- Hirdetés -

Ez a pályakezdők álma

|

- Hirdetés -

A pályakezdők nem ismerik az SSC-k kínálta lehetőségeket, miközben azok szinte mindent megadnak a leendő Y és Z generációs munkavállalóknak. A jelenleg SSC-ben dolgozók további 5-10 évre biztosan maradnának a szektorban – derül ki a Jobsgarden kutatásából.
A Shared Service Centerekben (SSC) dolgozók 70 százaléka az elkövetkező 5-10 évben is szolgáltató központokban vagy multinacionális vállalatnál tervezi építeni karrierjét, hiszen a korrekt fizetés mellé kiszámítható munkakörülményeket és értékes szakmai továbbképzéseket biztosít neki munkáltatója. További vonzó eleme az SSC-s munkavállalásnak, hogy a dolgozók akár nemzetközi karriert is építhetnek a vállalaton belül. Igaz ez a pályakezdő fiatalokra is, akik rövid időn belül szép pályaívet tudnak befutni a szolgáltató központokban, ráadásul változatos és izgalmas szakmai feladatok, fiatalos csapat és megannyi fejlődési lehetőség várja őket. A bökkenő csak az, hogy a pályakezdők 65 százalékának fogalma sincs arról, mi is az SSC.
A közel 17 éve a HR-iparág élvonalába tartozó, magyar tulajdonban lévő Jobsgarden saját, nem reprezentatív kutatása során két célcsoportot – pályakezdés előtt álló egyetemistákat és már SSC-ben dolgozó munkavállalókat – kérdezett meg a szolgáltató központok vélt és valós munkavállalói értékajánlatáról, a szervezetek ismertségéről.
Az SSC-k (Shared Service Center) szolgáltató központok, ahova nagy multinacionális cégek bizonyos üzleti folyamataikat kiszervezik. Jellemzően magasan képzett, több nyelven beszélő munkaerőt foglalkoztatnak, és gyakran keresnek pályakezdőket is. Amit cserében kínálni tudnak, az a mindennapi idegennyelv-használat, átlagnál magasabb bérezés, modern munkakörnyezet és professzionálisan szervezett munkaközösség.
A végzős egyetemisták több mint fele nem is hallott még az SSC-kről!
„A kutatás eredménye azért is érdekes, mert a jelenleg még felsőoktatási tanulmányokat folytató diákok jövőbeni munkavállalási terveikkel kapcsolatban az a kép rajzolódott ki a válaszok alapján, hogy több mint 85 százalékuk Magyarországon szeretne elhelyezkedni a diploma megszerzését követően, több mint felük kifejezetten multinacionális nagyvállalatnál kíván pályakezdőként munkát keresni. Ezeknek a kritériumoknak pedig a szolgáltató központok pontosan megfelelnek.” – mondta el Paulovics Éva, a Jobsgarden ügyvezető igazgatója.
Az SSC-k meghatározását követően a válaszadók 40 százaléka gondolta úgy, hogy az SSC-k jó lehetőséget biztosítanak a nemzetközi karrierépítéshez; ezek a munkahelyek biztosítják a szakmai továbbképzést. A fiatalok jelentős része gondolta úgy, hogy a szolgáltató központok változatos feladatokat kínálnak az ott dolgozóknak, és nagy hangsúlyt fektetnek a csapatépítésre is. Az is az SSC-k mellett szól a válaszadók szerint, hogy a nyelvtudás aktívan tartható (55 százalék) és versenyképesek a fizetések (48 százalék). Hátrányként szintén közel 50 százalék emeli ki azt, hogy vélhetően nehéz megtartani a munka-magánélet egyensúlyát, és hogy személytelen a munkavégzés.
A szolgáltató központokban dolgozók tapasztalatai cáfolják a diákok félelmeit
A jelenlegi SSC-dolgozók válaszai ezekre a félelmekre rácáfolnak: 56 százalékuk gondolja úgy, hogy rugalmas munkakörnyezetben dolgozik és a viszonylag gyakori csapatépítő tréningeknek (79 százalékuknak félévente, 14 százalékának havonta szerveznek ilyen eseményt) köszönhetően elmondható, hogy az SSC környezet kiemelt hangsúlyt fektet a munkatársak közötti jó kapcsolatra.
A munkavállalók szerint SSC-ben dolgozni jó!
A jelenleg is SSC-ben dolgozó megkérdezettek nagyobb része (77 százaléka) Magyarországon képzeli el a további karrierjét. Több mint egyharmaduk mondta azt, hogy inkább szolgáltató központban maradna (36 százalék), hasonló arányban pedig azt nyilatkozták, hogy maradnának nagyvállalatnál, de nem feltétlenül SSC-ben (35 százalék). Hazai közepes- és kisvállalkozáshoz 16 százalékuk menne tovább, egyéni vállalkozást pedig 11 százalékuk indítana a jövőben.
Előnyként a kiemelten jó fizetést (a válaszadók 72 százaléka elégedett a jelenlegi bérezésével), a munkakörnyezet minőségét és a közösséget (36 százalék) említették. A továbbképzések, oktatások a válaszadók 87 százalékának lényeges elem, ennek ellenére csupán 58 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy jelenlegi munkahelye biztosít erre keretet.
„Az SSC munkáltatók rugalmas munkaidővel próbálják elősegíteni, hogy dolgozóik a munka-magánélet egyensúlyát sikeresen fenn tudják tartani. A válaszadók 57 százaléka havi 1-2 alkalommal dolgozhat távmunkában, sőt 20 százalékuk számára havonta 3-4 nap home office lehetőség van biztosítva.” – emelte ki Gárdus Zsuzsa, a Jobsgarden társ-ügyvezetője.
Összességében a megkérdezett dolgozók 65 százaléka elégedett az SSC-vel, mint munkahellyel és 80 százalékuk szívesen ajánlaná jelenlegi munkahelyét ismerősének is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA