- Hirdetés -

Ez a kis kártya segíthet a gazdaság újraindításában

|

- Hirdetés -

Míg Európa vezetői folyamatosan keresik a megoldást a koronavírus válság miatt nehéz helyzetbe került társadalmi rétegek támogatására és eközben a gazdaság újraindításán dolgoznak, két európai fintech cég – a Loyaltek és a Paynovate – a Unity Card bevezetésével gyors választ adtak a kihívásokra. A Unity Card (unitycard.eu) egy olyan prepaid kártya, mely sürgősségi segélyezésre és egyes gazdasági szegmensek célzott támogatására egyaránt alkalmas. A Unity Card segítségével a koronavírus miatt bezárni kényszerült vagy visszaesést elszenvedő helyi vállalkozások, kereskedők, vendéglátóhelyek célzott támogatására és ezzel együtt a helyi gazdaság újraindítására is megfelelő eszköz áll rendelkezésre az állami és önkormányzati szervezetek számára egész Európában, így Magyarországon is.

A Unity Cardot a jelenlegi rendkívüli vírushelyzetben a kibocsátók az európai, így a magyarországi önkormányzatok számára is ingyenesen elérhetővé tették. Európa-szerte már közel 1 millió Unity Card kártyára érkezett igény. A megrendelt kártyákat a kibocsátók az Európai Unió országaiba szinte azonnal bárhova eljuttatják. Segítségével elkerülhetőek a támogatások nyújtásával járó adminisztratív és logisztikai nehézségek. A hagyományos segélyezéshez képest a Unity Card segítségével a támogató szervezetek, önkormányzatok szabályozni tudják a pénz elköltésének útját is, ami célzott és hatékony, pontosan követhető és finomhangolható eszközt kínál a helyi gazdaság újraindításához.

Ahogy a koronavírus görbéje lassan, de biztosan egyre laposodik, a fókusz a gazdaság újraindításával kapcsolatos kihívásokra helyeződik át. Bár az országok kormányai és a nemzetközi szervezetek Európában és az egész világon példa nélküli válságintézkedéseket jelentettek be, az még nem világos, hogy ezek önmagukban elegendőek lesznek-e és főleg, hogy a pénzügyi segítség kellő gyorsasággal célba tud-e jutni a támogatottakhoz. Az idő kulcskérdés: a döntő lépéseket még ma meg kell tenni, mert lehet, hogy holnap már késő lesz.

Éppen ezért, két európai fintech cég, a Loyaltek és a Paynovate összefogott és bevezetett egy úttörő eszközt, melynek neve: Unity Card. Ez a kártya és a mögötte álló pénzügyi-informatikai rendszer egyedülálló megoldást kínál önkormányzati, állami, közigazgatási döntéshozók számára, segítségével a válság miatt nehéz helyzetbe került csoportok és szegmensek számára villámgyors anyagi támogatást nyújthatnak. Ez az innovatív és könnyen használható megoldás gyakorlatilag egy debit kártya, melynek felhasználása akár bizonyos földrajzi területre (például egy adott városra, kerületre) vagy előre meghatározott üzlettípusokra korlátozható, különös tekintettel azokra, amelyeknek a krízis miatt átmenetileg be kellett zárniuk vagy csak korlátozottan működhettek: például szállodák, éttermek, kávézók, fodrászatok, ruházati üzletek stb. A Unity Card kiváló eszköz a helyi gazdaság fellendítésére és segít abban is, hogy a támogatások helyi kereskedőknél kerüljenek elköltésre, ne pedig külföldi online áruházak forgalmát növeljék.

„Akár rászoruló családokról, akár a krízis miatt bajba került kereskedőkről van szó, a döntéshozók helyi és országos szinten is azon dolgoznak, hogy enyhítsék a vírus okozta leállás hatásait: előkészítsék a gazdaság újraindításának lehetőségét és a visszatérést a normális mindennapokhoz – mondta el Robert Masse, a Loyaltek alapítója és vezérigazgatója, bankkártya-szakértő. Ám az idő gyorsan fogy, és kérdés, hogyan lehet a különböző forrásokat a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban célba juttatni, elkerülve a csalás kockázatát és biztosítva, hogy a közpénzből nyújtott támogatást az emberek valóban a segélyezési célra fordítsák. A Unity Card mindezt egyszerre kezeli, hozzásegít egy win-win eredmény megszületéséhez és ahhoz, hogy a társadalom egésze győztesen kerüljön ki a mostani nehéz csatából.”

A Unity Card a támogató önkormányzatok vagy más szervezetek által bármekkora összeggel, bármikor feltölthető és újratölthető. Felhasználói oldalon pedig hagyományos debit kártyaként működik az üzletek kártyatermináljainál. A kártya érvényességi dátuma a támogatási cél függvényében kerül beállításra. A kedvezményezettek bármikor ellenőrizhetik a rendelkezésre álló összeget a kártya hátoldalán található QR kód segítségével. Egy extranet oldal pedig lehetővé teszi a kibocsátó szerv számára, hogy folyamatosan nyomon kövesse, elemezze, működtesse és ha szükséges, módosítsa a kártyahasználat módját, mindezt valós időben. Ez az új technológia, a jelenlegi krízis idején nagy könnyebbséget jelent egy olyan helyzetben, ami elsőre szinte megoldhatatlannak tűnik.

„Társadalmi felelősségvállalásunk jegyében kutató-fejlesztő csapatunk szerette volna hasznossá tenni tudását, hogy ezzel is hozzájárulhassunk a koronavírus drámai hatásainak enyhítéséhez. A Unity Card praktikus megoldásai és a benne rejlő lehetőségek győztek meg bennünket arról, hogy a megfelelő partnerek bevonásával egész Európában elérhetővé tegyük ezt a kártyát és a mögötte álló rendszert – tette hozzá Robert Masse. Kártyánk nevében a „Unity” természetesen az összefogásra utal. Az összefogás szellemében döntöttünk úgy, hogy minden egyes önkormányzat számára, aki élni szeretne a Unity Card eszközével, az első 5000 db fizikai kártyát ingyenesen tesszük elérhetővé, Magyarországon is. Az önkormányzatok azok, akik a legközelebb állnak a krízis érintettjeihez, számukra igazán nagy segítség lehet ez a korszerű kártya. A bevezetés költségeit is minimálisra, a szokásos költségek töredékére csökkentettük. A kártyával végzett fizetési tranzakciókat pedig semmilyen költséggel nem terheljük meg. A modell már bevált, például két évvel ezelőtt 12.000 kártyát biztosítottunk a World Food Program részére, humanitárius segélyezésre. A Unity Card már Németországban is bizonyított: a Loyaltek több tízezer kártyát vezetett be helyi önkormányzatok számára.”

Szolgáltatásai mellett a Unity Card külső megjelenése is igény szerint személyre szabható. A kártyákat a cég eljuttatja akár közvetlenül a segélyezettekhez, de a támogatást nyújtó szervezethez, önkormányzathoz is kérhető, amely továbbítja a kártyákat a támogatottaknak. A kereskedők részéről a Unity Card kártyákkal történő vásárlások kezelése és elszámolása a más egyéb kártyás fizetésekkel megegyező módon, azokkal együtt történik. A kártyahasználók számára a technikai támogatást a Loyaltek biztosítja, de ezt a funkciót a segélyt nyújtó szervezet, pl. az adott önkormányzat is elláthatja a lakossággal való kapcsolattartás keretében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA