- Hirdetés -

Ezek a kiadói stratégiák működhetnek

|

- Hirdetés -

A printkiadványokat olvasók lojálisabbak és figyelmesebbek, a kiadóknak pedig a jövő helyett a jelen olvasói igényeit kell kiszolgálniuk. Fontos, hogy a hirdetők kialakítsanak egy egyensúlyt a print és az online között, hiszen így tudják erősíteni a márkájukat.

Neil Thurman, a müncheni Ludwig Maximilians University kommunikáció és médiakutatási szakának kommunikációt oktató professzora a print- és online média olvasásával eltöltött időt vizsgálta. Az elkészült eredményekből kiderült, hogy 2016-ban egy nagy regionális és hét országos brit újság olvasása során az olvasók 86 százaléka előnyben részesítette a printet, miközben az online olvasók aránya 14 százalék volt. A kutatások azt mutatták, hogy nagy különbség van az online és printolvasók figyelme között. „A hétköznapok printkiadásait olvasók átlagban 40 percet töltöttek el minden kiadvánnyal, miközben ugyanezeknek az újságoknak az online változatára kevesebb mint 30 percet szántak” – mondta el Neil Thurman. 1999 és 2016 között nemcsak a print példányszáma, de az olvasásra fordított idő is csökkent, miközben emelkedtek a digitális oldalletöltések.

Az olvasók kora és olvasási szokásai közötti korreláció elemzése során Thurman az alábbi eredményre jutott: „Bár a digitális terjesztés révén lehetőség nyílt az újságok számára a fiatalabbak elérésére, ennek a közönségnek a számítógépeken és mobileszközökön keresztüli felületes figyelme miatt a digitális terjesztés által elvárt »fiatalító hatás« mégsem volt érzékelhető.” Thurman megvizsgálta a The Independentet, amely 2016 márciusában megszüntette a printkiadást és csak digitális terjesztésre tért át, és azt tapasztalta, hogy a váltás után a teljes figyelem 81 százalékban esett vissza. A szakértő úgy vélte: „A ráfordított idő mérőszáma segít abban, hogy tisztázzuk, milyen mértékben vonzza a digitális megjelenés az olvasókat és mennyiben tudja azokat helyettesíteni.” Idézi a Financial Times kijelentését, miszerint az időalapú mérőszám a minőségi tartalmat a mennyiségi, az olvasói elköteleződést a klikkek száma fölé helyezi. Thurman további megállapítása, miszerint „a printet olvasók lojalitása és aktivitása, a nyomtatott termék szerkesztőségi és hirdetési médiumként való folyamatos elérhetősége fontosabb, mint azt a digitális hype-ban sokan gondolták”. A kiadókat ösztönözheti a printben rejlő, mással össze nem vethető lehetőség arra, hogy lekösse az olvasókat az egyre kifinomultabbá váló dizájnelemek, valamint a tartalmi élmény révén. Nem véletlen, hogy a papíron megjelenő információ mélyebb benyomást tesz az emberre és könnyebb visszaidézni azt.

A lapkiadókat tömörítő szervezet, a WAN-IFRA Neil Thurman tanulmánya alapján körkérdést intézett az iparág néhány szereplőjéhez. Első ízben azt járták körül, hogy vajon a kiadók szerint az újságok printkiadásaival eltöltött idő sokkal több-e, mint az online megjelenéseknél. „Az adataink alátámasztják a kutatási eredményt, miszerint az olvasói figyelem mélyebb a print esetében, különösen a hirdetésekkel eltöltött időt figyelve. Az oldalakon eltöltött idő a print és a digitális esetén is hasonló, 26 mp a passzív desktopunk szemmozgást követő paneljén és 27 mp a kétoldalas printmegjelenés esetén. A nagyobb eltérés a reklámra fordított figyelemnél tapasztalható.

A printben a hirdetések 74 százalékát nézték átlagosan 2,1 másodpercig, míg a digitális reklámok esetén 14 százalékot átlag 1,2 másodpercig. Azzal, hogy nagyobb a hirdetések megtekintésének valószínűsége és hosszabb ideig nézik őket, kijelenthető, hogy a printhirdetések jobban visszaidézhetők – mondta David Bassett, a Lumen Research analitikai vezetője.

Mivel jelentős a különbség a print- és a digitális termék olvasásával eltöltött idő, kérdés, hogy milyen következtetéseket vonjanak le ebből a kiadók az üzleti stratégiájukra nézve. David Bassett elmondta, fontos, hogy a kiadók médiumként kínálják a printet, és küzdjenek azért, hogy elfogadtassák az előnyöket, amelyek a figyelemre alapozott nyomtatott hirdetés magasabb árát indokolják. Másrészt alakítsák át a weboldalukat úgy, hogy az hasonlítson a nyomtatott termékhez. „Egyszerűbb dizájn és nagyobb hirdetések kellenek, amelyek alkalmasak arra, hogy tovább megtartsák a figyelmet.

Találják ki a saját vizuális nyelvezetüket, amely segíti az embereket az oldalon való navigálásban, valamint találjanak jól látható módon kiemelt helyeket a hirdetéseknek” – tette hozzá. „Minden médiavállalkozás alapja a hirdetés és az előfizetői bevétel. Thurman tanulmánya ismét megmutatta, hogy a felhasználási problémák az újságok számára hosszú távon nehézségeket jelentenek az online tartalmakban rejlő lehetőségek kiaknázására. A kiadók panaszkodhatnak az információk terepén tapasztalható túlkínálatra, a Google és Facebook dominanciájára a hirdetési piacon, de félre kell tenniük irreális digitális álmaikat, és újra a printre kell koncentrálniuk, mert ott van versenyelőnyük.

„Az amerikai printújságok még mindig erősek, akkor is, ha a trend a digitális olvasás irányába is mutat. Így tehát a hirdetőknek érdemes a printet használniuk ameddig az hatékony, ahelyett, hogy a »jövőre« szavaznának. Az amerikai felhasználók több mint a fele 50 feletti, akik inkább a nyomtatott lapokat olvassák, mint a fiatalok, miközben a marketingköltés csak 10 százaléka irányul feléjük. A kiadóknak a jelenben és a jövőben is kell élniük” – tanácsolta Andrew Green, az Ipsos Connect munkatársa.

A reklámozóknak különböző módon kell hirdetniük, hiszen maga a közönség is eltérő. A fiatalok nagyon gyorsan fogyasztják az információt, a hirdetéseket pedig ehhez kell hozzáigazítani. Az online hírek is teljesen különböznek a printhírektől. Ulbe Jelluma, a Print Power ügyvezető igazgatója a márkaismertséget emelte ki: „Sok cég és szervezet a nyomtatott újságokat használja a vállalat számára káros hírekre való reagáláshoz. Például a KFC és a Facebook is nyomtatott újságban kért bocsánatot felhasználóitól. Az újságokban megjelenő hirdetéseket az emberek megjegyzik, és elkezdenek beszélni róluk. Az újságban megjelenő egyoldalas reklámot nem lehet figyelmen kívül hagyni, és ha az üzenet olyan, mint a KFC esetében, akkor az hasznos a brand számára. A kiadók hisznek a digitális márkáik szerepében, de nem szabadna alulértékelniük a nyomtatott újságok brandértékét. Kutatások igazolják, hogy azok a cégek, amelyek megszüntették a printben való megjelenéseket, márkaismertségben visszaestek. A nyomtatott lapokban megjelenő hirdetések elősegítik a brand ismertségét”.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...