- Hirdetés -

Ez vár a munkaerőpiacra

|

- Hirdetés -

A jövő évben várható néhány – részben törvényi – változás, amely nagy hatással lesz a munkaerőpiac jövőjének alakulására.
A profession.hu három kritikus területet jelölt meg, melyre időben fel kell készülnie a vállalatoknak és az álláskeresőknek egyaránt. Mostani előrejelzésében ezekre hívja a fel a piaci szereplők figyelmét.
I. Szigorodó adatvédelmi szabályozás
Az egyik legfontosabb befolyásoló tényező a 2018 májusától életbe lépő új Uniós Adatvédelmi Irányelv. Az adatvédelmi szabályok szigorításával minden cégnek felül kell vizsgálnia az általa kezelt személyes adatokat és hozzájáruló nyilatkozatok tömkelegét kell kitöltetnie. Ez egyrészt rengeteg adminisztrációs és papírmunkát eredményez, másrészt alapjaiban változtatja meg a toborzás folyamatát, hiszen a jövőben lesznek olyan csatornák, melyeken keresztül csak akkor lehet valakit felkeresni, ha az érintett előre nyilatkozott arról, hogy személyes adatai kifejezetten ilyen célból is felhasználhatók. Az Irányelv meglehetősen szigorú: nemzetközi piacon jelenlévő cégek esetében anyavállalati felelősségvállalást követel meg, és akár 10 millió eurós vagy az árbevétel 2 százalékával megegyező pénzbírságot helyez kilátásba. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy minden szereplőnek alaposan felül kell vizsgálnia a meglévő adatbázisát és a toborzási stratégiáját.
„ A Profession.hu működési folyamatait úgy alakítottuk ki, hogy azok már most is megfelelnek a tavasszal életbe lépő szabályozásnak. Ez alapján arra számítunk, hogy felértékelődik adatbázisunk, ugyanis itt a munkakeresők már a folyamat legelején hozzájárultak az adataik álláskeresési célú felhasználásához, így a jövőben a partnereink még inkább támaszkodhatnak majd erre” – nyilatkozta Martis István a Profession ügyvezető igazgatója.
II. Még több figyelmet kell a toborzásra fordítani
A tapasztalatok azt mutatják, hogy nagyon sok – főleg szolgáltatóiparban tevékenykedő üzlet – azért húzza le a rolót, mert nem talál megfelelő munkaerőt. Ugyanakkor sok esetben tapasztalható, hogy a vállalkozások egy része nem hirdet, nem toboroz, nem keres hatékonyan.
”Az a munkáltató lesz sikeresebb, aki hamarabb felismeri, hogy jelen munkaerőpiaci helyzetben nem lehet ölbe tett kézzel várni a megfelelő jelentkezőre, hanem proaktívnak kell lenni, pénzt és időt kell fektetni a toborzásba. Érdemes a cégvezetőknek a toborzás hatékonyságára vonatkozó méréseket bevezetni a stratégiai folyamataikba. Így látni fogják, hogy többszörösen megtérül, ha a cég szakértőkre bízza és kiszervezi a teljes kiválasztást.” – mondta Szigeti Nikoletta a Profession Services toborzási szakértője.
III. Az átképzés szerepe már rövid távon is érzékelhető lesz
A robotika egyre növekvő szerepe várhatóan rövidtávon, akár már jövőre megmutatkozik. Ennek első látható jele valószínűsíthetően az ipari gyártás-termelési szektorban lesz. A robotok egyre növekvő tudása és megnövekedett hatékonysága, valamint a humán munkaerő drágulása miatt a szektor szereplői várhatóan egyre bővülő robotikus megoldásokat alkalmaznak majd. Bármelyik következik is be, a felszabaduló munkaerőnek köszönhetően enyhülhet a jelenlegi túlfeszített létszámhiányos állapot az egyéb gyártási-termelési területeken. Részben ez a folyamat is azt mutatja, hogy a speciális szaktudás egyre megbecsültebb lesz. Az élethosszig tartó tanulás talán sosem volt ilyen fontos, mint napjainkban. Ezért is erősödnek az átképzésre szakosodott piaci szereplők, amiknek szerepe még tovább feljebb fog értékelődni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA