Kifejezetten magas az Index.hu-t közvetlenül felkereső felhasználók aránya és az ebben rejlő forgalomterelési lehetőséget más site-ok is kihasználják. Most viszont akár látogatókat is veszíthetnek a kialakult helyzet miatt.
Bodolai László, az Index.hu Zrt. igazgatósági elnöke majd hétfőn tekinti át, hogy kik távoztak a hírportáltól. Segítünk neki: jelen állás szerint a felmondási idők lejárat után egy teches és egy sportújságíró, valamint néhány képszerkesztő és egy videós marad a régi csapatból.
Amennyiben nem az lesz a döntés, hogy lehúzzák a rolót, hanem a folytatás mellett döntenek, akkor teljesen új újságírói csapatot kell verbuválnia Bodolainak. Akárhogy is lesz, egy ilyen átmeneti időszak nem tesz jó egy hírportál látogatottságának, bár azért – az origós példa alapján – a látogatószám teljes bezuhanása sem valószínű.
Mindenesetre a fejleményeket több olyan oldalnál is nagy izgalommal figyelhetik, amelyeknek ma már nincs közük az Indexhez.
Az Index.hu egyik erőssége, hogy a látogatószámának döntő részét a közvetlen forgalom adja, nem a hírgyűjtő oldalakról (p. Hírkereső, Kapu, Hírstart, Startlap), vagy a Facebookról átterelt látogatók.
Sőt, tulajdonképpen maga az Index is egy hírgyűjtő, hiszen erre is alapozva építették ki anno a CEMP csoportot. A portfólió minden egyes tagja kapott egy-egy címoldali bokszot az Index nyitóoldalán, ami jelentős fix forgalmat generált számára. Így például sok látogató csak akkor olvas el egy Totalcaron, vagy Velveten közölt cikket, ha az Index nyitólapján meglátja, de már direktben nem keresi fel az adott site-okat.
Ma már ezek a címlapi dobozok a Velvet kivételével nem kapcsolódnak közvetlenül az Index.hu Zrt.-hez. Döntően az Indamedia érdekeltségekről van szó, a kivételt a Portfolio és az Otthontérkép jelenti.
Azt az egyes oldalaknál ismerik pontosan, hogy náluk a látogatószámnak mekkora részét hozza az Index. Viszont a SimilarWeb nevű site készít ezzel kapcsolatos becsléseket. Fontos megemlíteni, hogy tényleg csak becslésről és nem hivatalos adatokról van szó, valamint a havi látogatószámok terén eléggé mellé is szokott lőni a SimilarWeb. Azonban a forgalmi források megoszlását olykor egész jól megsaccolja a rendszerük.
Ez alapján megnéztük, hogy az Index címoldalát forgalomterelésre használó site-ok esetében nagyjából mekkora lehet a hírportál súlya. Az adatok a desktopos arányokat mutatják.
A havi forgalmon belül az Index.hu becsült részaránya – a SimilarWeb adatai alapján (2020. június) /a referrals adatokon belül az Index.hu részaránya alapján számolt értékek/
Otthontérkép – 68% Forrás
Velvet – 52% Forrás
Napi.hu – 38,6% Forrás
Dívány.hu – 38% Forrás
Portfolio – 20,3% Forrás
Blog.hu – 18,8% Forrás
Totalcar – 16,9% Forrás
Port.hu – 14,7% Forrás
Femina – 14,1% Forrás
A cikk megjelenését követően Csiki Gergely, a Portfolio lapigazgatója jelezte, hogy mivel szerinte a SimilarWeb nem hivatalos forrás, ezért nem közölhetőek az ott található adatok. Ezek az adatok negatívan befolyásolják a portáljuk megítélését, ezen keresztül üzleti működését, ezért a Portfolio nevének törlését kérte a cikkből. Megkértük, hogy akkor adja meg a hivatalos adataikat az Index.hu forgalmi részarányával kapcsolatban, de azt közölte, hogy ez üzleti titoknak minősül és nem érdekük kiadni.
Ahogy látható, az indexes kitettség a Femina esetében a legkisebb. Ez annyiból érthető, hogy a Feminát nem az Index segítségével építették fel, hanem már jelentős forgalmú női oldalnak számított, amikor az Indamedia elődje felvásárolta a Femina Média Kft.-t. A Velvet viszont kvázi indexes rovatként működött mindig is, így náluk nem meglepő az Index felől érkező forgalom magas aránya.