- Hirdetés -

Ez a kis kártya segíthet a gazdaság újraindításában

|

- Hirdetés -

Míg Európa vezetői folyamatosan keresik a megoldást a koronavírus válság miatt nehéz helyzetbe került társadalmi rétegek támogatására és eközben a gazdaság újraindításán dolgoznak, két európai fintech cég – a Loyaltek és a Paynovate – a Unity Card bevezetésével gyors választ adtak a kihívásokra. A Unity Card (unitycard.eu) egy olyan prepaid kártya, mely sürgősségi segélyezésre és egyes gazdasági szegmensek célzott támogatására egyaránt alkalmas. A Unity Card segítségével a koronavírus miatt bezárni kényszerült vagy visszaesést elszenvedő helyi vállalkozások, kereskedők, vendéglátóhelyek célzott támogatására és ezzel együtt a helyi gazdaság újraindítására is megfelelő eszköz áll rendelkezésre az állami és önkormányzati szervezetek számára egész Európában, így Magyarországon is.

A Unity Cardot a jelenlegi rendkívüli vírushelyzetben a kibocsátók az európai, így a magyarországi önkormányzatok számára is ingyenesen elérhetővé tették. Európa-szerte már közel 1 millió Unity Card kártyára érkezett igény. A megrendelt kártyákat a kibocsátók az Európai Unió országaiba szinte azonnal bárhova eljuttatják. Segítségével elkerülhetőek a támogatások nyújtásával járó adminisztratív és logisztikai nehézségek. A hagyományos segélyezéshez képest a Unity Card segítségével a támogató szervezetek, önkormányzatok szabályozni tudják a pénz elköltésének útját is, ami célzott és hatékony, pontosan követhető és finomhangolható eszközt kínál a helyi gazdaság újraindításához.

Ahogy a koronavírus görbéje lassan, de biztosan egyre laposodik, a fókusz a gazdaság újraindításával kapcsolatos kihívásokra helyeződik át. Bár az országok kormányai és a nemzetközi szervezetek Európában és az egész világon példa nélküli válságintézkedéseket jelentettek be, az még nem világos, hogy ezek önmagukban elegendőek lesznek-e és főleg, hogy a pénzügyi segítség kellő gyorsasággal célba tud-e jutni a támogatottakhoz. Az idő kulcskérdés: a döntő lépéseket még ma meg kell tenni, mert lehet, hogy holnap már késő lesz.

Éppen ezért, két európai fintech cég, a Loyaltek és a Paynovate összefogott és bevezetett egy úttörő eszközt, melynek neve: Unity Card. Ez a kártya és a mögötte álló pénzügyi-informatikai rendszer egyedülálló megoldást kínál önkormányzati, állami, közigazgatási döntéshozók számára, segítségével a válság miatt nehéz helyzetbe került csoportok és szegmensek számára villámgyors anyagi támogatást nyújthatnak. Ez az innovatív és könnyen használható megoldás gyakorlatilag egy debit kártya, melynek felhasználása akár bizonyos földrajzi területre (például egy adott városra, kerületre) vagy előre meghatározott üzlettípusokra korlátozható, különös tekintettel azokra, amelyeknek a krízis miatt átmenetileg be kellett zárniuk vagy csak korlátozottan működhettek: például szállodák, éttermek, kávézók, fodrászatok, ruházati üzletek stb. A Unity Card kiváló eszköz a helyi gazdaság fellendítésére és segít abban is, hogy a támogatások helyi kereskedőknél kerüljenek elköltésre, ne pedig külföldi online áruházak forgalmát növeljék.

„Akár rászoruló családokról, akár a krízis miatt bajba került kereskedőkről van szó, a döntéshozók helyi és országos szinten is azon dolgoznak, hogy enyhítsék a vírus okozta leállás hatásait: előkészítsék a gazdaság újraindításának lehetőségét és a visszatérést a normális mindennapokhoz – mondta el Robert Masse, a Loyaltek alapítója és vezérigazgatója, bankkártya-szakértő. Ám az idő gyorsan fogy, és kérdés, hogyan lehet a különböző forrásokat a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban célba juttatni, elkerülve a csalás kockázatát és biztosítva, hogy a közpénzből nyújtott támogatást az emberek valóban a segélyezési célra fordítsák. A Unity Card mindezt egyszerre kezeli, hozzásegít egy win-win eredmény megszületéséhez és ahhoz, hogy a társadalom egésze győztesen kerüljön ki a mostani nehéz csatából.”

A Unity Card a támogató önkormányzatok vagy más szervezetek által bármekkora összeggel, bármikor feltölthető és újratölthető. Felhasználói oldalon pedig hagyományos debit kártyaként működik az üzletek kártyatermináljainál. A kártya érvényességi dátuma a támogatási cél függvényében kerül beállításra. A kedvezményezettek bármikor ellenőrizhetik a rendelkezésre álló összeget a kártya hátoldalán található QR kód segítségével. Egy extranet oldal pedig lehetővé teszi a kibocsátó szerv számára, hogy folyamatosan nyomon kövesse, elemezze, működtesse és ha szükséges, módosítsa a kártyahasználat módját, mindezt valós időben. Ez az új technológia, a jelenlegi krízis idején nagy könnyebbséget jelent egy olyan helyzetben, ami elsőre szinte megoldhatatlannak tűnik.

„Társadalmi felelősségvállalásunk jegyében kutató-fejlesztő csapatunk szerette volna hasznossá tenni tudását, hogy ezzel is hozzájárulhassunk a koronavírus drámai hatásainak enyhítéséhez. A Unity Card praktikus megoldásai és a benne rejlő lehetőségek győztek meg bennünket arról, hogy a megfelelő partnerek bevonásával egész Európában elérhetővé tegyük ezt a kártyát és a mögötte álló rendszert – tette hozzá Robert Masse. Kártyánk nevében a „Unity” természetesen az összefogásra utal. Az összefogás szellemében döntöttünk úgy, hogy minden egyes önkormányzat számára, aki élni szeretne a Unity Card eszközével, az első 5000 db fizikai kártyát ingyenesen tesszük elérhetővé, Magyarországon is. Az önkormányzatok azok, akik a legközelebb állnak a krízis érintettjeihez, számukra igazán nagy segítség lehet ez a korszerű kártya. A bevezetés költségeit is minimálisra, a szokásos költségek töredékére csökkentettük. A kártyával végzett fizetési tranzakciókat pedig semmilyen költséggel nem terheljük meg. A modell már bevált, például két évvel ezelőtt 12.000 kártyát biztosítottunk a World Food Program részére, humanitárius segélyezésre. A Unity Card már Németországban is bizonyított: a Loyaltek több tízezer kártyát vezetett be helyi önkormányzatok számára.”

Szolgáltatásai mellett a Unity Card külső megjelenése is igény szerint személyre szabható. A kártyákat a cég eljuttatja akár közvetlenül a segélyezettekhez, de a támogatást nyújtó szervezethez, önkormányzathoz is kérhető, amely továbbítja a kártyákat a támogatottaknak. A kereskedők részéről a Unity Card kártyákkal történő vásárlások kezelése és elszámolása a más egyéb kártyás fizetésekkel megegyező módon, azokkal együtt történik. A kártyahasználók számára a technikai támogatást a Loyaltek biztosítja, de ezt a funkciót a segélyt nyújtó szervezet, pl. az adott önkormányzat is elláthatja a lakossággal való kapcsolattartás keretében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA