- Hirdetés -

Ez a kis kártya segíthet a gazdaság újraindításában

|

Míg Európa vezetői folyamatosan keresik a megoldást a koronavírus válság miatt nehéz helyzetbe került társadalmi rétegek támogatására és eközben a gazdaság újraindításán dolgoznak, két európai fintech cég – a Loyaltek és a Paynovate – a Unity Card bevezetésével gyors választ adtak a kihívásokra. A Unity Card (unitycard.eu) egy olyan prepaid kártya, mely sürgősségi segélyezésre és egyes gazdasági szegmensek célzott támogatására egyaránt alkalmas. A Unity Card segítségével a koronavírus miatt bezárni kényszerült vagy visszaesést elszenvedő helyi vállalkozások, kereskedők, vendéglátóhelyek célzott támogatására és ezzel együtt a helyi gazdaság újraindítására is megfelelő eszköz áll rendelkezésre az állami és önkormányzati szervezetek számára egész Európában, így Magyarországon is.

A Unity Cardot a jelenlegi rendkívüli vírushelyzetben a kibocsátók az európai, így a magyarországi önkormányzatok számára is ingyenesen elérhetővé tették. Európa-szerte már közel 1 millió Unity Card kártyára érkezett igény. A megrendelt kártyákat a kibocsátók az Európai Unió országaiba szinte azonnal bárhova eljuttatják. Segítségével elkerülhetőek a támogatások nyújtásával járó adminisztratív és logisztikai nehézségek. A hagyományos segélyezéshez képest a Unity Card segítségével a támogató szervezetek, önkormányzatok szabályozni tudják a pénz elköltésének útját is, ami célzott és hatékony, pontosan követhető és finomhangolható eszközt kínál a helyi gazdaság újraindításához.

Ahogy a koronavírus görbéje lassan, de biztosan egyre laposodik, a fókusz a gazdaság újraindításával kapcsolatos kihívásokra helyeződik át. Bár az országok kormányai és a nemzetközi szervezetek Európában és az egész világon példa nélküli válságintézkedéseket jelentettek be, az még nem világos, hogy ezek önmagukban elegendőek lesznek-e és főleg, hogy a pénzügyi segítség kellő gyorsasággal célba tud-e jutni a támogatottakhoz. Az idő kulcskérdés: a döntő lépéseket még ma meg kell tenni, mert lehet, hogy holnap már késő lesz.

Éppen ezért, két európai fintech cég, a Loyaltek és a Paynovate összefogott és bevezetett egy úttörő eszközt, melynek neve: Unity Card. Ez a kártya és a mögötte álló pénzügyi-informatikai rendszer egyedülálló megoldást kínál önkormányzati, állami, közigazgatási döntéshozók számára, segítségével a válság miatt nehéz helyzetbe került csoportok és szegmensek számára villámgyors anyagi támogatást nyújthatnak. Ez az innovatív és könnyen használható megoldás gyakorlatilag egy debit kártya, melynek felhasználása akár bizonyos földrajzi területre (például egy adott városra, kerületre) vagy előre meghatározott üzlettípusokra korlátozható, különös tekintettel azokra, amelyeknek a krízis miatt átmenetileg be kellett zárniuk vagy csak korlátozottan működhettek: például szállodák, éttermek, kávézók, fodrászatok, ruházati üzletek stb. A Unity Card kiváló eszköz a helyi gazdaság fellendítésére és segít abban is, hogy a támogatások helyi kereskedőknél kerüljenek elköltésre, ne pedig külföldi online áruházak forgalmát növeljék.

„Akár rászoruló családokról, akár a krízis miatt bajba került kereskedőkről van szó, a döntéshozók helyi és országos szinten is azon dolgoznak, hogy enyhítsék a vírus okozta leállás hatásait: előkészítsék a gazdaság újraindításának lehetőségét és a visszatérést a normális mindennapokhoz – mondta el Robert Masse, a Loyaltek alapítója és vezérigazgatója, bankkártya-szakértő. Ám az idő gyorsan fogy, és kérdés, hogyan lehet a különböző forrásokat a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban célba juttatni, elkerülve a csalás kockázatát és biztosítva, hogy a közpénzből nyújtott támogatást az emberek valóban a segélyezési célra fordítsák. A Unity Card mindezt egyszerre kezeli, hozzásegít egy win-win eredmény megszületéséhez és ahhoz, hogy a társadalom egésze győztesen kerüljön ki a mostani nehéz csatából.”

A Unity Card a támogató önkormányzatok vagy más szervezetek által bármekkora összeggel, bármikor feltölthető és újratölthető. Felhasználói oldalon pedig hagyományos debit kártyaként működik az üzletek kártyatermináljainál. A kártya érvényességi dátuma a támogatási cél függvényében kerül beállításra. A kedvezményezettek bármikor ellenőrizhetik a rendelkezésre álló összeget a kártya hátoldalán található QR kód segítségével. Egy extranet oldal pedig lehetővé teszi a kibocsátó szerv számára, hogy folyamatosan nyomon kövesse, elemezze, működtesse és ha szükséges, módosítsa a kártyahasználat módját, mindezt valós időben. Ez az új technológia, a jelenlegi krízis idején nagy könnyebbséget jelent egy olyan helyzetben, ami elsőre szinte megoldhatatlannak tűnik.

„Társadalmi felelősségvállalásunk jegyében kutató-fejlesztő csapatunk szerette volna hasznossá tenni tudását, hogy ezzel is hozzájárulhassunk a koronavírus drámai hatásainak enyhítéséhez. A Unity Card praktikus megoldásai és a benne rejlő lehetőségek győztek meg bennünket arról, hogy a megfelelő partnerek bevonásával egész Európában elérhetővé tegyük ezt a kártyát és a mögötte álló rendszert – tette hozzá Robert Masse. Kártyánk nevében a „Unity” természetesen az összefogásra utal. Az összefogás szellemében döntöttünk úgy, hogy minden egyes önkormányzat számára, aki élni szeretne a Unity Card eszközével, az első 5000 db fizikai kártyát ingyenesen tesszük elérhetővé, Magyarországon is. Az önkormányzatok azok, akik a legközelebb állnak a krízis érintettjeihez, számukra igazán nagy segítség lehet ez a korszerű kártya. A bevezetés költségeit is minimálisra, a szokásos költségek töredékére csökkentettük. A kártyával végzett fizetési tranzakciókat pedig semmilyen költséggel nem terheljük meg. A modell már bevált, például két évvel ezelőtt 12.000 kártyát biztosítottunk a World Food Program részére, humanitárius segélyezésre. A Unity Card már Németországban is bizonyított: a Loyaltek több tízezer kártyát vezetett be helyi önkormányzatok számára.”

Szolgáltatásai mellett a Unity Card külső megjelenése is igény szerint személyre szabható. A kártyákat a cég eljuttatja akár közvetlenül a segélyezettekhez, de a támogatást nyújtó szervezethez, önkormányzathoz is kérhető, amely továbbítja a kártyákat a támogatottaknak. A kereskedők részéről a Unity Card kártyákkal történő vásárlások kezelése és elszámolása a más egyéb kártyás fizetésekkel megegyező módon, azokkal együtt történik. A kártyahasználók számára a technikai támogatást a Loyaltek biztosítja, de ezt a funkciót a segélyt nyújtó szervezet, pl. az adott önkormányzat is elláthatja a lakossággal való kapcsolattartás keretében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...