- Hirdetés -

Ettől félhetünk jövőre

|

- Hirdetés -

A következő évben az APT világ (APT = fejlett állandó fenyegetés) két csoportra oszlik: az egyik csoportba azok az energikus, tapasztalatlan újoncok tartoznak majd, akik be akarnak szállni a játékba, a másikba pedig az erőforrásokkal jól ellátott, legfejlettebb módszereket alkalmazó támadók. Ez utóbbi csoport hatalmas kihívást jelent az üzleti világ számára, mivel a tapasztalt támadók új, minden korábbinál kifinomultabb technikákat vetnek be, amelyeket sokkal nehezebb lesz felfedezni és forrásukhoz visszavezetni, áll a Kaspersky Lab célzott fenyegetéseket vizsgáló, 2019-re vonatkozó előrejelzésében.

Éves prognózisukat a Kaspersky Lab szakemberei dolgozták ki szakértelmükre, az előző évben szerzett információkra, valamint a Globális Kutató és Elemző Csapat által készített célzott fenyegetésekre vonatkozó előrejelzésekre építve. Ezek az információk – számos ipari és technológiai fenyegetés-előrejelzéssel együtt – segíthetnek a leginkább hálózatba kapcsoltság jellemezte szektoroknak megismerni az elkövetkező 12 hónap során rájuk leselkedő biztonsági kihívásokat, és felkészülni rájuk.

Vége a nagy APT-knek

Míg a kiberbiztonsági iparág folyamatosan fedez fel rendkívül kifinomult, kormányzatok által pénzelt műveleteket, addig a potenciális támadók rejtőzködve, észrevétlenül tevékenykednek majd, hogy elkerüljék a nyilvánosságot és kilétük felfedését. Mivel elegendő erőforrással rendelkeznek, módjukban áll diverzifikálni az eszközöket és a praktikákat, ami rendkívüli mértékben megnehezíti a támadások észlelését és forrásukhoz való visszavezetését.

Az egyik legvalószínűbb forgatókönyv szerint ez az új megközelítés olyan eszközök bevetését eredményezi, amelyek specializáltan a legsebezhetőbb pontjukon csapnak le az áldozatokra: a hálózati hardverüket támadják. Az új stratégiának köszönhetően a támadók diszkrét botnet-stílusú támadásokra összpontosíthatják a tevékenységeiket, vagy több ravasz offenzívát hajthatnak végre a kiválasztott célpontok ellen.

További 2019-re vonatkozó célzott fenyegetés-előrejelzések:

  • Az ellátásilánc-támadások tovább folytatódnak. Ez az egyik legaggasztóbb támadási vektor, amelyet sikerrel aknáztak ki az elmúlt két évben. Mindenkit elgondolkodtatott arról, hogy hány szolgáltatóval dolgozik együtt, és mennyire biztonságosak azok. 2019-ben továbbra is hatékony fertőzési vektor lesz.
  • A mobil eszközöket célzó rosszindulatú programoktól sem szabadulunk meg. Sok támadó épít be mobil elemet a kampányába, hogy kibővítse a potenciális áldozatok listáját. Bár a mobil eszközöket célzó rosszindulatú programok terén nem lesz kiugró növekedés, folyamatos aktivitást, valamint új módszereket láthatunk majd a fejlett technikákat használó támadók részéről az áldozatok eszközeihez való hozzáférés területén.
  • Az IoT botnetek aktivitása megállíthatatlan ütemben nő. Meglehet, hogy ez a figyelmeztetés évről évre elhangzik, de soha nem szabad alábecsülni. Ahogy az IoT botnetek folyamatosan erősödnek, hihetetlenül hatékonyak lehetnek a rossz kezekben.
  • A célzott adathalászat még fontosabbá válik a közeljövőben. A közösségi média óriásait (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter) ért különféle támadások során megszerzett adatokat ma már bárki megveheti a piacon. A különféle közösségi média platformokat érintő, közelmúltban történt nagyszabású adatkiszivárgások segíthetnek a támadóknak e fertőzési vektor eredményességének növelésében.
  • APT újoncok jelennek meg a színen. Míg a legfejlettebb módszereket alkalmazó támadók látszólag eltűnnek a radarról, új szereplők lépnek a porondra. A belépési korlát még soha nem volt ilyen alacsony, hiszen több száz rendkívül hatékony eszköz, átalakított kiszivárogtatott exploit és mindenféle keretrendszer érhető el nyilvánosan, bárki általi használatra. A világnak két olyan régiója van, ahol ezek a csoportok egyre dominánsabbá válnak: Délkelet-Ázsia és a Közel-Kelet.
  • Nyilvános megtorlás formálja az iparágat. A közelmúlt jelentős támadásainak – mint például a Sony Entertainment Network meghekkelése vagy a Demokrata Országos Bizottság elleni támadás – kivizsgálása új szintre emelte az igazságszolgáltatást és a támadók nyilvánosság előtti megnevezését. A nyilvánosság és a felháborodás olyan véleményhullámot indíthat el, amely a komolyabb diplomáciai következmények mellett szóló érvelés részét képezheti világszerte.

„A támadók tevékenysége 2018-ban új paradigmákhoz vezetett. Javult a közvélemény tájékozottsága, a szakértői vizsgálatok pedig nagyszabású kiber-hadműveletekre derítettek fényt, amelyek világszerte az újságok címlapjára kerültek. Ez a kiberporond átalakulásához vezet, ugyanis a kifinomult módszereket alkalmazó támadók csendben, az ismeretlenség homályába burkolózva próbálnak támadni, hogy növeljék a siker valószínűségét. Ez az elmozdulás nagyon valószínűtlenné teszi az új, nagyszabású, kifinomult támadási műveletek felfedezését, és minden bizonnyal új szintre emeli az észlelés és a forráshoz való visszavezetés művészetét” – mondta Vicente Diaz, a Kaspersky Lab biztonsági kutatója.

Az előrejelzések kidolgozását a Kaspersky Lab világszerte működő fenyegetéselemzési szolgáltatásai tették lehetővé. A Forrester független piackutató cég a közelmúltban kimagasló teljesítményt nyújtó vállalatként (Strong Performer) nevezte meg a Kaspersky Labet a fenyegetéselemzési szolgáltatást nyújtó vállalatokat vizsgáló értékelésében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez....

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött...

Többezer program lesz a Kutatók éjszakáján

Országszerte csaknem 50 városban 112 intézmény több mint 2100 programot - mások mellett szórakoztató előadásokat, kísérleteket, bemutatókat, laborbejárásokat - kínál pénteken és szombaton a Kutatók éjszakáján. A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást,...

A Republic Grouppal kampányol a Blikk

A Blikk új őszi kampányában, amit a Republic Group készített, milliókat nyerhetünk, ha a megfelelő pénzfürtöt kaparjuk le. Az ügynökség feladata a kreatív koncepció megtervezése és egy különleges kollázsfilm elkészítése volt, melyben valós fotókból...

Tovább nőtt az Oracle bevétele

A teljes negyedéves bevétel az előző évhez képest 4 százalékkal, 9,7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 6 százalékkal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 8...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők is előadnak az idei BrandFestivalon

Gardrób-pszichológus és Afrika-imádó ötletforradalmár is előad majd az idei BrandFestivalon. Az esemény programjának célja bemutatni a Viselkedéstudomány irányait, jelenségeit a nemzetközi szinten jegyzett „sztárelőadók” és a hazai „vállalatvezetők” társaságában, interkulturális közegben. Idén megosztja gondolatait többek...

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...
- Hirdetés -

CMO

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...