Az első félévben 10 százalékkal bővült az európai digitális hirdetési piac az IAB Europe adatai szerint. A szervezet előrejelzése alapján az egész éves digitális reklámköltést a vizsgált 27 piacon elérheti az 50 milliárd eurót.
Az IHS Markit piackutató céggel közösen készített tanulmány szerint az első félévben 25,7 milliárd eurós volt a digitális reklámpiac Európában. Továbbra is a keresésekhez kapcsolódó hirdetések adják a szegmens legnagyobb részét, részesedésük az év első hat hónapjában 46 százalék volt. A display hirdetések 40,6 százalékos részt hasítottak ki maguknak a reklámtortából, azonban ez a szegmens gyorsabban bővül, mint a keresőhirdetéseké, főként a videós reklámoknak köszönhetően.
Az elemzésből kiderül az is, hogy továbbra is gyorsan nő a mobilplatformra szánt hirdetések összege, az első félévben már átlépte a 10 milliárd eurót. A teljes évre 50 milliárd eurót meghaladó digitális reklámköltéssel lehet számolni Európában.