- Hirdetés -

Európában nagyon népszerű az elektronikus fizetés

|

Az európai lakosság szívesebben fizet elektronikus úton a COVID-19 világjárvány során szerzett tapasztalataik hatására. Ezt erősíti meg az EVO Group vállalatainak megbízásából készült „Befolyásolta-e a koronavírus-járvány az európai vásárlási szokásokat?” című kutatásban a válaszadók közel 80%-a. A tanulmányt az EVO Group vállalatai hét európai országban készítették el, köztük Magyarországon is. A Visa együttműködő partnerként támogatta az ARC Rynek i Opinia intézet által végzett kutatást.

A világjárvány felgyorsította a vásárlási és fizetési szokásokban a már a koronavírus előtt is érzékelhető változásokat itthon és külföldön egyaránt. A hagyományos üzletekben alkalmazott fizetési módok esetében a bankkártyával (98%) és készpénzzel (95%) fizetők csoportja a legnépesebb. Ugyanakkor különbség mutatkozik az e fizetési formák jövőbeni használatára vonatkozó állításokban. A válaszadók 23%-a úgy gondolja, hogy a világjárvány után gyakrabban fog kártyával fizetni, és csak 7%-uk jelezte, hogy a pandémiát megelőző időszakhoz képest ritkábban fog így tenni. A készpénz esetében a tendencia fordított: a válaszadóknak csak 11%-a nyilatkozott úgy, hogy gyakrabban használja, több mint kétszer annyian (27%) viszont ritkábban kívánják használni. A felmérés további eredményei szerint a világjárvány idején az utazást, a társasági életet és a kulturális eseményeket hiányoltuk a leginkább.

„Felmérésünk azt is megmutatta, hogy ez a tendencia tovább fog erősödni, különösen azért, mert a magyarok más európai nemzeteknél nagyobb arányban vélik úgy, hogy a kényelmes ügyfélkiszolgálással kapcsolatos elvárásaiknak felel meg, ha egy szolgáltatásért kártyával vagy más készpénzmentes módon fizethetnek. Jól látható, hogy a preferált fizetési mód használatának lehetőségét már nem csúcstechnológiaként értékelik, hanem elvárják. Ez fontos megállapítás a modern fizetési megoldásokat nyújtó vállalatok, így az eService számára is. Szerepük ma már nemcsak az, hogy megbízható és biztonságos szolgáltatásokat nyújtsanak, hanem az is, hogy azokat még felhasználóbarátabbá és kényelmesebbé tegyék” – véli Joanna Seklecka, az eService vezérigazgatója.

Hogyan befolyásolta a világjárvány a vásárlási szokásokat Magyarországon?

A korlátozások, valamint a világjárvány idején számos fizikai értékesítési pont bezárása miatt a magyarok az online vásárlás felé fordultak. A válaszadók 23%-a még gyakrabban szándékozik online vásárolni, míg 59% ugyanolyan gyakran, mint korábban. Online vásárláskor a magyarok 19%-a még többször, választja a kártyás fizetést, mint a járványt megelőzően. Magyarországon a gyors átutalások nem olyan népszerűek, mint más országokban, és valószínűleg a világjárvány sem befolyásolja azok használatát. Az utánvétes fizetés azonban népszerűbb Magyarországon, mint más országokban, különösen a kártyás fizetés esetében szembetűnő, hogy a magyarok közel 1/5-e tervezi, hogy a világjárvány után gyakrabban fizet majd így (ez más országokhoz képest nagyobb arány).

A hagyományos üzletekben használt fizetési módok tekintetében is változás figyelhető meg. A magyarok 23%-a válaszolt úgy, hogy gyakrabban fog kártyával fizetni, és csak 11% szeretne gyakrabban készpénzt használni. Magyarországon a megkérdezettek 15%-a fog gyakrabban vásárolni a hagyományos üzletekben, mint a világjárvány előtt, 71%-uk pedig ugyanolyan rendszerességgel tervezi ezt.

A fogyasztók fizetési szokásai a többi európai országban

A vásárlók új szokásai más európai országokban is megfigyelhetők. „Az emberek számára Európa-szerte a készpénzmentes fizetés már nem csupán kényelmes, hanem szükségszerű is. Kontinensünkön az üzletekben történő Visa-fizetések több mint 80%-a ma már érintéses. Örülünk, hogy partnereinkkel együtt segíthetünk az európai kisvállalkozásoknak alkalmazkodni ügyfeleik új vásárlási preferenciáihoz, miközben lehetővé tesszük a fogyasztók számára, hogy a számukra legmegfelelőbb módon fizessenek” – mondta Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

A leggyakoribb fizetési preferenciák és vásárlási szokások tekintetében a felmérés három fő fogyasztói szegmenst különböztet meg. A legnépesebb csoportot, a felmérésben résztvevő európaiak közel fele, a többféle fizetési mód közt váltogatók (Payment Switchers) alkotják, készpénzt és bankkártyát is használnak fizetéshez, és világjárvány hatására nagyobb rendszerességgel vásárolnak az interneten. A második szegmens, a modern szemléletű, érintéses fizetési eszközt használók (Modern Contactless Payers). Az elektronikus fizetési módokat preferálják és úgy vélik a digitális fizetések lesznek a legelterjedtebbek a jövőben. A legkisebb csoport a készpénzfizetést előnyben részesítő hagyománykövetők (Cash-Oriented Traditionalists) köre (az európai válaszadók 21%-a).

„Az EVO Group által biztosított modern fizetési módok széles köre könnyített a COVID-19 világjárvány idején érvényben lévő korlátozások és megszorítások terhein az európai vásárlók számára. Úgy érezték, hogy biztonságosan tudtak vásárolni, készpénzmentes módon fizetni, ezzel csökkentve a vírusfertőzés kockázatát. Az így intézett vásárlás kényelme és biztonsága sokakat meggyőzött arról, hogy ezek a megoldások hatékonyak és felhasználóbarátok. Úgy vélem, hogy a vásárlási szokásainkban bekövetkezett változások visszafordíthatatlanok. Könnyen hozzászokunk a jó dolgokhoz, ezért intenzíven dolgozunk, hogy a modern elektronikus fizetési eszközök még inkább elérhetővé váljanak” – mondta Darren Wilson, az európai piacért felelős EVO Payments International elnöke.

Mindhárom szegmens tagjai úgy vélik, hogy a világjárvány után gyakrabban szeretnének személyesen vásárolni, mint online. A kártyás fizetés elérhetősége az egyik olyan tényező, amely a helyi élelmiszerboltok, pékségek, bárok és éttermek gyakoribb látogatására ösztönöz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...