- Hirdetés -

Ezek a kiadói stratégiák működhetnek

|

- Hirdetés -

A printkiadványokat olvasók lojálisabbak és figyelmesebbek, a kiadóknak pedig a jövő helyett a jelen olvasói igényeit kell kiszolgálniuk. Fontos, hogy a hirdetők kialakítsanak egy egyensúlyt a print és az online között, hiszen így tudják erősíteni a márkájukat.

Neil Thurman, a müncheni Ludwig Maximilians University kommunikáció és médiakutatási szakának kommunikációt oktató professzora a print- és online média olvasásával eltöltött időt vizsgálta. Az elkészült eredményekből kiderült, hogy 2016-ban egy nagy regionális és hét országos brit újság olvasása során az olvasók 86 százaléka előnyben részesítette a printet, miközben az online olvasók aránya 14 százalék volt. A kutatások azt mutatták, hogy nagy különbség van az online és printolvasók figyelme között. „A hétköznapok printkiadásait olvasók átlagban 40 percet töltöttek el minden kiadvánnyal, miközben ugyanezeknek az újságoknak az online változatára kevesebb mint 30 percet szántak” – mondta el Neil Thurman. 1999 és 2016 között nemcsak a print példányszáma, de az olvasásra fordított idő is csökkent, miközben emelkedtek a digitális oldalletöltések.

Az olvasók kora és olvasási szokásai közötti korreláció elemzése során Thurman az alábbi eredményre jutott: „Bár a digitális terjesztés révén lehetőség nyílt az újságok számára a fiatalabbak elérésére, ennek a közönségnek a számítógépeken és mobileszközökön keresztüli felületes figyelme miatt a digitális terjesztés által elvárt »fiatalító hatás« mégsem volt érzékelhető.” Thurman megvizsgálta a The Independentet, amely 2016 márciusában megszüntette a printkiadást és csak digitális terjesztésre tért át, és azt tapasztalta, hogy a váltás után a teljes figyelem 81 százalékban esett vissza. A szakértő úgy vélte: „A ráfordított idő mérőszáma segít abban, hogy tisztázzuk, milyen mértékben vonzza a digitális megjelenés az olvasókat és mennyiben tudja azokat helyettesíteni.” Idézi a Financial Times kijelentését, miszerint az időalapú mérőszám a minőségi tartalmat a mennyiségi, az olvasói elköteleződést a klikkek száma fölé helyezi. Thurman további megállapítása, miszerint „a printet olvasók lojalitása és aktivitása, a nyomtatott termék szerkesztőségi és hirdetési médiumként való folyamatos elérhetősége fontosabb, mint azt a digitális hype-ban sokan gondolták”. A kiadókat ösztönözheti a printben rejlő, mással össze nem vethető lehetőség arra, hogy lekösse az olvasókat az egyre kifinomultabbá váló dizájnelemek, valamint a tartalmi élmény révén. Nem véletlen, hogy a papíron megjelenő információ mélyebb benyomást tesz az emberre és könnyebb visszaidézni azt.

A lapkiadókat tömörítő szervezet, a WAN-IFRA Neil Thurman tanulmánya alapján körkérdést intézett az iparág néhány szereplőjéhez. Első ízben azt járták körül, hogy vajon a kiadók szerint az újságok printkiadásaival eltöltött idő sokkal több-e, mint az online megjelenéseknél. „Az adataink alátámasztják a kutatási eredményt, miszerint az olvasói figyelem mélyebb a print esetében, különösen a hirdetésekkel eltöltött időt figyelve. Az oldalakon eltöltött idő a print és a digitális esetén is hasonló, 26 mp a passzív desktopunk szemmozgást követő paneljén és 27 mp a kétoldalas printmegjelenés esetén. A nagyobb eltérés a reklámra fordított figyelemnél tapasztalható.

A printben a hirdetések 74 százalékát nézték átlagosan 2,1 másodpercig, míg a digitális reklámok esetén 14 százalékot átlag 1,2 másodpercig. Azzal, hogy nagyobb a hirdetések megtekintésének valószínűsége és hosszabb ideig nézik őket, kijelenthető, hogy a printhirdetések jobban visszaidézhetők – mondta David Bassett, a Lumen Research analitikai vezetője.

Mivel jelentős a különbség a print- és a digitális termék olvasásával eltöltött idő, kérdés, hogy milyen következtetéseket vonjanak le ebből a kiadók az üzleti stratégiájukra nézve. David Bassett elmondta, fontos, hogy a kiadók médiumként kínálják a printet, és küzdjenek azért, hogy elfogadtassák az előnyöket, amelyek a figyelemre alapozott nyomtatott hirdetés magasabb árát indokolják. Másrészt alakítsák át a weboldalukat úgy, hogy az hasonlítson a nyomtatott termékhez. „Egyszerűbb dizájn és nagyobb hirdetések kellenek, amelyek alkalmasak arra, hogy tovább megtartsák a figyelmet.

Találják ki a saját vizuális nyelvezetüket, amely segíti az embereket az oldalon való navigálásban, valamint találjanak jól látható módon kiemelt helyeket a hirdetéseknek” – tette hozzá. „Minden médiavállalkozás alapja a hirdetés és az előfizetői bevétel. Thurman tanulmánya ismét megmutatta, hogy a felhasználási problémák az újságok számára hosszú távon nehézségeket jelentenek az online tartalmakban rejlő lehetőségek kiaknázására. A kiadók panaszkodhatnak az információk terepén tapasztalható túlkínálatra, a Google és Facebook dominanciájára a hirdetési piacon, de félre kell tenniük irreális digitális álmaikat, és újra a printre kell koncentrálniuk, mert ott van versenyelőnyük.

„Az amerikai printújságok még mindig erősek, akkor is, ha a trend a digitális olvasás irányába is mutat. Így tehát a hirdetőknek érdemes a printet használniuk ameddig az hatékony, ahelyett, hogy a »jövőre« szavaznának. Az amerikai felhasználók több mint a fele 50 feletti, akik inkább a nyomtatott lapokat olvassák, mint a fiatalok, miközben a marketingköltés csak 10 százaléka irányul feléjük. A kiadóknak a jelenben és a jövőben is kell élniük” – tanácsolta Andrew Green, az Ipsos Connect munkatársa.

A reklámozóknak különböző módon kell hirdetniük, hiszen maga a közönség is eltérő. A fiatalok nagyon gyorsan fogyasztják az információt, a hirdetéseket pedig ehhez kell hozzáigazítani. Az online hírek is teljesen különböznek a printhírektől. Ulbe Jelluma, a Print Power ügyvezető igazgatója a márkaismertséget emelte ki: „Sok cég és szervezet a nyomtatott újságokat használja a vállalat számára káros hírekre való reagáláshoz. Például a KFC és a Facebook is nyomtatott újságban kért bocsánatot felhasználóitól. Az újságokban megjelenő hirdetéseket az emberek megjegyzik, és elkezdenek beszélni róluk. Az újságban megjelenő egyoldalas reklámot nem lehet figyelmen kívül hagyni, és ha az üzenet olyan, mint a KFC esetében, akkor az hasznos a brand számára. A kiadók hisznek a digitális márkáik szerepében, de nem szabadna alulértékelniük a nyomtatott újságok brandértékét. Kutatások igazolják, hogy azok a cégek, amelyek megszüntették a printben való megjelenéseket, márkaismertségben visszaestek. A nyomtatott lapokban megjelenő hirdetések elősegítik a brand ismertségét”.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA