- Hirdetés -

Évente ötszázezer tonnával kevesebb károsanyagot bocsát ki a BMW

|

- Hirdetés -

A BMW Group a sorozatgyártás újabb területére terjeszti ki fenntarthatóságot éltető vállalati stratégiáját: 2024-től az új BMW és MINI modellek alumíniumöntvényből készülő keréktárcsáit száz százalékban zöldenergia alkalmazásával állítják elő. A müncheni központú vállalatcsoport számára ez egy újabb jelentős lépés azon kitűzött célja felé, hogy az autóipar leginkább fenntartható beszállítói hálózatát építse ki. A technológiai átállás elsősorban az alumínium előállításához szükséges, rendkívül energiaigényes elektrolízis folyamatot és a keréköntés folyamatát érinti. A BMW Group már az összes keréktárcsa-beszállító partnerével megkötötte az erről szóló megállapodást.

A keréktárcsák sorozatgyártása során keletkező károsanyag-kibocsátás egészen mostanáig a BMW Group beszállítói hálózatában jelentkező összemisszió mintegy 5 százalékát tette ki. A zöldenergia alkalmazására támaszkodó, sokkalta fenntarthatóbb eljárásra történő átállással ez az érték több mint a felére csökken. Partnereitől a BMW Group évente körülbelül tízmillió darab könnyűfém keréktárcsát vásárol, ezek 95 százaléka pedig alumíniumöntvényből készül.

A technológiai átállás évente több mint 500 000 tonnányi káros anyag kibocsátását előzi meg

A BMW Group független ellenőrzések révén tudja biztosítani szerződött partnerei tudatos és hosszútávon fenntartható alumínium-felhasználását, amellyel évente több mint 500 000 tonnányi káros anyag kibocsátását előzi meg. „A zöldenergia alkalmazása az egyik legjobb eszköz a beszállítói hálózatunkban jelentkező összemisszió csökkentésére. Beszállító partnereinkkel – így a keréktárcsákat és az alumínium-alapanyagokat beszállító partnereinkkel is – már több mint 400 szerződést írtunk alá, módszeresen megkövetelve tőlük a zöldenergia használatát” – mondta Joachim Post, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja.

Az alumínium kiváló újrahasznosítási tulajdonságokkal rendelkezik, megkönnyítve a régi és az elhasználódott keréktárcsák körforgásos gazdaság elve szerinti beolvasztását. Az elsődleges nyersanyag előállításához így az energiaigényes elektrolízis folyamatra sincs szükség. A másodlagos nyersanyagnak ugyanakkor minden tekintetben meg kell felelnie a BMW Group minőséggel, összetétellel, biztonsággal és mechanikai adottságokkal szemben támasztott, prémium szintű követelményeinek.

A MINI úttörőként alkalmazza a fenntartható gyártással előállított könnyűfém keréktárcsákat

2023-ban a MINI e téren is úttörővé válik, hiszen a MINI Countryman új generációja már olyan könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorokról, amelyek 70 százalékban másodlagos alumínium felhasználásával készülnek. A sorozatgyártás során száz százalékban alkalmazott zöldenergia és a keréktárcsák 70 százalékos másodlagosanyag-tartalma együtt több mint 80 százalékkal csökkenti a keréktárcsák sorozatgyártása során keletkező emissziót, a hagyományos sorozatgyártási eljárásokhoz viszonyítva.

Az ASI nemzetközi nonprofit szervezet fenntarthatósági tanúsítványa

A BMW Group évek óta aktív tagja a nyersanyag-kitermelés globális szabványosítását éltető nemzetközi kezdeményezéseknek. Ennek része a környezetvédelmi és ipari egyesületek, civil szervezetek, valamint alumíniumgyártó és –feldolgozó vállalatok támogatását élvező ASI (Aluminium Stewardship Initiative) nemzetközi nonprofit szervezet is, amelynek célja, hogy iparág-szerte felügyelje az alumínium hosszú távon fenntartható, környezetbarát előállítását és megmunkálását. A BMW Group nagy örömmel veszi tudomásul, hogy számos, alumínium keréktárcsákat beszállító partnere már csatlakozott az ASI kezdeményezéseihez, ezzel jelentős mértékben hozzájárulva egy környezetileg és szociálisan is felelős alumínium-értéklánc kiépítéséhez.

Az alumínium fenntartható felhasználását igazolva az ASI már 2019 decemberében fenntarthatósági tanúsítvánnyal látta el a BMW Group Landshutban működő gyárának könnyűfém-öntödéjét, ezzel is megerősítve, hogy az üzem tudatosan és felelősségteljesen bánik az alumíniummal.

A fenntarthatósági célok módszeres foganatosítása

Azáltal, hogy alumíniumöntvényből készülő keréktárcsáit 2024-től száz százalékban zöldenergia alkalmazásával állítja elő, a BMW Group újabb fontos lépést tesz a beszállítói hálózatában keletkező összemisszió módszeres csökkentése felé. A vállalatcsoport célja, hogy 2030-ra a beszállítói hálózatában 2019-ben keletkező összemissziós értéket 20 százalékkal csökkentse. A fenntarthatósághoz nagymértékben hozzájárul a másodlagos alumínium egyre nagyobb arányú alkalmazása és a BMW Group körforgásos gazdaságot éltető alapelveinek maradéktalan betartása.

