- Hirdetés -

Lehetőségek kezdő vállalkozásoknak

|

- Hirdetés -

Az induló cégek számára az egyik legnagyobb fejtörést a fejlődéshez szükséges megfelelő mennyiségű tőke bevonása okozza. Mivel egy vállalkozás érettségének különböző fázisaiban eltérő módon juthat pénzhez, fontos tudni, hogy a kezdeti szakaszban milyen lehetőségek állnak rendelkezésre. Az induláskor a leggyakrabban saját és európai uniós forrásokra támaszkodnak, valamint magán kockázati tőkebefektetést vesznek igénybe a vállalkozások, az érettebb cégek számára pedig az önerő mellett a banki hitelek a meghatározók – tájékoztat a K&H Bank.

Azt, hogy egy vállalkozás milyen finanszírozási formákat tud igénybe venni, nagyban befolyásolja, hogy az életciklusának mely szakaszában tart. Az induló, illetve kezdeti szakaszban lévő vállalkozások gyakran szembesülnek azzal, hogy nehezebben jutnak külső forráshoz, mint a már több éve sikeresen működő cégek, mivel nagyobb kockázatot jelentenek. „A Magyarországon második alkalommal képernyőre kerülő Cápák között üzleti műsorba jelentkezők beszámolói is azt erősítik meg, hogy a korai fázisban a legismertebb és legnépszerűbb pénzszerzési módok a saját és családi tőke bevonása, az állami és európai uniós lehetőségek, valamint a magán kockázati tőkebefektetés. Az alábbi tanácsok segítenek megismerni a finanszírozási lehetőségeket, kitérve arra is, hogy melyik forrást, mikor érdemes igénybe venni” – mondta el Kökény Roland, a K&H Bank kkv szegmens marketing vezetője.

Saját forrás: induláskor jellemzően elsősorban saját magukra támaszkodhatnak a kezdő vállalkozások, illetve az ismeretségi körükben keresnek külső forrást, amit a szakma kellő humorral „3F”-ként (family, friends, fools) összegez: elsősorban a család, a barátok (és a „bolondok”) jelenthetik a támogatást. Az ismerősök meggyőzése a kezdeti finanszírozásról a vállalkozás első sikere is lehet. Ez azonban kockázatos is egyben, hiszen egyrészt befektetői tapasztalat híján a közeli ismerősök olyan ötletet is támogathatnak, amit egy tapasztalt szakember nem tenne, mert az nem piacképes, másrészt a személyes kapcsolatokat is befolyásolhatja egy esetleges kudarc.

Magán kockázati tőkebefektetés: kockázatitőke befektetőkhöz már egy előrehaladottabb szakaszban érdemes fordulni, amikor a vállalkozásnak már vannak eredményei, jól ismeri terméke, szolgáltatása piacát és relatívan rövid idő alatt szeretne egy magasabb szintre lépni, piacát bővíteni. A magánbefektetők szakértelmükkel, kapcsolati tőkéjükkel is tudnak támogatni, azzal viszont érdemes számolni, hogy társtulajdonosként nagyobb befolyással, akár döntési jogkörrel is bírhatnak a cégben. A vállalkozás szempontjából ezért döntő jelentőségű azt tisztázni, hogy a finanszírozásért cserébe, milyen mértékben lép be a tulajdonlásba és a cég irányításába a befektető.

Crowdfunding: a nemzetközi szinten már bevált közösségi finanszírozás (crowdfunding) egyelőre még nem elterjedt a hazai gyakorlatban, de vannak már pozitív tapasztalatok ezen a téren. A közösségi finanszírozás során, a vállalkozások erre szakosodott weboldalakon, kampány jelleggel pénzt kérnek/gyűjtenek magánszemélyektől arra, hogy ötletüket megvalósíthassák vagy terméküket eljuttathassák a prototípus elkészültétől a tömeggyártásig, azaz a leendő vevőikkel finanszírozzák elő a gyártást. A sikeres kampányhoz kiterjedt kapcsolati hálóra van szükség, viszont ha elérik a kitűzött célt, nagyobb eséllyel találhatnak további befektetőket. Arra érdemes figyelni, hogy a crowdfunding kampány indítása költségekkel jár, illetve a nagy forgalmat bonyolító oldalak használatához kiváló angolnyelv-tudás szükséges.

Banki hitelek: a hosszabb ideje működő cégek körében népszerű a banki hitel, amely igénybevételéhez általában egy-két lezárt pénzügyi év szükséges. A hitelfelvételnél a K&H Bank szakértői támogatással, tanácsadással segít megtalálni a vállalkozás igényeihez, üzleti céljaihoz, pénzügyi terveihez leginkább illeszkedő lehetőségeket.

Szakmai tőke: a finanszírozási lehetőségek mellett érdemes keresni és figyelni az olyan lehetőségeket is, melyek a felelős üzleti döntések meghozatalához és az önképzéshez nyújtanak támogatást. Ennek egyik alternatíváját a startup vállalkozások számára az inkubátorprogramok jelenthetik. A Start it @K&H inkubátorprogramon keresztül a K&H is hozzájárul a kiváló ötletek és az induló vállalkozások támogatásához. A program ingyenes iroda használattal, mentorációval és tanácsadással valamint a partnereivel együtt nyújtott, a fejlődéshez szükséges innovatív juttatásokkal támogatja az ötletek megvalósulását.

Induló vállalkozások esetében még a cégalapítás előtt érdemes szakemberekkel konzultálni a tervezett üzleti tevékenységhez, üzleti modellhez leginkább illeszkedő cég- és adózási forma kiválasztása céljából, vagy akár a piacra lépést támogató első marketing kampány megtervezéséhez szükséges alapismeretekről. A K&H Bank négy évvel ezelőtt indította el az üzletet ide! vállalkozásösztönző programját, melynek weboldalán hasznos információhoz és tanácsokhoz juthatnak az induló és fejlődő vállalkozások.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...

Egyre fontosabb a fogyatékossággal élők munkaerőpiaci integrációja

Nem csak kiemelt társadalmi ügyként kezelik, hanem el is várják a munkáltatóktól a fogyatékosággal élők munkaerőpiaci integrálását a dolgozók – derült ki a Szerencsejáték Zrt. megbízásából a közelmúltban készített 1000 fős online kutatásból. A...

Nyáron érkezik hozzánk a Disney+

A Disney hivatalosan is bejelentette, hogy idén nyártól újabb 42 országban teszik elérhetővé a Disney+ streaming szolgáltatást, az újabb bővítési körbe pedig Magyarország is bekerült. Az új piacok között, ahol megjelenik a Disney+ számos európai...

A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei

A felnőtt magyarok háromnegyede a karácsonyra vásárolt ajándékok közül legalább egyet online rendelt meg 2021-ben, elsősorban belföldi webáruházakból – derült ki a Reacty Digital 2022. januári felméréséből. A csomagok többsége házhoz szállítással érkezett, a...

Világhírű befektető csapott le a magyar startupra

Az elektromosautó-flották számára útvonaltervezőt fejlesztő Volteumra a világ egyik legmeghatározóbb startup befektetője is felfigyelt. A korábban a Start it @K&H inkubátorban fejlődött csapat most bekerült a Techstars „Cities of the Future” akcelerátor programjába, ami...

Komoly kockázatot jelenthet az ügyfélazonosítás

Az utóbbi időszakban a korábbiakhoz képest sokkal nagyobb fókuszt kapott a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás elleni fellépés az Európai Unióban. Bár az EU-s jogszabályban rögzített átvilágítási folyamat alapjaiban nem változott, a most elkészült...

Ezek hatnak a pénzügyeinkre az idén

Egy sor olyan változással kell számolnunk 2022-ben, melyek alapvető hatással lesznek a pénzügyek intézésére. A digitalizáció és az adat alapon személyre szabott szolgáltatások megjelenése nem csak új termékeket, de más ügyfélélményt is teremt, míg...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezekre a marketingtrendekre kell figyelni idén

Az üzleti szempontok és a társadalom iránti felelősség összehangolása, a fogyasztói tudatosság egyre magasabb szintre emelkedése, az élmények iránti fokozott vágy, járvány-fásultság – többek között ezekre a trendekre lesz érdemes odafigyelniük idén a marketingszakembereknek....

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...