- Hirdetés -

Európában nagyon népszerű az elektronikus fizetés

|

- Hirdetés -

Az európai lakosság szívesebben fizet elektronikus úton a COVID-19 világjárvány során szerzett tapasztalataik hatására. Ezt erősíti meg az EVO Group vállalatainak megbízásából készült “Befolyásolta-e a koronavírus-járvány az európai vásárlási szokásokat?” című kutatásban a válaszadók közel 80%-a. A tanulmányt az EVO Group vállalatai hét európai országban készítették el, köztük Magyarországon is. A Visa együttműködő partnerként támogatta az ARC Rynek i Opinia intézet által végzett kutatást.

A világjárvány felgyorsította a vásárlási és fizetési szokásokban a már a koronavírus előtt is érzékelhető változásokat itthon és külföldön egyaránt. A hagyományos üzletekben alkalmazott fizetési módok esetében a bankkártyával (98%) és készpénzzel (95%) fizetők csoportja a legnépesebb. Ugyanakkor különbség mutatkozik az e fizetési formák jövőbeni használatára vonatkozó állításokban. A válaszadók 23%-a úgy gondolja, hogy a világjárvány után gyakrabban fog kártyával fizetni, és csak 7%-uk jelezte, hogy a pandémiát megelőző időszakhoz képest ritkábban fog így tenni. A készpénz esetében a tendencia fordított: a válaszadóknak csak 11%-a nyilatkozott úgy, hogy gyakrabban használja, több mint kétszer annyian (27%) viszont ritkábban kívánják használni. A felmérés további eredményei szerint a világjárvány idején az utazást, a társasági életet és a kulturális eseményeket hiányoltuk a leginkább.

“Felmérésünk azt is megmutatta, hogy ez a tendencia tovább fog erősödni, különösen azért, mert a magyarok más európai nemzeteknél nagyobb arányban vélik úgy, hogy a kényelmes ügyfélkiszolgálással kapcsolatos elvárásaiknak felel meg, ha egy szolgáltatásért kártyával vagy más készpénzmentes módon fizethetnek. Jól látható, hogy a preferált fizetési mód használatának lehetőségét már nem csúcstechnológiaként értékelik, hanem elvárják. Ez fontos megállapítás a modern fizetési megoldásokat nyújtó vállalatok, így az eService számára is. Szerepük ma már nemcsak az, hogy megbízható és biztonságos szolgáltatásokat nyújtsanak, hanem az is, hogy azokat még felhasználóbarátabbá és kényelmesebbé tegyék” – véli Joanna Seklecka, az eService vezérigazgatója.

Hogyan befolyásolta a világjárvány a vásárlási szokásokat Magyarországon?

A korlátozások, valamint a világjárvány idején számos fizikai értékesítési pont bezárása miatt a magyarok az online vásárlás felé fordultak. A válaszadók 23%-a még gyakrabban szándékozik online vásárolni, míg 59% ugyanolyan gyakran, mint korábban. Online vásárláskor a magyarok 19%-a még többször, választja a kártyás fizetést, mint a járványt megelőzően. Magyarországon a gyors átutalások nem olyan népszerűek, mint más országokban, és valószínűleg a világjárvány sem befolyásolja azok használatát. Az utánvétes fizetés azonban népszerűbb Magyarországon, mint más országokban, különösen a kártyás fizetés esetében szembetűnő, hogy a magyarok közel 1/5-e tervezi, hogy a világjárvány után gyakrabban fizet majd így (ez más országokhoz képest nagyobb arány).

A hagyományos üzletekben használt fizetési módok tekintetében is változás figyelhető meg. A magyarok 23%-a válaszolt úgy, hogy gyakrabban fog kártyával fizetni, és csak 11% szeretne gyakrabban készpénzt használni. Magyarországon a megkérdezettek 15%-a fog gyakrabban vásárolni a hagyományos üzletekben, mint a világjárvány előtt, 71%-uk pedig ugyanolyan rendszerességgel tervezi ezt.

A fogyasztók fizetési szokásai a többi európai országban

A vásárlók új szokásai más európai országokban is megfigyelhetők. “Az emberek számára Európa-szerte a készpénzmentes fizetés már nem csupán kényelmes, hanem szükségszerű is. Kontinensünkön az üzletekben történő Visa-fizetések több mint 80%-a ma már érintéses. Örülünk, hogy partnereinkkel együtt segíthetünk az európai kisvállalkozásoknak alkalmazkodni ügyfeleik új vásárlási preferenciáihoz, miközben lehetővé tesszük a fogyasztók számára, hogy a számukra legmegfelelőbb módon fizessenek” – mondta Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

A leggyakoribb fizetési preferenciák és vásárlási szokások tekintetében a felmérés három fő fogyasztói szegmenst különböztet meg. A legnépesebb csoportot, a felmérésben résztvevő európaiak közel fele, a többféle fizetési mód közt váltogatók (Payment Switchers) alkotják, készpénzt és bankkártyát is használnak fizetéshez, és világjárvány hatására nagyobb rendszerességgel vásárolnak az interneten. A második szegmens, a modern szemléletű, érintéses fizetési eszközt használók (Modern Contactless Payers). Az elektronikus fizetési módokat preferálják és úgy vélik a digitális fizetések lesznek a legelterjedtebbek a jövőben. A legkisebb csoport a készpénzfizetést előnyben részesítő hagyománykövetők (Cash-Oriented Traditionalists) köre (az európai válaszadók 21%-a).

“Az EVO Group által biztosított modern fizetési módok széles köre könnyített a COVID-19 világjárvány idején érvényben lévő korlátozások és megszorítások terhein az európai vásárlók számára. Úgy érezték, hogy biztonságosan tudtak vásárolni, készpénzmentes módon fizetni, ezzel csökkentve a vírusfertőzés kockázatát. Az így intézett vásárlás kényelme és biztonsága sokakat meggyőzött arról, hogy ezek a megoldások hatékonyak és felhasználóbarátok. Úgy vélem, hogy a vásárlási szokásainkban bekövetkezett változások visszafordíthatatlanok. Könnyen hozzászokunk a jó dolgokhoz, ezért intenzíven dolgozunk, hogy a modern elektronikus fizetési eszközök még inkább elérhetővé váljanak” – mondta Darren Wilson, az európai piacért felelős EVO Payments International elnöke.

Mindhárom szegmens tagjai úgy vélik, hogy a világjárvány után gyakrabban szeretnének személyesen vásárolni, mint online. A kártyás fizetés elérhetősége az egyik olyan tényező, amely a helyi élelmiszerboltok, pékségek, bárok és éttermek gyakoribb látogatására ösztönöz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA