Ezek 2025 legizgalmasabb apróhirdetési trendjei

Hétről hétre rengeteg áru cserél gazdát a Jófogás felületén, ahova minden hónapban átlagosan félmillió új hirdetés kerül fel. Az apróhirdetési platform féléves adataiból tisztán kirajzolódik, hogy az ingyenesen elvihető termékek mellett leginkább azokat az eszközöket és alkatrészeket keresik a felhasználók, melyekkel saját maguk javíthatják meg vagy tarthatják karban értékeiket és környezetüket. Ezzel együtt a szórakoztatóelektronikai eszközök és a bútorok is kapósak.

A Jófogás, Magyarország egyik legnagyobb online piactere megvizsgálta 2025 első féléves adatait és felmérte, hogy melyek voltak a legkeresettebb és legnépszerűbb használt termékek és kategóriák. Az elmúlt hat hónap összesítése alapján elmondható, hogy az ingyen elvihető cikkeket keresik a legtöbben a Jófogáson. Több mint 1 millió 300 ezer keresést indítottak a felhasználók ezzel a kifejezéssel.

Az ingyenes termékek mellett nagyértékű cikkeket is szép számmal vásároltak a platformon. A legmagasabb tranzakciós értéket az elmúlt félévben az ingatlanok generálták, a legnagyobb összeget (570 millió forintot) egy 37 szobás hotelért fizettek. A trendekből azonban kiviláglik, hogy legtöbben azokat az eszközöket keresik, melyekkel könnyebben elvégezhetik a ház körüli munkákat és szükség esetén megjavíthatják a járműveiket.

Sokan maguk oldják meg a szerelést

Az oldal hirdetési és eladási statisztikái azt mutatják, hogy a felhasználók szeretik maguk javítani, bütykölni a járművüket. A feladott hirdetések között autóalkatrészekből volt a legtöbb, második helyen pedig a szerszámok és munkaeszközök végeztek. Felniket és motoralkatrészeket hasonlóan nagy mennyiségben hirdettek az oldalon az év első felében. A top eladott termékek között csakugyan az autóalkatrészek és a gumiabroncsok vezettek, kategóriánként több mint tízezres nagyságrendű sikeres adás-vétellel.

A keresési eredmények továbbá rávilágítanak, hogy a felhasználók közül sokan a kertészkedéshez vagy barkácsoláshoz keresnek megfelelő eszközöket. A legkeresettebb kerti szerszámok és kisgépek között a fűnyíró traktor és a láncfűrész emelkedett ki. A legnépszerűbb márkák így a Stihl, az MTZ (traktorgyártó) és a Husqvarna lettek. Mindezek hátterében az is állhat, hogy a régebbi típusú eszközök vagy az azokhoz tartozó alkatrészek újonnan már sok esetben nem is kaphatók, vagy csak jóval drágábban, a Jófogáson viszont könnyen hozzájuk lehet jutni.

Télen szelektálnak, tavasszal lomtalanítanak

A Jófogáson jellemző trend, hogy az oldallátogatások és a hirdetésfeladások száma januárban a legmagasabb. Az újévi időszakban sokan szeretnék kiszelektálni a feleslegessé vált holmikat, mellyel akár plusz bevételre tehetnek szert az ünnepi költekezés után. Ezek általában olyan IT és szórakoztatóelektronikai termékek, amelyekre a karácsonyi ajándékok után már nincs szükségük a hirdetőknek, viszont a Jófogáson könnyen új gazdára találnak.

A hangfal például a negyedik legkeresettebb kifejezés volt a múlt félévben. A legnagyobb számban viszont mobiltelefonokat vásároltak másodkézből a kütyük közül, az erősítők és hangfalak, illetve a laptopok csak ezután következtek a sorban. Továbbá a játékkonzolok és Legok is kelendőek voltak. A divathoz és a szabadidős tevéknységekhez köthetően pedig nagy számban hirdettek könyveket és ruházati termékeket is az eladók.

Január után márciusban látható egy újabb kiugró érték a látogatások és a hirdetésfeladások számában, ebben a két hónapban adták fel a félév összes hirdetésének közel felét. A tavaszi lomtalanítás jó alkalom arra, hogy a Jófogáson keresztül váljanak meg felesleges, de jó állapotú bútoraiktól az eladók. Gyakori ebben az időszakban, hogy ingyen vagy csak potom áron csapnak le a vevők a jó ajánlatokra. Az eladási adatok alapján a szekrények és szekrénysorok voltak a legnépszerűbbek bútor kategóriában, de többen csinosították fel otthonukat ülőgarnitúrákkal vagy asztalokkal is.

Percek alatt is születtek üzletek

Noha a felületen megtalálható hirdetések nagyságrendjéből az is következhetne, hogy a hatalmas kínálatban sokáig tart, mire egy-egy adott termék eladásra kerül, mégis vannak extrém gyorsan gazdát cserélő termékek. A rekordot egy Montale Arabians Tonka parfüm tartja 5 perccel, de nagyobb értékű termékekre is gyorsan lecsaptak egyes vásárlók. 10 percen belül kelt el több olyan termék is, amely személyes megtekintést, kipróbálást vagy éppen fuvarozást is igényelhet: többek között háztartási nagygépek, bútorok, traktor, játékkonzol vagy mobiltelefon adásvétele is rekordidő alatt történt meg. A legelképesztőbb vételt a 10 perc alatti listából fehér, ünnepi szertartásra kínált postagalambok jelentették.

Részben az eladási idő csökkentése végett a jófogásozóknak június közepe óta lehetőségük van a hirdetéseik Facebook Marketplace-en történő elhelyezésére is, melyet már az első két hétben is sokan kihasználtak. A Magyarországon egyedülálló Meta és a Jófogás közötti együttműködés részeként a felhasználók díjmentesen vehetik igénybe ezt a funkciót, így több mint 150 ezer hirdetést listáztak már be a Jófogásról a Facebook Marketplace-re, ami nagyobb elérést és hatékonyabb hirdetést jelent.

“Az elmúlt félévben 4 százalékkal növelte aktív felhasználóinak számát a Jófogás Magyarországon, amit egy remek eredménynek tartunk mind üzleti, mind fenntarthatósági szempontból. Emellett annak is nagyon örülünk, hogy a Facebook Marketplace-en való elhelyezést a Jófogás felhasználói egyre nagyobb számban alkalmazzák, hiszen kiemelt célunk, hogy minél inkább javítsuk a felhasználói élményt és a tranzakciók sikerességi arányát.” - számolt be a Jófogás legfrissebb adatairól Kökény Dávid, a Jófogás termék- és üzletfejlesztési igazgatója.