- Hirdetés -

Ezek a kiadói stratégiák működhetnek

|

- Hirdetés -

A printkiadványokat olvasók lojálisabbak és figyelmesebbek, a kiadóknak pedig a jövő helyett a jelen olvasói igényeit kell kiszolgálniuk. Fontos, hogy a hirdetők kialakítsanak egy egyensúlyt a print és az online között, hiszen így tudják erősíteni a márkájukat.

Neil Thurman, a müncheni Ludwig Maximilians University kommunikáció és médiakutatási szakának kommunikációt oktató professzora a print- és online média olvasásával eltöltött időt vizsgálta. Az elkészült eredményekből kiderült, hogy 2016-ban egy nagy regionális és hét országos brit újság olvasása során az olvasók 86 százaléka előnyben részesítette a printet, miközben az online olvasók aránya 14 százalék volt. A kutatások azt mutatták, hogy nagy különbség van az online és printolvasók figyelme között. „A hétköznapok printkiadásait olvasók átlagban 40 percet töltöttek el minden kiadvánnyal, miközben ugyanezeknek az újságoknak az online változatára kevesebb mint 30 percet szántak” – mondta el Neil Thurman. 1999 és 2016 között nemcsak a print példányszáma, de az olvasásra fordított idő is csökkent, miközben emelkedtek a digitális oldalletöltések.

Az olvasók kora és olvasási szokásai közötti korreláció elemzése során Thurman az alábbi eredményre jutott: „Bár a digitális terjesztés révén lehetőség nyílt az újságok számára a fiatalabbak elérésére, ennek a közönségnek a számítógépeken és mobileszközökön keresztüli felületes figyelme miatt a digitális terjesztés által elvárt »fiatalító hatás« mégsem volt érzékelhető.” Thurman megvizsgálta a The Independentet, amely 2016 márciusában megszüntette a printkiadást és csak digitális terjesztésre tért át, és azt tapasztalta, hogy a váltás után a teljes figyelem 81 százalékban esett vissza. A szakértő úgy vélte: „A ráfordított idő mérőszáma segít abban, hogy tisztázzuk, milyen mértékben vonzza a digitális megjelenés az olvasókat és mennyiben tudja azokat helyettesíteni.” Idézi a Financial Times kijelentését, miszerint az időalapú mérőszám a minőségi tartalmat a mennyiségi, az olvasói elköteleződést a klikkek száma fölé helyezi. Thurman további megállapítása, miszerint „a printet olvasók lojalitása és aktivitása, a nyomtatott termék szerkesztőségi és hirdetési médiumként való folyamatos elérhetősége fontosabb, mint azt a digitális hype-ban sokan gondolták”. A kiadókat ösztönözheti a printben rejlő, mással össze nem vethető lehetőség arra, hogy lekösse az olvasókat az egyre kifinomultabbá váló dizájnelemek, valamint a tartalmi élmény révén. Nem véletlen, hogy a papíron megjelenő információ mélyebb benyomást tesz az emberre és könnyebb visszaidézni azt.

A lapkiadókat tömörítő szervezet, a WAN-IFRA Neil Thurman tanulmánya alapján körkérdést intézett az iparág néhány szereplőjéhez. Első ízben azt járták körül, hogy vajon a kiadók szerint az újságok printkiadásaival eltöltött idő sokkal több-e, mint az online megjelenéseknél. „Az adataink alátámasztják a kutatási eredményt, miszerint az olvasói figyelem mélyebb a print esetében, különösen a hirdetésekkel eltöltött időt figyelve. Az oldalakon eltöltött idő a print és a digitális esetén is hasonló, 26 mp a passzív desktopunk szemmozgást követő paneljén és 27 mp a kétoldalas printmegjelenés esetén. A nagyobb eltérés a reklámra fordított figyelemnél tapasztalható.

A printben a hirdetések 74 százalékát nézték átlagosan 2,1 másodpercig, míg a digitális reklámok esetén 14 százalékot átlag 1,2 másodpercig. Azzal, hogy nagyobb a hirdetések megtekintésének valószínűsége és hosszabb ideig nézik őket, kijelenthető, hogy a printhirdetések jobban visszaidézhetők – mondta David Bassett, a Lumen Research analitikai vezetője.

Mivel jelentős a különbség a print- és a digitális termék olvasásával eltöltött idő, kérdés, hogy milyen következtetéseket vonjanak le ebből a kiadók az üzleti stratégiájukra nézve. David Bassett elmondta, fontos, hogy a kiadók médiumként kínálják a printet, és küzdjenek azért, hogy elfogadtassák az előnyöket, amelyek a figyelemre alapozott nyomtatott hirdetés magasabb árát indokolják. Másrészt alakítsák át a weboldalukat úgy, hogy az hasonlítson a nyomtatott termékhez. „Egyszerűbb dizájn és nagyobb hirdetések kellenek, amelyek alkalmasak arra, hogy tovább megtartsák a figyelmet.

Találják ki a saját vizuális nyelvezetüket, amely segíti az embereket az oldalon való navigálásban, valamint találjanak jól látható módon kiemelt helyeket a hirdetéseknek” – tette hozzá. „Minden médiavállalkozás alapja a hirdetés és az előfizetői bevétel. Thurman tanulmánya ismét megmutatta, hogy a felhasználási problémák az újságok számára hosszú távon nehézségeket jelentenek az online tartalmakban rejlő lehetőségek kiaknázására. A kiadók panaszkodhatnak az információk terepén tapasztalható túlkínálatra, a Google és Facebook dominanciájára a hirdetési piacon, de félre kell tenniük irreális digitális álmaikat, és újra a printre kell koncentrálniuk, mert ott van versenyelőnyük.

„Az amerikai printújságok még mindig erősek, akkor is, ha a trend a digitális olvasás irányába is mutat. Így tehát a hirdetőknek érdemes a printet használniuk ameddig az hatékony, ahelyett, hogy a »jövőre« szavaznának. Az amerikai felhasználók több mint a fele 50 feletti, akik inkább a nyomtatott lapokat olvassák, mint a fiatalok, miközben a marketingköltés csak 10 százaléka irányul feléjük. A kiadóknak a jelenben és a jövőben is kell élniük” – tanácsolta Andrew Green, az Ipsos Connect munkatársa.

A reklámozóknak különböző módon kell hirdetniük, hiszen maga a közönség is eltérő. A fiatalok nagyon gyorsan fogyasztják az információt, a hirdetéseket pedig ehhez kell hozzáigazítani. Az online hírek is teljesen különböznek a printhírektől. Ulbe Jelluma, a Print Power ügyvezető igazgatója a márkaismertséget emelte ki: „Sok cég és szervezet a nyomtatott újságokat használja a vállalat számára káros hírekre való reagáláshoz. Például a KFC és a Facebook is nyomtatott újságban kért bocsánatot felhasználóitól. Az újságokban megjelenő hirdetéseket az emberek megjegyzik, és elkezdenek beszélni róluk. Az újságban megjelenő egyoldalas reklámot nem lehet figyelmen kívül hagyni, és ha az üzenet olyan, mint a KFC esetében, akkor az hasznos a brand számára. A kiadók hisznek a digitális márkáik szerepében, de nem szabadna alulértékelniük a nyomtatott újságok brandértékét. Kutatások igazolják, hogy azok a cégek, amelyek megszüntették a printben való megjelenéseket, márkaismertségben visszaestek. A nyomtatott lapokban megjelenő hirdetések elősegítik a brand ismertségét”.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...

A HR-ben is jönnek a robotok

Az elmúlt időszak – főként a koronavírus-járvány hatásai miatt – évekkel gyorsította fel a digitalizációt. A HR terület is érintett, ahol a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, az algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközök használata...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén 23. éve osztották ki az üzleti élet egyik legrangosabb elismerését az arra érdemes vállalatoknak. Minden év novemberében újabb 10 vállalat veheti át az Üzleti Etikai Díjat.Az idei díjazottakkal együtt már 130 élő, működő...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Vadkeleti állapotok a service design piacon

A piacon jelenleg vadkeleti állapotok uralkodnak és „mindent is” megpróbálnak a szolgáltatócégek a Service Design címkével ellátni a kutatástól kezdve, a product design, ux-en át egészen a vállalati folyamatfejlesztésekig – mutatott rá Klenovszki János,...

Új kategóriák a Marketing Diamond Awards-on

Idén ismét meghirdeti a Marketing Diamond Awards versenyt a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyre ezúttal már tizennégy - köztük két vadonatúj - kategóriában várják a pályázatokat. Az érdeklődők január 09-ig adhatják le anyagaikat a...

Saját termékcsaláddal rukkolt elő Lilu

Lilut az egész ország műsorvezetőként ismerhette meg, de az utóbbi években a hazai szépségápolási trendeket diktáló véleményvezérek körében is feltűnt. Most saját termékcsaládjával jelentkezik, amely a magyar hölgyeket is bevezeti a tudatos testápolás világába. Kovalcsik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Téli varázsvilággal csábít a Westend

Az ajándékvásárlás mellett egy igazi téli kikapcsolódásért is érdemes elmenni a Westendbe. A Tetőkertben kialakított Winter Wonderland különleges elhelyezkedéséből adódó hangulatával és színes programjaival egészen az év végéig várja az érdeklődőket. Állandó elemként lesz...

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

A biogazdálkodást támogatja a dm

A dm vásárlói már megszokhatták, hogy a Black Friday napon árzuhanás helyett a jótékonyságra hívja fel a figyelmet a drogéria. Nem lesz ez másként idén sem, újra átszínezik ezt a napot, és a november...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....