régi” partnerek programingfejlesztéseivel a „commercial közönségarányunk” 2018-ban elérte, sőt meghaladta az 55 százalékot. Nyilván mindenki emlékszik a TV2 Csoport téli és tavaszi sikeres műsoraira, most pedig a futball-világbajnokságra fókuszálunk, amelyet egy másik fontos partnerünk, az MTVA közvetít. Az őszi műsorokról még nem is beszéltem… Ez alapján komoly elvárásaim vannak az idei évvel kapcsolatban, és az első fél év eredményeit tekintve úgy hiszem, hogy nem is alaptalanul.

 

Még nagyobb digitális hangsúly

Györke Zoltán

Lapcom Zrt., marketing és kereskedelmi vezérigazgató-helyettes

Ilyen volt 2017

Az elmúlt évben gyakorlatilag minden kitűzött pénzügyi és egyéb célunkat teljesítettük, ezért azt gondolom, hogy nagyon elégedettek lehetünk a Lapcom Zrt. 2017-es üzleti évével. A példányszámaink a terveinknek megfelelően alakultak, a helyi hirdetők körében pedig növelni is tudtuk a bevételeinket. Ráadásul mindezt úgy sikerült megvalósítanunk, hogy eközben a kiadó egy tulajdonosváltáson is átesett. Tavaly az árbevételünk és a profitunk is emelkedett a korábbi esztendőhöz viszonyítva, a beszámolóban látható negatív adózott eredményt egy a tranzakcióhoz kapcsolódó könyvelési tétel okozza.

Ilyen lesz 2018

Az már látszik, hogy a 2018-as év nehezebb lesz, mint a tavalyi. Még egy olyan jól menedzselt médiavállalat, mint a Lapcom sem tudja kivonni magát a napilapok piacát érintő kedvezőtlen tendenciák alól. Idén a hirdetési piacon is a korábban elért sikereink megőrzése a reális cél. Ugyanakkor ez nem ért minket váratlanul, a digitális fejlesztéseink felpörgetésével is már ennek a trendnek mentünk elébe. Mostantól sokkal nagyobb hangsúlyt kap a digitális terület, hiszen csak ezzel lehet ellensúlyozni a printpiacon kieső bevételeket. Az első féléves eredményeink alapján úgy látom, hogy az idei üzleti céljainkat is teljesíteni fogjuk.

A teljes összeállítást, amiben a Ringier Axel Springer, a CEMP Sales House és az ATV Zrt. vezetői is megszólalnak a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....