2021 óta a BMW Group az Egyesült Arab Emírségekben működő Emirates Global Aluminium (EGA) vállalattól vásárol kizárólag napenergia felhasználásával előállított alumíniumot, amelyből a Landshutban működő könnyűfém-öntöde karosszériaelemeket és hajtáslánc-technológiai alkatrészeket állít elő. Az így beszerzett mintegy 43 000 tonna, napenergia felhasználásával előállított alumínium a landshuti üzem egész évben szükséges anyagmennyiségének körülbelül felét teszi ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is díjazza az inspiráló nőket a Femcafe.hu

November 29-én ismét díjazza az elismerésre méltó teljesítményeket a Femcafe.hu. A piac meghatározó női portálja 2018 óta adja át az olvasói által megszavazott díjakat azoknak a nőknek, akiknek munkássága értéket közvetít és példaként szolgálhat...

Új pályázatot hirdet a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál

Először hirdet kritikaírói pályázatot a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amelyet idén október 24. és 28. között rendeznek meg a szegedi Belvárosi Moziban. A 7. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon ezúttal is az operatőri munkáé a...

Továbbra is nagy az érdeklődés a minilakások iránt

A megváltozott ingatlanpiaci körülmények között sem vesztettek népszerűségükből a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások. Az akár befektetésnek, akár saját használatra, első lakásnak is ideális ingatlanok különlegességük miatt sokszor a nagyobb alapterületű, használt...

Új ügyvezető a United Way Magyarországnál

Nagy Andrea Gabriella tölti be szeptember 25-től a United Way Magyarország ügyvezető igazgatói posztját. A United Way Magyarország a világ egyik vezető nonprofit szervezetének, a United Way nemzetközi hálózatának tagjaként több, mint 30 éve...

Angol focit, NFL-t és MotoGP-t is nézhetünk a héten

Három kontinensről hoz el sport ínyencségeket a magyar szurkolóknak a Network4 csoport a héten. Az Angol Ligakupa küzdelmeitől, a legizgalmasabb NFL meccseken át a MotoGP és Superbike futamokon át a Premier League, Bundesliga és...

Egyre többet fizetünk az okoseszközöket használva

Továbbra is nagyon lendületes növekedést mutatnak az okoseszközös fizetések a K&H-nál. Az idei év első nyolc hónapjában óránként átlagosan több mint 5500 okoseszközös fizetést bonyolítottak a pénzintézet ügyfelei, ami 67 százalékos emelkedésnek felel meg...

Értékesítési szakemberrel erősít a Marquard Group Hungary

Nagy tapasztalatú és tudású szakember segíti a jövőben a Marquard Group Hungary munkáját. Nagy Tamás szeptember végétől sales executive tanácsadóként támogatja a Marquard újrapozicionálási folyamatait. A Magyarországon több évtizedes tapasztalattal rendelkező vállalat az elmúlt...

Jövő héten rajtol A Nagy Ő a TV2-n

Október 9-én este indul a Bachelor – A Nagy Ő legújabb évada a TV2-n. A párkereső reality-ben ezúttal az ország 39. leggazdagabb embere, Jákob Zoltán vállalkozott arra, hogy egy tévéműsorban keresse meg szíve hölgyét....

Dupla résszel rajtol az új magyar történelmi sorozat

Dupla résszel debütál október 13-án, pénteken este a Dunán a Tündérkert című történelmi kalandfilmsorozat. A Móricz Zsigmond Erdély-trilógiájának első, Tündérkert című kötete alapján készült 8 részes sorozat további epizódjait péntek esténként láthatják majd a...

Olasz céggel kötött megállapodást a Duna House leányvállalata

A Duna House csoport leányvállalata, a Hgroup S.p. A. (Hgroup) befektetési és együttműködési megállapodást írt alá a Professione Casa S.p.A.-val (Professione Casa). A Professione Casa Olaszország egyik legnagyobb ingatlanügynöksége, amely országszerte 280 irodával rendelkezik. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiába jött be a home office, egyre kevesebb rá a lehetőség

Magyarországon tízből hat munkavállalónak egyáltalán nincs lehetősége otthoni munkavégzésre – van, akinek a munkaköre, míg másnak a munkaadója nem teszi ezt lehetővé. Sokan úgy vélik, hogy a home office ritkulni fog, a munkavállalók kétharmada...

Idén is díjazza az inspiráló nőket a Femcafe.hu

November 29-én ismét díjazza az elismerésre méltó teljesítményeket a Femcafe.hu. A piac meghatározó női portálja 2018 óta adja át az olvasói által megszavazott díjakat azoknak a nőknek, akiknek munkássága értéket közvetít és példaként szolgálhat...

Új pályázatot hirdet a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál

Először hirdet kritikaírói pályázatot a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amelyet idén október 24. és 28. között rendeznek meg a szegedi Belvárosi Moziban. A 7. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon ezúttal is az operatőri munkáé a...

Továbbra is nagy az érdeklődés a minilakások iránt

A megváltozott ingatlanpiaci körülmények között sem vesztettek népszerűségükből a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások. Az akár befektetésnek, akár saját használatra, első lakásnak is ideális ingatlanok különlegességük miatt sokszor a nagyobb alapterületű, használt...

Új ügyvezető a United Way Magyarországnál

Nagy Andrea Gabriella tölti be szeptember 25-től a United Way Magyarország ügyvezető igazgatói posztját. A United Way Magyarország a világ egyik vezető nonprofit szervezetének, a United Way nemzetközi hálózatának tagjaként több, mint 30 éve...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....