- Hirdetés -

Felfordulás a celebvilágban – Hosszú Katinka az élen

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a bulvárnapilapok és heti magazinok címoldalain szereplőkből a celebek rangsorát. Az egy évvel korábbi rangsorhoz képest a lista majdnem fele kicserélődött, Hosszú Katinka toronymagasan végzett az élen, a tavalyi győztes Sarka Kata pedig szinte teljesen eltűnt a reflektorfényből.

Úgy tűnik, a tavalyi trend ismétli magát, ugyanis az előző évi rangsorhoz hasonlatosan az idén is a lista majdnem fele kicserélődött az egy évvel korábbihoz képest. A két bulvárnapilap (Blikk, Bors) és négy heti magazin (Best, Hot!, Kiskegyed, Story) tavalyi címoldalain szereplőkből az idén már nyolcadik alkalommal összeállított top 25-ös listán tizenkét új név található. Közülük a legelőkelőbb, az ötödik helyen Várkonyi Andrea végzett, aki Bochkor Gábortól való szakításával került a címlapokra, és története leginkább a Bors szerkesztőinek volt érdekes, hiszen 21 címlapszerepléséből a bulvárnapilapnál kilenc alkalommal is a borítón kapott helyet, ráadásul ebből hétszer róla szólt a vezető anyag.

Páros szereplések

Mivel a Várkonyi Andreáról szóló történetek egy részének Bochkor Gábor is a főszereplője volt, így érthető, hogy ő is sokszor, egészen pontosan hússzor kapott helyet a borítókon. Ha végignézünk a listánkon, abból úgy tűnik, hogy a tavalyi a párosok éve volt, azaz ha egy celebpárnak volt valami érdekes sztorija (esküvő, gyerekszületés, válás, botrány), akkor vagy mindketten, vagy külön-külön, de jó néhány alkalommal felkerültek a borítókra. Erre a már említett Várkonyi, Bochkor kettős mellett jó példa Majka és Curtis, akik utóbbi drogproblémái, illetve a zenekarból való kirúgása miatt kerültek sokat a címlapokra. Aztán ott van Pécsi Ildikó és a menye, Pártos Csilla, akiknek a viszálykodása évek óta tart a bulvárlapokon keresztül is, ám az idei lista volt az első, amelyben mind a ketten szerepelek. Rajtuk kívül szintén most először kapott helyet rangsorunkban a Korda György, Balázs Klári páros.

Ellenfél nélkül

Hosszú Katinka, csakúgy, mint a medencében, tavaly a bulvárlapok címlapján sem talált legyőzőre, és medencehosszal verte a mezőnyt. Hogy a 98 borítós szereplése mennyire sok, arra jó példa, hogy a 2011-es év volt az első, amikor megnéztük a bulvármédia címlapsztárjait, és 2012 óta most először fordult elő, hogy valakit ilyen sokszor tegyenek ki a címoldalra. Rangsoraink összeállítása óta az eddigi abszolút rekorder Alekosz, a Való világ negyedik szériájának győztese, aki 2011-ben 154 alkalommal szerepelt a borítókon. 2016-ban a lopási botrányának köszönhetően Galambos Lajos 91 szereplést hozott össze, de általában 50–70 címlapszerepléssel már rangsorunk élén lehetett végezni. Sőt, a tavalyi öszszeállításunkban megdőlt a „negatív” rekord, Sarka Kata ugyanis mindössze 51 címlapszereplést „hozott össze” (a második helyezett Hajdú Péter 54-et), és csupán a súlyozott pontszámításnak köszönhetően nyerte meg az öszszeállításunkat.

Liptai Claudia az, aki az állandóságot képviseli rangsoraink élbolyában. Az idén nyolcadik alkalommal összeállított celeblistánkon kétszer (2013-ban és 2014ben) az élen végzett, kétszer második, egyszer harmadik, háromszor pedig negyedik lett. Hogy mennyire izgalmas és érdekes személyiség a lapok főszerkesztői, illetve az olvasók számára, azt jól bizonyítja 54 borítós szereplése, amiből 33 alkalommal róla szólt a vezető anyag. Tavaly az esküvőjének előkészületei, illetve maga a nagy nap szolgáltatott témát a magazinok számára. Ezek közül is élen járt a Story, amely exkluzív riportban számolt be az esküvőről.

Visszafogott éllovas

Az természetesen sokszor előfordult már rangsoraink összeállításakor, hogy egy-egy celeb egyszer csak „eltűnik a süllyesztőben” és a következő évben már kevesebbet szerepel a címlapokon, majd szépen-lassan kikopik, és már nem szolgáltat témát a magazinoknak. Erre jó példa Alekosz, aki a 2012-es listánkon utcahosszal végzett az első helyen, és bár azóta néha-néha feltűnt a borítókon, tavaly már egyáltalán nem találkozhattunk a nevével. Ugyanez igaz a korábbi valóságshow-szereplőkre is, tavaly egyre kevesebb VV előtagú figura jelent meg a címlapokon.

Listánk készítésekor épp ezért is okozott meglepetést, amikor a Kiskegyednél a TV2 2002-es első Big Brotherjének győztese, BB Évi kétszer is fel tudott kerülni a borítóra. Az természetesen többször előfordult, hogy a korábbi győztes a következő évben nem fér fel a dobogóra, sőt, esetleg a top 25-be sem kerül be, de azért jó néhány alkalommal visszaköszön a címlapokról. Ehhez képest a 2017-ben 51 címlapos szerepléssel a legutóbbi összeállításunkat megnyerő Sarka Kata tavaly szinte alig került címlapra. Összesen hat alkalommal találkozhattunk vele a borítókon, háromszor a Kiskegyednél, kétszer a Storynál és egyszer a Hot!-nál. Ez a visszavonulás lehet, hogy tudatos döntés volt a részéről, mégis meglepő, ha visszatekintünk az elmúlt évek címlapos szereplőire.

Felemás számok

Ha végigböngészszük a Matesz adatait a lapok 2018. III. negyedévi értékesített példányszámáról, felemás érzéseink lehetnek. Egyfelől folyamatos a csökkenés, például 2017. III. negyedévében a Blikk még százezer feletti értékesített példányszámmal büszkélkedhetett, majd egy évvel később meg kellett elégedniük alig több mint 81 ezerrel.

De ugyanez a tendencia érvényesül a többi általunk vizsgált lap esetén, a Bors és Hot! például közel áll ahhoz, hogy 50 ezer alá csökkenjen az értékesített példányszámuk. Ami miatt mégis lehet némi ok az örömre, az az, hogy ezekkel a csökkenő példányszámokkal mindegyik általunk szemlézett lap bent van a tizenöt legtöbbet értékesített sajtótermék között. Továbbra is a tavalyi év III. negyedévét vizsgálva a Nők Lapja 205 ezer értékesített példányával a listavezető, mögötte pedig a 172 ezres Kiskegyed, majd a 155 ezres Story következik. A Színes RTV és az Észak-keleti Napló (a Matesz három lap, az Észak-Magyarország, a Hajdú-Bihari Napló és a Kelet-Magyarország összeadott példányszámadatát közli ezen a néven) után pedig a hatodik helyen található a Blikk. Ezzel továbbra is a Ringier Axel Springer által kiadott újság a legnagyobb példányban értékesített napilap. A napi újságok közül a Bors a második 50,7 ezer értékesített példánnyal.

 

Az idei Top25 rangsor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar településeket díjaztak

Mindhárom hazai induló − Székesfehérvár, Veresegyház és Orfű − teljesítményét elismerte az Európai Virágos Városok és Falvak verseny szakmai zsűrije. 1975 óta rendezik meg a virágos városok és falvak európai megmérettetését, az Entente Florale...

Tizenhárom díjat gyűjtött be az LG

Ismét számos kitüntetéssel jutalmazták az LG Electronics formatervezési megoldásait az International Design Excellence Awards (IDEA) díjátadón: a vállalat 13 elismerést gyűjtött be, köztük egy, a verseny rangos elismerésének számító Arany díjat. Az Amerikai Ipari...

Borúsnak látják a jövőt a vendéglátók

Miközben a túlélésre készülnek, a jövővel törődnek a hazai szálloda és vendéglátóipar szakemberei. A közeli jövőt borúsnak látja a szakma: a munkaerő hiánya, a csökkenő kereslet, a növekvő energiaárak egyszerre nehezítik a szereplők életét...

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így lehetnek sikeresek a jövő kiskereskedői

A jövőre vonatkozó stratégiai tervek közös jellemzői között hangsúlyosan szerepel a digitalizációs képességek bővítése, a munkaerő felvértezése a jövő kihívásaira, automatizáció, a beszállítói csatornák modernizációja és az adatvédelmi és biztonsági képességek fejlesztése. A Deloitte...

Magyar településeket díjaztak

Mindhárom hazai induló − Székesfehérvár, Veresegyház és Orfű − teljesítményét elismerte az Európai Virágos Városok és Falvak verseny szakmai zsűrije. 1975 óta rendezik meg a virágos városok és falvak európai megmérettetését, az Entente Florale...

Tizenhárom díjat gyűjtött be az LG

Ismét számos kitüntetéssel jutalmazták az LG Electronics formatervezési megoldásait az International Design Excellence Awards (IDEA) díjátadón: a vállalat 13 elismerést gyűjtött be, köztük egy, a verseny rangos elismerésének számító Arany díjat. Az Amerikai Ipari...

Borúsnak látják a jövőt a vendéglátók

Miközben a túlélésre készülnek, a jövővel törődnek a hazai szálloda és vendéglátóipar szakemberei. A közeli jövőt borúsnak látja a szakma: a munkaerő hiánya, a csökkenő kereslet, a növekvő energiaárak egyszerre nehezítik a szereplők életét...

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....