- Hirdetés -

Évente ötszázezer tonnával kevesebb károsanyagot bocsát ki a BMW

|

- Hirdetés -

A BMW Group a sorozatgyártás újabb területére terjeszti ki fenntarthatóságot éltető vállalati stratégiáját: 2024-től az új BMW és MINI modellek alumíniumöntvényből készülő keréktárcsáit száz százalékban zöldenergia alkalmazásával állítják elő. A müncheni központú vállalatcsoport számára ez egy újabb jelentős lépés azon kitűzött célja felé, hogy az autóipar leginkább fenntartható beszállítói hálózatát építse ki. A technológiai átállás elsősorban az alumínium előállításához szükséges, rendkívül energiaigényes elektrolízis folyamatot és a keréköntés folyamatát érinti. A BMW Group már az összes keréktárcsa-beszállító partnerével megkötötte az erről szóló megállapodást.

A keréktárcsák sorozatgyártása során keletkező károsanyag-kibocsátás egészen mostanáig a BMW Group beszállítói hálózatában jelentkező összemisszió mintegy 5 százalékát tette ki. A zöldenergia alkalmazására támaszkodó, sokkalta fenntarthatóbb eljárásra történő átállással ez az érték több mint a felére csökken. Partnereitől a BMW Group évente körülbelül tízmillió darab könnyűfém keréktárcsát vásárol, ezek 95 százaléka pedig alumíniumöntvényből készül.

A technológiai átállás évente több mint 500 000 tonnányi káros anyag kibocsátását előzi meg

A BMW Group független ellenőrzések révén tudja biztosítani szerződött partnerei tudatos és hosszútávon fenntartható alumínium-felhasználását, amellyel évente több mint 500 000 tonnányi káros anyag kibocsátását előzi meg. „A zöldenergia alkalmazása az egyik legjobb eszköz a beszállítói hálózatunkban jelentkező összemisszió csökkentésére. Beszállító partnereinkkel – így a keréktárcsákat és az alumínium-alapanyagokat beszállító partnereinkkel is – már több mint 400 szerződést írtunk alá, módszeresen megkövetelve tőlük a zöldenergia használatát” – mondta Joachim Post, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja.

Az alumínium kiváló újrahasznosítási tulajdonságokkal rendelkezik, megkönnyítve a régi és az elhasználódott keréktárcsák körforgásos gazdaság elve szerinti beolvasztását. Az elsődleges nyersanyag előállításához így az energiaigényes elektrolízis folyamatra sincs szükség. A másodlagos nyersanyagnak ugyanakkor minden tekintetben meg kell felelnie a BMW Group minőséggel, összetétellel, biztonsággal és mechanikai adottságokkal szemben támasztott, prémium szintű követelményeinek.

A MINI úttörőként alkalmazza a fenntartható gyártással előállított könnyűfém keréktárcsákat

2023-ban a MINI e téren is úttörővé válik, hiszen a MINI Countryman új generációja már olyan könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorokról, amelyek 70 százalékban másodlagos alumínium felhasználásával készülnek. A sorozatgyártás során száz százalékban alkalmazott zöldenergia és a keréktárcsák 70 százalékos másodlagosanyag-tartalma együtt több mint 80 százalékkal csökkenti a keréktárcsák sorozatgyártása során keletkező emissziót, a hagyományos sorozatgyártási eljárásokhoz viszonyítva.

Az ASI nemzetközi nonprofit szervezet fenntarthatósági tanúsítványa

A BMW Group évek óta aktív tagja a nyersanyag-kitermelés globális szabványosítását éltető nemzetközi kezdeményezéseknek. Ennek része a környezetvédelmi és ipari egyesületek, civil szervezetek, valamint alumíniumgyártó és –feldolgozó vállalatok támogatását élvező ASI (Aluminium Stewardship Initiative) nemzetközi nonprofit szervezet is, amelynek célja, hogy iparág-szerte felügyelje az alumínium hosszú távon fenntartható, környezetbarát előállítását és megmunkálását. A BMW Group nagy örömmel veszi tudomásul, hogy számos, alumínium keréktárcsákat beszállító partnere már csatlakozott az ASI kezdeményezéseihez, ezzel jelentős mértékben hozzájárulva egy környezetileg és szociálisan is felelős alumínium-értéklánc kiépítéséhez.

Az alumínium fenntartható felhasználását igazolva az ASI már 2019 decemberében fenntarthatósági tanúsítvánnyal látta el a BMW Group Landshutban működő gyárának könnyűfém-öntödéjét, ezzel is megerősítve, hogy az üzem tudatosan és felelősségteljesen bánik az alumíniummal.

A fenntarthatósági célok módszeres foganatosítása

Azáltal, hogy alumíniumöntvényből készülő keréktárcsáit 2024-től száz százalékban zöldenergia alkalmazásával állítja elő, a BMW Group újabb fontos lépést tesz a beszállítói hálózatában keletkező összemisszió módszeres csökkentése felé. A vállalatcsoport célja, hogy 2030-ra a beszállítói hálózatában 2019-ben keletkező összemissziós értéket 20 százalékkal csökkentse. A fenntarthatósághoz nagymértékben hozzájárul a másodlagos alumínium egyre nagyobb arányú alkalmazása és a BMW Group körforgásos gazdaságot éltető alapelveinek maradéktalan betartása.

2021 óta a BMW Group az Egyesült Arab Emírségekben működő Emirates Global Aluminium (EGA) vállalattól vásárol kizárólag napenergia felhasználásával előállított alumíniumot, amelyből a Landshutban működő könnyűfém-öntöde karosszériaelemeket és hajtáslánc-technológiai alkatrészeket állít elő. Az így beszerzett mintegy 43 000 tonna, napenergia felhasználásával előállított alumínium a landshuti üzem egész évben szükséges anyagmennyiségének körülbelül felét teszi ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

Ettől félnek a repülővel utazók

Járattörlés, elveszett poggyász, információhiány – ezek aggasztják leginkább a fiatal magyar utazókat a Kiwi.com régiós reprezentatív felmérése szerint. A járattörlések miatt hazánk fiataljai különösen aggódnak. Ezzel szemben az online check-in kihagyása miatti esetleges ráfizetés...

Kommunikációs iparági AI kézikönyv készül

A mesterséges intelligencia (AI) rendszerek adta lehetőségek átalakították a tartalom előállításának és terjesztésének módját és új kérdéseket vetettek fel a kommunikációs iparág szakmai folyamataival és az ide kötődő minőségi és etikai kérdések szabályozásával kapcsolatban....

Duplázás ma este: jön a marketinges és PR-es TOP50 rangsor

Néhány óra, és kiderül, hogy kik szerepelnek idén a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokon. A listát ma este mutatják be, a Marketing Summit keretein belül...

Hogyan kommunikál manapság egy patinás és egy fiatal márka?

Kettő vs hetvenöt év, bankszektor vs telekommunikációs szféra. Mi a közös bennük és miben különböznek, hogyan kommunikál, fejlődik az OTP és a Yettel? A Business Lounge adásában Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing...

Hypewriter: kiderült, kik jutottak a döntőbe

Összesen nyolc alkotó és alkotópáros jutott be a Hypewriter nemzetközi sorozatötlet-pályázat döntőjébe, ők lesznek azok, akik az októberi pitch-fórumon személyesen mutatják be pályaművüket. Az idén hatodik alkalommal meghirdetett versenyre a világ minden tájáról, hat...

Új üzletet nyit az Alza

2024.09.20.-tól már Budán is várja vásárlóit az Alza.hu. Ez a cég első budai üzlete, amely a Fehérvári út 23. szám alatt, az Újbuda-központ metrómegálló és az Allee bevásárlóközpont közvetlen közelében található. Magyarországon ez már...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elképesztő mennyiségű bankszámlája van a magyaroknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai alapján Magyarországon 2024. június 30-án 10 036 099 darab bankszámlával rendelkezett a lakosság. Eddig még sosem haladta meg a lakosság által birtokolt számlák száma a 10 milliót...

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

Don't Miss

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

A Lounge Group lett Közép-Európa legjobb rendezvényes ügynöksége

A Lounge Group és a cégcsoporthoz tartozó Visual Europe Group idén kiemelkedő sikereket arattak a ljubljanai Conventa Crossover Best Event Awardon, a közép- és kelet-európai régió legnagyobb presztízsű rendezvényipari versenyén. A Conventa Best Event...

Magyar siker az Employer Brand Management Award londoni díjátadóján

A FERLING a Körber Hungária részére készített projektjével ezüst- és bronzérmet, a Follow The Yellow-val közösen a Tesco megbízásából futtatott kampánnyal pedig egy további ezüstöt nyert.Az Employer Brand Management Award (EBMA) a legjobb európai...

Tapasztalt vezetővel erősít az IndependAds

Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak...

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...