- Hirdetés -

Ez kell a jó befektetéshez

|

- Hirdetés -

Aktívan kell keresni a jó befektéseket, majd jól is kell menedzselni azokat, különben a jelenlegi világgazdasági helyzetben aligha érhetünk el értelmezhető hozamokat – ez volt a legfontosabb tanulsága az Aegon Prémium Ügyfélklub legutóbbi rendezvényének. Ercsey Szabolcs, a Franklin Templeton Investments közép-kelet-európai értékesítési igazgatója több meggyőző érvet is hozott annak alátámasztására, miért ez a nyerő taktika.

 

Huszonkét magyar válogatott labdarúgó nevének felsorolásával kezdte a befektetések aktív menedzselésének fontosságáról szóló előadását Ercsey Szabolcs, a Franklin Templeton Investments közép-kelet-európai értékesítési igazgatója. Először az 1997-es, majd a 2017-es csapat összeállítását sorolta fel, majd feltette a kérdést: vajon ma bárki pályára merné-e küldeni a húsz évvel ezelőtti csapat bármelyik tagját tétmérkőzésen? A válasz persze egyértelműen nem, hiszen attól, hogy valami jól működött húsz évvel ezelőtt, az nem biztos, hogy ma is jól teljesít.

 

Pontosan ugyanez igaz a befektetésekre is, hiszen ami két évtizeddel ezelőtt szép hozamot adott, az ma már aligha teljesít jól. Különösképpen igaz ez a mostani rendkívül gyorsan változó üzleti világban, emiatt rendkívül fontos, hogy a befektető aktívan foglalkozzon azzal, hol is fialtatja a pénzét. Ercsey Szabolcs előadásában több érvet is hozott ezen elv alátámasztására.

 

Először is, az elmúlt húsz évben a különbözőség teret nyert a piacokon, a jól teljesítő és a kevésbé jól muzsikáló cégek által a befektetőiknek fizetett hozamok közötti óriási különbség ugyanis a válság óta lényegében eltűnt. Mindezek tetejében a világ jegybankjai által a piacokra öntött óriási pénzmennyiség miatt csökkent a részvények között korábban meglévő korreláció is. Csakhogy a jegybanki pénzbőségnek lassan vége, így annak a vállalkozásnak, aki tőkét szeretne bevonni a piacról, több pénzt kell fizetnie a befektetőknek – figyelmeztetett Ercsey Szabolcs.

 

A kötvénypiacon zajló folyamatok is az aktív menedzsment fontosságát támasztják alá. Az átlagos futamidő, vagyis az az időszak, amíg valaki megtartja ezt a befektetését 2008 óta folyamatosan emelkedik, jelenleg 7-8 év körül alakul. Ezzel párhuzamosan viszont az elérhető kamatok folyamatosan csökkennek, az USA-ban és az Egyesült Királyságban alig érik el az 1-2 százalékot. Ezen felül a kötvénypiacokon egyre nagyobb az olyan termékek aránya, amelyek már negatív kamatozásúak, azaz lényegében a befektetőknek fizetnek a kölcsönfelvételért.

 

Ilyen helyzetben, aki nagyobb hozamot szeretne, kockázatos befektetésekben kell gondolkodnia, akár egzotikus helyszínekre is elmerészkedve – közölte Ercsey Szabolcs. Ezek a befektetések azonban kockázatosak, éppen ezért szinte napi szinten foglalkozni kell velük, amire egy átlagos befektetőnek általában nincs sem elég ideje, sem elég szakértelme. Annál inkább is, mert a különböző befektetési célpontok közti választás nem könnyű. A legtöbb befektető által figyelt benchmark index például nem mutatja meg, miként hat az aktív menedzsment egy-egy befektetési alap teljesítményére. Ráadásul tisztában kell lenni azzal is, hogy az aktívan kezelt befektetési alapok csak ciklikusan képesek felülteljesítésre.

 

Ercsey Szabolcs szerint a Templeton hajlandó vállalni a kockázatokat és az egész világra kiterjedő hálózatán keresztül fel is tudja kutatni a remek befektetéssel kecsegtető lehetőségeket. Például világszerte 2-3 ezer céget figyelnek és bármilyen befektetési célpontról van is szó, munkatársaik évente legalább kétszer találkoznak is annak képviselőivel. Általában nem törődnek azzal, mit mond a piac, ők olyan befektetési lehetőségek után kutatnak, amelyek kevéssé ismertek, ám fejlődőképesek. Stratégiájuk sikerességét mutatja, hogy jelenleg 750 milliárd dolláros vagyont kezelnek, ami a magyar GDP 6,5-szerese.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA