- Hirdetés -

Ez a 9 site látogatókat veszthet az indexes krízis miatt

|

- Hirdetés -

Kifejezetten magas az Index.hu-t közvetlenül felkereső felhasználók aránya és az ebben rejlő forgalomterelési lehetőséget más site-ok is kihasználják. Most viszont akár látogatókat is veszíthetnek a kialakult helyzet miatt.

Bodolai László, az Index.hu Zrt. igazgatósági elnöke majd hétfőn tekinti át, hogy kik távoztak a hírportáltól. Segítünk neki: jelen állás szerint a felmondási idők lejárat után egy teches és egy sportújságíró, valamint néhány képszerkesztő és egy videós marad a régi csapatból.

Amennyiben nem az lesz a döntés, hogy lehúzzák a rolót, hanem a folytatás mellett döntenek, akkor teljesen új újságírói csapatot kell verbuválnia Bodolainak. Akárhogy is lesz, egy ilyen átmeneti időszak nem tesz jó egy hírportál látogatottságának, bár azért – az origós példa alapján – a látogatószám teljes bezuhanása sem valószínű.

Mindenesetre a fejleményeket több olyan oldalnál is nagy izgalommal figyelhetik, amelyeknek ma már nincs közük az Indexhez.

Az Index.hu egyik erőssége, hogy a látogatószámának döntő részét a közvetlen forgalom adja, nem a hírgyűjtő oldalakról (p. Hírkereső, Kapu, Hírstart, Startlap), vagy a Facebookról átterelt látogatók.

Sőt, tulajdonképpen maga az Index is egy hírgyűjtő, hiszen erre is alapozva építették ki anno a CEMP csoportot. A portfólió minden egyes tagja kapott egy-egy címoldali bokszot az Index nyitóoldalán, ami jelentős fix forgalmat generált számára. Így például sok látogató csak akkor olvas el egy Totalcaron, vagy Velveten közölt cikket, ha az Index nyitólapján meglátja, de már direktben nem keresi fel az adott site-okat.

Ma már ezek a címlapi dobozok a Velvet kivételével nem kapcsolódnak közvetlenül az Index.hu Zrt.-hez. Döntően az Indamedia érdekeltségekről van szó, a kivételt a Portfolio és az Otthontérkép jelenti.

Azt az egyes oldalaknál ismerik pontosan, hogy náluk a látogatószámnak mekkora részét hozza az Index. Viszont a SimilarWeb nevű site készít ezzel kapcsolatos becsléseket. Fontos megemlíteni, hogy tényleg csak becslésről és nem hivatalos adatokról van szó, valamint a havi látogatószámok terén eléggé mellé is szokott lőni a SimilarWeb. Azonban a forgalmi források megoszlását olykor egész jól megsaccolja a rendszerük.

Ez alapján megnéztük, hogy az Index címoldalát forgalomterelésre használó site-ok esetében nagyjából mekkora lehet a hírportál súlya. Az adatok a desktopos arányokat mutatják.

A havi forgalmon belül az Index.hu becsült részaránya – a SimilarWeb adatai alapján (2020. június) /a referrals adatokon belül az Index.hu részaránya alapján számolt értékek/

Otthontérkép – 68% Forrás

Velvet – 52% Forrás

Napi.hu – 38,6% Forrás

Dívány.hu – 38% Forrás

Portfolio – 20,3% Forrás

Blog.hu – 18,8% Forrás

Totalcar – 16,9% Forrás

Port.hu – 14,7% Forrás

Femina – 14,1% Forrás

A cikk megjelenését követően Csiki Gergely, a Portfolio lapigazgatója jelezte, hogy mivel szerinte a SimilarWeb nem hivatalos forrás, ezért nem közölhetőek az ott található adatok. Ezek az adatok negatívan befolyásolják a portáljuk megítélését, ezen keresztül üzleti működését, ezért a Portfolio nevének törlését kérte a cikkből. Megkértük, hogy akkor adja meg a hivatalos adataikat az Index.hu forgalmi részarányával kapcsolatban, de azt közölte, hogy ez üzleti titoknak minősül és nem érdekük kiadni.

Ahogy látható, az indexes kitettség a Femina esetében a legkisebb. Ez annyiból érthető, hogy a Feminát nem az Index segítségével építették fel, hanem már jelentős forgalmú női oldalnak számított, amikor az Indamedia elődje felvásárolta a Femina Média Kft.-t. A Velvet viszont kvázi indexes rovatként működött mindig is, így náluk nem meglepő az Index felől érkező forgalom magas aránya.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA