- Hirdetés -

Ez pörög a legjobban a webshopokban

|

- Hirdetés -

Az online élelmiszer-kereskedelem a magyar kereskedelem legdinamikusabb területe, 2017-ben 22,5 százalékkal növekedett, és hasonló bővülés várható az elkövetkező időkben is. Egy átlagos online bevásárlás értéke duplája a boltiénak – derült ki a Budapesten megrendezett Agóra szakmai konferencián, ahol közösségi média és az internet kereskedelemre gyakorolt hatásáról beszéltek az ágazat szakemberei.

A hagyományosan erős agráriumunkat csak a feldolgozottsági szint növelésével tarthatjuk versenyben – jelentette ki Zsigó Róbert, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeltért felelős államtitkára az Agóra konferencia megnyitójában. A szükséges technológia beruházások elindulását és a termelékenység növelését mutatja, hogy az egy foglalkozottra jutó árbevétel 20 százalékkal nőtt az elmúlt öt esztendőben. Évről évre növekszik a feldolgozottság mértéke is. Ezek biztató jelek ugyan, de még csak a jó irányú folyamat kezdetei – hangsúlyozta Zsigó Róbert. Ezt a folyamatot segíti a kormány, amit jól jellemez az, hogy 2014 óta 230 milliárd forintos beruházási támogatást kapott az élelmiszeripar állami és uniós forrásból.

Magyarországon 3 millióan vásároltak már online, és közülük egymillióan vettek élelmiszert is az interneten keresztül, és az egyharmaduk visszatérő online élelmiszer-vásárlónak számít már – mondta a Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója a témával foglalkozó kerekasztal-beszélgetésen. Horti Zoltán, a Tesco online üzletágvezetője szerint jelenleg az internetes élelmiszer-vásárlók közül a legtöbben kismamák, gyerekes anyák, akik időt akarnak megspórolni ezzel a módszerrel. Bogár Péter, az Online Príma Hungary marketing vezetője ehhez hozzátette, hogy vevőkörükben már sok az ötven felüli, illetve nyugdíjas vásárló is.

Szomolányi Márk, az Auchan Retail Magyarország internetes kereskedelemért felelős vezetője szerint kezd kialakulni Magyarországon a többcsatornás vásárló, aki a boltokban és az interneten keresztül egyaránt vásárol élelmiszert. A szakember egyetértettek abban, hogy a növekedés gátja az erőforráshiány, problémát jelent a kiszállítással foglalkozók megtalálása és megtartása, mert ők kulcsszerepet töltenek be a vásárlók bizalmának tartós elnyerésében, ugyanis az online élelmiszer-vásárlók a legkritikusabb fogyasztók.

Az elkövetkező évek egyik fő kérdése az, hogy földrajzilag mennyire tud növekedni az élelmiszer-kiszállítás, elér-e a kisebb településekig, falvakig is. Az igény megvan rá, hiszen az általános internetes vásárlásoknak csak a 27 százaléka kötődik Budapesthez, azonban a kiszállítás még megoldatlan, és valószínűleg speciális módszereket kell keresnie erre az online élelmiszer-kereskedőknek.

Továbbra is az ár a döntő szempont a napi cikkek kereskedelmében, és az akciók jelentik a legerősebb marketingeszközt – derült ki az Agóra másik szakmai kerekasztalán, ahol a résztvevők arról beszélgettek, van-e új a Nap alatt az FMCG marketingben. Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a nagyobb vásárlói döntéseket túlnyomórészt a háziasszonyok, önálló háztartást vezetők hozzák meg, az Y és Z generáció saját maga még keveset költ, és ezt figyelembe kell venni a marketingeszközök kiválasztásakor. Ez a helyzet akkor változik, ha ennek a generációnak a tagjai elkezdenek önálló háztartást vezetni.

Flórián László, a Rossmann ügyvezető igazgatója ehhez hozzátette, hogy a fiatalok hatással vannak a szüleik vásárlási döntéseire, de az ő megnyerésük hosszú távon kamatozhat az FMCG szektor cégeinél. Úgy látja, hogy ugyan minden új digitális marketingeszközt érdemes kipróbálni, de látni kell, hogy ezeknek a költsége már most jelentkezik, viszont a hatása egyelőre elenyésző. Vannak azonban olyan hagyományos reklámeszközök, amelyekkel a fiatalokat is el lehet érni. Szerinte ezt mutatja, hogy az FMCG cikkeknél például a Glamour- vagy Joy-kuponos napokból magyar Black Friday vált, kiugró hatásuk lett a forgalomban. Hovanyecz Norbert, a Supershop ügyvezetője szerint az ár és az akciók mellett fontos marketingeszközzé vált a jutalmazás, amivel vásárlásra lehet ösztönözni a fogyasztókat, és törzsvásárlókká lehet tenni őket. Szerinte nem lehet csak árakciókra építeni, mert ha folyton az árat erodálják, akkor nem marad forrás az innovációra.

A napi cikkek forgalmának mennyisége egy határ után már nehezen bővíthető, de a vásárlási érték növelésének lehetőségei látszanak a hazai piacon. Heiszler Gabriella szerint a vásárlók hajlandók többet költeni egy-egy termékfajtára, keresik az újdonságokat, a magasabb minőséget. Ennek az igénynek a kielégítéséhez termékinnovációra, széles választékra van szükség. A forgalomnövelés eszköze lehet az exkluzív termékek forgalmazása is. Katona Péter, az Univer Product értékesítési igazgatója szerint a minőségi termékek iránti igény segíti az olyan cégeket, amelyeknek erős márkatermékeik vannak, de nekik is folyamatos innovációra van szükségük, hogy élni tudjanak ezzel a lehetőséggel.

Flórián László úgy látja, hogy például egyre több vásárló hajlandó többet fizetni az egészségesebb élelmiszerekért, az öko mosó- és tisztítószerekért, a natúr kozmetikumokért. Tóth Ágnes, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője szerint a fogyasztói döntésekben egyre fontosabb szerepet kap a vásárlási élmény és a jó kiszolgálás is.

A kutatások azt mutatják, hogy a hazai fogyasztók egyre inkább keresik a megbízható és magyar eredetű élelmiszereket – mondta a vásárlók körében legismertebb eredettanúsító jelölést, a Magyar Termék védjegyet működtető nonprofit kft. ügyvezetője, Benedek Eszter. A Magyar Termék védjegyek ma már mintegy 170 cég csaknem 4000 árucikkén segítik a fogyasztókat abban, hogy biztosan hazai terméket választhassanak.

Az Agóra konferencia résztvevői megkóstolhatták ezek közül a Kométa glutén, tejfehérje, laktóz, glutamát ízfokozó és szója hozzáadása nélkül előállított termékeit. Legújabb fejlesztésként a kék matricával jelölt termékeik 25 százalékkal csökkentett sótartalommal készülnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...