Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és a szemkímélő technológiákra – amikben mind úttörő a vállalat.
„Az üzleti világ izgalmas új korba lép, ahol a technológia központi szerepet játszik. Úgy véljük, hogy az emberközpontú innovációk új lehetőségeket kínálnak majd az okoseszközök következő generációjánál” - fejtette ki Dr. Ray Guo. „A hajlítható okostelefonok hamarosan elterjednek, a készülékeken lévő mesterséges intelligencia teljesen új világot nyit, míg az emberközpontú technológiák, mint a szemkímélő kijelzők még jobb élményeket biztosítanak. Szerintünk erre tartanak az okoseszközök.
Fordulóponthoz érkezünk: előre törhetnek a hajlítható okostelefonok
A Counterpoint Research kutatása rávilágított arra, hogy Kínában a csúcskategóriás telefonok felhasználóinak 64%-a készen áll arra, hogy hajlítható készülékre váltson: például a HONOR saját, hamarosan Magyarországon is megjelenő Magic V2 modelljére. Az adatok alapján közel állhatunk a fordulóponthoz: lassan előtérbe kerülhetnek az ilyen jellegű készülékek. A konferencián egyébként úgy fogalmaztak, hogy a hajlítható eszközök olyanok lehetnek az okostelefonos ipar számára, mint az elektromos autók az autóiparnak.
Régebben a hordozhatóság, a strapabíróság és az akkumulátorok üzemideje jelentett komoly akadályt a hajlítható készülékek népszerűségében. A HONOR Magic V2 azonban legalább 400 ezer hajlítást kibír, remek a strapabírósága, és szilícium-szén akkumulátortechnológiája garantálja az egész napos használatot.
A fogyasztókat érintő legfontosabb kérdések megoldását követően a HONOR jelentős mérföldkövet ért el: 1 millió hajlítható okostelefont gyártott le gyáraiban. A Magic V2 jelenleg a legjobban fogyó ilyen készülék Kínában, az egyre terjeszkedő piac 25%-át képezve úgy, hogy csupán egy modellről van szó – írja az Omdia piacelemző cég.
Az egyre nagyobb volumenű gyártással a HONOR a teljes ipari ellátási láncot előmozdítja. Az 1 millós mérföldkő arra is rávilágít, hogy közeledik az ellátási lánc a tömeggyártáshoz, amikor a folyamatok már automatizáltabbak és hatékonyabbak. Ez a teljes iparágnak segít, hozzájárulva az ellátási lánccal kapcsolatos bizalomhoz, ezzel bíztatva más márkákat is arra, hogy lépjenek be a hajlítható készülékek világába. Ezzel idővel az eszközök még megfizethetőbb áron érkezhetnek a piacra.
Bemutatkozik a HONOR dedikált szemkímélő labora
Az emberközpontú technológiai innováció is a fórum kiemelt témája volt, Dr. Ray Guo pedig kitért arra, hogy ez azt jelenti: azonosítják a felhasználók valódi problémáit, majd megoldják azokat.
A kutatások szerint világszerte legalább 2,2 milliárd ember látássérült, ebből 1 milliárdnál pedig ez megelőzhető lett volna. A HONOR ezért kiemelt prioritásúvá tette a szemkímélő kijelzőtechnológiát, amit az is igazol, hogy több mint 140 millió dollárt fektetett az erre vonatkozó kutatás-fejlesztésbe, több mint 500 szabadalmat fejlesztve ki. A HONOR nemrég pedig egy dedikált szemkímélő labort hozott létre, hogy elmélyítse szakértelmét.
A befektetés gyümölcsei az olyan innovatív funkciók, mint a 3840Hz-es PWM fénytompító technológia, vagy a természetes fényt szimuláló fényerőváltás. Ráadásul más márkák is átveszik ezeket: a magasfrekvenciájú fénytompítást követően 12 másik brand is átemelte a technológiát, ma pedig Kínában az okostelefonok több mint 90%-a rendelkezik ilyen funkcióval.
Fókuszban a mesterséges intelligencia
Jelenleg a mesterséges intelligencia az egyik legnépszerűbb téma, a HONOR pedig évek óta fektet a technológiába. A szándékalapú MI szolgáltatásokkal platformszintű MI-vel javítja a felhasználók élményét. Az októberi Snapdragon Summiton az is kiderült, hogy a HONOR Magic6-nak beépített nyelvi modellje lesz, amit a Snapdragon 8 Gen 3 mobil platform hajt majd. A HONOR a hibrid MI modellben hisz, kihasználva a készüléken lévő mesterséges intelligenciát a személyre szabott tartalmakhoz és szolgáltatásokhoz, közben garantálva azt, hogy biztonságban legyenek a felhasználók adatai.
Három éves a HONOR
A HONOR harmadik évfordulóját ünnepli, jelentős szerepe a Fortune Global Forumon pedig rávilágít arra, hogy miként vált a cég nemzetközi prémium márkává, és miként lett a hajlítható telefonok innovációjának és a szemkímélő technológiának az úttörője.
A felmérések szerint ez az innováció ráadásul kifizetődő. Európában a HONOR volt az egyetlen a Top 5 márka közül, amely az elmúlt negyedévben éves szinten fejlődést produkált. Az elmúlt időszak gazdasági nehézségei az okostelefonos iparnak is komoly kihívást jelentettek, azonban a HONOR ennek ellenére jelentős növekedésnek nézhetett elébe Európában is. Ez a fejlemény annak fényében még jobban kitűnik, ha figyelembe vesszük, hogy általánosságban csökkent az okostelefonok eladása. Kínában ezen túl a HONOR mind a hajlítható készülékek piacán, mind az általános okostelefonok részesedésében uralta a piacot.