- Hirdetés -

Felfordulás a celebvilágban – Hosszú Katinka az élen

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a bulvárnapilapok és heti magazinok címoldalain szereplőkből a celebek rangsorát. Az egy évvel korábbi rangsorhoz képest a lista majdnem fele kicserélődött, Hosszú Katinka toronymagasan végzett az élen, a tavalyi győztes Sarka Kata pedig szinte teljesen eltűnt a reflektorfényből.

Úgy tűnik, a tavalyi trend ismétli magát, ugyanis az előző évi rangsorhoz hasonlatosan az idén is a lista majdnem fele kicserélődött az egy évvel korábbihoz képest. A két bulvárnapilap (Blikk, Bors) és négy heti magazin (Best, Hot!, Kiskegyed, Story) tavalyi címoldalain szereplőkből az idén már nyolcadik alkalommal összeállított top 25-ös listán tizenkét új név található. Közülük a legelőkelőbb, az ötödik helyen Várkonyi Andrea végzett, aki Bochkor Gábortól való szakításával került a címlapokra, és története leginkább a Bors szerkesztőinek volt érdekes, hiszen 21 címlapszerepléséből a bulvárnapilapnál kilenc alkalommal is a borítón kapott helyet, ráadásul ebből hétszer róla szólt a vezető anyag.

Páros szereplések

Mivel a Várkonyi Andreáról szóló történetek egy részének Bochkor Gábor is a főszereplője volt, így érthető, hogy ő is sokszor, egészen pontosan hússzor kapott helyet a borítókon. Ha végignézünk a listánkon, abból úgy tűnik, hogy a tavalyi a párosok éve volt, azaz ha egy celebpárnak volt valami érdekes sztorija (esküvő, gyerekszületés, válás, botrány), akkor vagy mindketten, vagy külön-külön, de jó néhány alkalommal felkerültek a borítókra. Erre a már említett Várkonyi, Bochkor kettős mellett jó példa Majka és Curtis, akik utóbbi drogproblémái, illetve a zenekarból való kirúgása miatt kerültek sokat a címlapokra. Aztán ott van Pécsi Ildikó és a menye, Pártos Csilla, akiknek a viszálykodása évek óta tart a bulvárlapokon keresztül is, ám az idei lista volt az első, amelyben mind a ketten szerepelek. Rajtuk kívül szintén most először kapott helyet rangsorunkban a Korda György, Balázs Klári páros.

Ellenfél nélkül

Hosszú Katinka, csakúgy, mint a medencében, tavaly a bulvárlapok címlapján sem talált legyőzőre, és medencehosszal verte a mezőnyt. Hogy a 98 borítós szereplése mennyire sok, arra jó példa, hogy a 2011-es év volt az első, amikor megnéztük a bulvármédia címlapsztárjait, és 2012 óta most először fordult elő, hogy valakit ilyen sokszor tegyenek ki a címoldalra. Rangsoraink összeállítása óta az eddigi abszolút rekorder Alekosz, a Való világ negyedik szériájának győztese, aki 2011-ben 154 alkalommal szerepelt a borítókon. 2016-ban a lopási botrányának köszönhetően Galambos Lajos 91 szereplést hozott össze, de általában 50–70 címlapszerepléssel már rangsorunk élén lehetett végezni. Sőt, a tavalyi öszszeállításunkban megdőlt a „negatív” rekord, Sarka Kata ugyanis mindössze 51 címlapszereplést „hozott össze” (a második helyezett Hajdú Péter 54-et), és csupán a súlyozott pontszámításnak köszönhetően nyerte meg az öszszeállításunkat.

Liptai Claudia az, aki az állandóságot képviseli rangsoraink élbolyában. Az idén nyolcadik alkalommal összeállított celeblistánkon kétszer (2013-ban és 2014ben) az élen végzett, kétszer második, egyszer harmadik, háromszor pedig negyedik lett. Hogy mennyire izgalmas és érdekes személyiség a lapok főszerkesztői, illetve az olvasók számára, azt jól bizonyítja 54 borítós szereplése, amiből 33 alkalommal róla szólt a vezető anyag. Tavaly az esküvőjének előkészületei, illetve maga a nagy nap szolgáltatott témát a magazinok számára. Ezek közül is élen járt a Story, amely exkluzív riportban számolt be az esküvőről.

Visszafogott éllovas

Az természetesen sokszor előfordult már rangsoraink összeállításakor, hogy egy-egy celeb egyszer csak „eltűnik a süllyesztőben” és a következő évben már kevesebbet szerepel a címlapokon, majd szépen-lassan kikopik, és már nem szolgáltat témát a magazinoknak. Erre jó példa Alekosz, aki a 2012-es listánkon utcahosszal végzett az első helyen, és bár azóta néha-néha feltűnt a borítókon, tavaly már egyáltalán nem találkozhattunk a nevével. Ugyanez igaz a korábbi valóságshow-szereplőkre is, tavaly egyre kevesebb VV előtagú figura jelent meg a címlapokon.

Listánk készítésekor épp ezért is okozott meglepetést, amikor a Kiskegyednél a TV2 2002-es első Big Brotherjének győztese, BB Évi kétszer is fel tudott kerülni a borítóra. Az természetesen többször előfordult, hogy a korábbi győztes a következő évben nem fér fel a dobogóra, sőt, esetleg a top 25-be sem kerül be, de azért jó néhány alkalommal visszaköszön a címlapokról. Ehhez képest a 2017-ben 51 címlapos szerepléssel a legutóbbi összeállításunkat megnyerő Sarka Kata tavaly szinte alig került címlapra. Összesen hat alkalommal találkozhattunk vele a borítókon, háromszor a Kiskegyednél, kétszer a Storynál és egyszer a Hot!-nál. Ez a visszavonulás lehet, hogy tudatos döntés volt a részéről, mégis meglepő, ha visszatekintünk az elmúlt évek címlapos szereplőire.

Felemás számok

Ha végigböngészszük a Matesz adatait a lapok 2018. III. negyedévi értékesített példányszámáról, felemás érzéseink lehetnek. Egyfelől folyamatos a csökkenés, például 2017. III. negyedévében a Blikk még százezer feletti értékesített példányszámmal büszkélkedhetett, majd egy évvel később meg kellett elégedniük alig több mint 81 ezerrel.

De ugyanez a tendencia érvényesül a többi általunk vizsgált lap esetén, a Bors és Hot! például közel áll ahhoz, hogy 50 ezer alá csökkenjen az értékesített példányszámuk. Ami miatt mégis lehet némi ok az örömre, az az, hogy ezekkel a csökkenő példányszámokkal mindegyik általunk szemlézett lap bent van a tizenöt legtöbbet értékesített sajtótermék között. Továbbra is a tavalyi év III. negyedévét vizsgálva a Nők Lapja 205 ezer értékesített példányával a listavezető, mögötte pedig a 172 ezres Kiskegyed, majd a 155 ezres Story következik. A Színes RTV és az Észak-keleti Napló (a Matesz három lap, az Észak-Magyarország, a Hajdú-Bihari Napló és a Kelet-Magyarország összeadott példányszámadatát közli ezen a néven) után pedig a hatodik helyen található a Blikk. Ezzel továbbra is a Ringier Axel Springer által kiadott újság a legnagyobb példányban értékesített napilap. A napi újságok közül a Bors a második 50,7 ezer értékesített példánnyal.

 

Az idei Top25 rangsor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA