- Hirdetés -

Ez kell a pályakezdőknek

|

Ez kell a pályakezdőknek

A Z generáció fiatal kora ellenére rendkívül tudatos karrierépítő korosztály – állítják a Zyntern.com szakemberei. A fiatalok már gyakornokként sem elégednek meg hangzatos ígéretekkel: valódi szakmai feladatokat akarnak az első pillanattól.

A Zyntern.com, a Z generáció toborzási szakértője felmérést készített. “Mi kell nekünk a cégektől?” (What do interns want?) című kérdőívüket megközelítőleg 2000 budapesti diák és hallgató töltötte ki, valamint további 200 fő fókuszcsoportos beszélgetés során válaszolt kérdéseikre. A résztvevők 64%-a 23-26 éves pályakezdő, 28%-uk 20-23 éves egyetemista és főiskolás, és végül 8%-a 16-19 éves középiskolás volt. A legtöbben budapestet jelölték meg tartózkodási helyüknek.

Top 5 legfontosabb- és legkevésbé fontos szempont egy munkaadó kiválasztásánál

A válaszadók több mint fele első helyet szavazott meg a valódi szakmai feladatok iránti igénynek. A nyitott támogató vezetők a szervezetnél és a rugalmas munkaidő az első három legfontosabb pontban szerepel, amely a generáció sokat hangoztatott jellemzőit erősíti: tudatosan fejlesztik magukat, célirányosan, a szakmai érdeklődésüknek megfelelő tapasztalatokat szeretnének gyűjteni, viszont az idejüket ők kívánják beosztani. Választásukat szintén jelentősen meghatározza, hogy milyen előrelépési lehetőségeket látnak a cégen belül, amelyre a vállalatok belső utánpótlás nevelési programjai vonzó alternatívákat adnak.

Valamint, már gyakornokként is szeretnék, hogy vezetőjük komolyabb projektbe is aktívan bevonja őket.

A kutatás során megadott 14 tényező közül a cég hírneve lett a legkevésbé lényeges döntési szempont. Az eredményből arra következtethetünk, hogy önmagában egy márkanév már nem elegendő a munkaerő megszólítására, nagy energiát kell fordítani a vonzó munkáltatói márka kialakítására is. A pozícióhoz, szakmai területhez nem szorosan kapcsolódó továbbképzések és a rotációs programok ideje lejárt: a fiatalok türelmetlenek, és tudatosak, egy területen belül szeretnének előrébb előre jutni, ami különösen jellemző a diplomás pályakezdőkre. A fix munkaidő nem működőképes opció azok számára, akik az állásuk mellett folytatják tanulmányaikat, azonban a már végzett fiatalok is preferálják, ha rugalmasan oszthatják be munkaidejüket. A munka-magánélet egészséges egyensúlya pedig prioritást élvez az életükben, nem kedvelik ha egyik a másik rovására megy. A fizetés mértéke a felsorolt döntési szempontok között a 9. helyre került, ami alátámasztja, hogy hiába a jó fizetés, a legfiatalabb munkavállalói generációt nem lehet “megvásárolni”.

Egy közgazdásznak ugyanazok az értékek fontosak, mint egy informatikusnak

A Zyntern kutatása 5 különböző tanulmányi terület hallgatói és pályakezdőit kérdezte meg. A kitöltők 44% gazdaságtudományi területekről, 23%-a informatika területekről, 15%-a bölcsészettudományi területekről, 10%a társadalomtudományi, míg 8%-a pedig természettudományi területről érkezett.

Igen, a bekezdés címében megfogalmazott állítás igaz: a gazdasági és a műszaki területen tanulók egyaránt ugyanazt a 3 tényezőt tartották a legfontosabbnak a munkaadó kiválasztása során: a valódi szakmai feladatok, a rugalmas munkaidő és a nyitott, támogató vezető meglétét. A természettudományok iránt érdeklődők számára a visszajelzés nem szerepelt a legmeghatározóbb döntési szempontok között, ugyanakkor a bölcsészettudományi és a társadalomtudományi területek kitöltői számára fontos a folyamatos visszajelzés leendő munkaadójuk részéről. Műszaki és bölcsészettudományi területeken – az összes vizsgálati területtel ellentétben – az előrelépési lehetőség nem szerepel az 5-ös toplistában, inkább a szakmai feladatokat, a tanulási lehetőséget és a személyes fejlődést részesítik előnyben a karrier létra gyors megmászása helyett. Az informatikai területeken a fizetés szintén nem szerepelt a top prioritások között. Ez kapcsolódhat ahhoz a munkaerőpiaci jelenséghez, hogy IT és technológiai területeken az átlag béremelkedésnél intenzívebben nőnek a fizetések már gyakornoki és pályakezdő pozíciók esetén is. Ennek következtében a versenyképes fizetést alapvetőnek tekintik és egyéb szempontok alapján differenciálnak a munkaadók között.

Így újult meg a Zyntern.com oldala

A kutatás nyomán, 2019 nyarán indult el a Zyntern.com gyakornoki- és pályakezdő állásokat kínáló oldal fejlesztése. Egy olyan állásportál kialakítása volt a cél, ami a Z generáció aktuális igényeit szolgálja ki, miközben munkáltatói oldalról technológiai megoldásokkal tovább könnyíti a recruiterek mindennapi munkáját, és a cégek munkáltatói márka építését. Balogi Attila, a Zyntern.com ügyvezetője mesélt arról, hogy a kutatás eredményei és a céges oldalról érkező egyéb visszajelzések nyomán hogyan újult meg a Zyntern.com rendszere.

A felhasználók számára egy gyorsabb, egyszerűbb és könnyebben kezelhető platform létrehozását tűztük ki célul. Emellett úgy alakítottuk ki a megújult felületünket, hogy a felmérésben legfontosabb szempontokként megjelelölt információkat a cégek megadják magukról. Mivel a válaszadók szerint a cégek hírnevére alapozott munkáltatói márka megítélés már a múlté, így minden regisztrált cégünk ugyanakkora eséllyel indul a tehetségekért folytatott versenyben egyedi bemutatkozásával Zyntern profilján.

Attila továbbá elmondta az újítások kapcsán, hogy az azonnali információkat és a transzparenciát elváró korosztály igényei alapján mostantól a fizetés mértékét is feltüntethetik a cégek bármely pozíciónál. A soft-és hard skillek megadásával pedig nem csak a jelentkezők tudnak magukról bővebb információkat átadni, hanem a képesség alapú toborzást is elősegíti a rendszer a HR munkatársak számára. A gyorsnézetek, az azonnali visszajelzések küldése és a kreatív bemutatkozási lehetőségek (videók, fotók feltöltése) mindkét fél számára könnyedebbé teszi a kiválasztási folyamatot.

A Zyntern csapata a kutatást nem csak saját felhasználásra készítette: az összegyűjtött adatokból training anyagot alakítottak ki cégek számára, amely során részletesen ismertetik az eredményeket és segítik munkaadók Z generációs toborzási és megtartási stratégiáinak építését.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...