- Hirdetés -

Felfordulás a celebvilágban – Hosszú Katinka az élen

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a bulvárnapilapok és heti magazinok címoldalain szereplőkből a celebek rangsorát. Az egy évvel korábbi rangsorhoz képest a lista majdnem fele kicserélődött, Hosszú Katinka toronymagasan végzett az élen, a tavalyi győztes Sarka Kata pedig szinte teljesen eltűnt a reflektorfényből.

Úgy tűnik, a tavalyi trend ismétli magát, ugyanis az előző évi rangsorhoz hasonlatosan az idén is a lista majdnem fele kicserélődött az egy évvel korábbihoz képest. A két bulvárnapilap (Blikk, Bors) és négy heti magazin (Best, Hot!, Kiskegyed, Story) tavalyi címoldalain szereplőkből az idén már nyolcadik alkalommal összeállított top 25-ös listán tizenkét új név található. Közülük a legelőkelőbb, az ötödik helyen Várkonyi Andrea végzett, aki Bochkor Gábortól való szakításával került a címlapokra, és története leginkább a Bors szerkesztőinek volt érdekes, hiszen 21 címlapszerepléséből a bulvárnapilapnál kilenc alkalommal is a borítón kapott helyet, ráadásul ebből hétszer róla szólt a vezető anyag.

Páros szereplések

Mivel a Várkonyi Andreáról szóló történetek egy részének Bochkor Gábor is a főszereplője volt, így érthető, hogy ő is sokszor, egészen pontosan hússzor kapott helyet a borítókon. Ha végignézünk a listánkon, abból úgy tűnik, hogy a tavalyi a párosok éve volt, azaz ha egy celebpárnak volt valami érdekes sztorija (esküvő, gyerekszületés, válás, botrány), akkor vagy mindketten, vagy külön-külön, de jó néhány alkalommal felkerültek a borítókra. Erre a már említett Várkonyi, Bochkor kettős mellett jó példa Majka és Curtis, akik utóbbi drogproblémái, illetve a zenekarból való kirúgása miatt kerültek sokat a címlapokra. Aztán ott van Pécsi Ildikó és a menye, Pártos Csilla, akiknek a viszálykodása évek óta tart a bulvárlapokon keresztül is, ám az idei lista volt az első, amelyben mind a ketten szerepelek. Rajtuk kívül szintén most először kapott helyet rangsorunkban a Korda György, Balázs Klári páros.

Ellenfél nélkül

Hosszú Katinka, csakúgy, mint a medencében, tavaly a bulvárlapok címlapján sem talált legyőzőre, és medencehosszal verte a mezőnyt. Hogy a 98 borítós szereplése mennyire sok, arra jó példa, hogy a 2011-es év volt az első, amikor megnéztük a bulvármédia címlapsztárjait, és 2012 óta most először fordult elő, hogy valakit ilyen sokszor tegyenek ki a címoldalra. Rangsoraink összeállítása óta az eddigi abszolút rekorder Alekosz, a Való világ negyedik szériájának győztese, aki 2011-ben 154 alkalommal szerepelt a borítókon. 2016-ban a lopási botrányának köszönhetően Galambos Lajos 91 szereplést hozott össze, de általában 50–70 címlapszerepléssel már rangsorunk élén lehetett végezni. Sőt, a tavalyi öszszeállításunkban megdőlt a „negatív” rekord, Sarka Kata ugyanis mindössze 51 címlapszereplést „hozott össze” (a második helyezett Hajdú Péter 54-et), és csupán a súlyozott pontszámításnak köszönhetően nyerte meg az öszszeállításunkat.

Liptai Claudia az, aki az állandóságot képviseli rangsoraink élbolyában. Az idén nyolcadik alkalommal összeállított celeblistánkon kétszer (2013-ban és 2014ben) az élen végzett, kétszer második, egyszer harmadik, háromszor pedig negyedik lett. Hogy mennyire izgalmas és érdekes személyiség a lapok főszerkesztői, illetve az olvasók számára, azt jól bizonyítja 54 borítós szereplése, amiből 33 alkalommal róla szólt a vezető anyag. Tavaly az esküvőjének előkészületei, illetve maga a nagy nap szolgáltatott témát a magazinok számára. Ezek közül is élen járt a Story, amely exkluzív riportban számolt be az esküvőről.

Visszafogott éllovas

Az természetesen sokszor előfordult már rangsoraink összeállításakor, hogy egy-egy celeb egyszer csak „eltűnik a süllyesztőben” és a következő évben már kevesebbet szerepel a címlapokon, majd szépen-lassan kikopik, és már nem szolgáltat témát a magazinoknak. Erre jó példa Alekosz, aki a 2012-es listánkon utcahosszal végzett az első helyen, és bár azóta néha-néha feltűnt a borítókon, tavaly már egyáltalán nem találkozhattunk a nevével. Ugyanez igaz a korábbi valóságshow-szereplőkre is, tavaly egyre kevesebb VV előtagú figura jelent meg a címlapokon.

Listánk készítésekor épp ezért is okozott meglepetést, amikor a Kiskegyednél a TV2 2002-es első Big Brotherjének győztese, BB Évi kétszer is fel tudott kerülni a borítóra. Az természetesen többször előfordult, hogy a korábbi győztes a következő évben nem fér fel a dobogóra, sőt, esetleg a top 25-be sem kerül be, de azért jó néhány alkalommal visszaköszön a címlapokról. Ehhez képest a 2017-ben 51 címlapos szerepléssel a legutóbbi összeállításunkat megnyerő Sarka Kata tavaly szinte alig került címlapra. Összesen hat alkalommal találkozhattunk vele a borítókon, háromszor a Kiskegyednél, kétszer a Storynál és egyszer a Hot!-nál. Ez a visszavonulás lehet, hogy tudatos döntés volt a részéről, mégis meglepő, ha visszatekintünk az elmúlt évek címlapos szereplőire.

Felemás számok

Ha végigböngészszük a Matesz adatait a lapok 2018. III. negyedévi értékesített példányszámáról, felemás érzéseink lehetnek. Egyfelől folyamatos a csökkenés, például 2017. III. negyedévében a Blikk még százezer feletti értékesített példányszámmal büszkélkedhetett, majd egy évvel később meg kellett elégedniük alig több mint 81 ezerrel.

De ugyanez a tendencia érvényesül a többi általunk vizsgált lap esetén, a Bors és Hot! például közel áll ahhoz, hogy 50 ezer alá csökkenjen az értékesített példányszámuk. Ami miatt mégis lehet némi ok az örömre, az az, hogy ezekkel a csökkenő példányszámokkal mindegyik általunk szemlézett lap bent van a tizenöt legtöbbet értékesített sajtótermék között. Továbbra is a tavalyi év III. negyedévét vizsgálva a Nők Lapja 205 ezer értékesített példányával a listavezető, mögötte pedig a 172 ezres Kiskegyed, majd a 155 ezres Story következik. A Színes RTV és az Észak-keleti Napló (a Matesz három lap, az Észak-Magyarország, a Hajdú-Bihari Napló és a Kelet-Magyarország összeadott példányszámadatát közli ezen a néven) után pedig a hatodik helyen található a Blikk. Ezzel továbbra is a Ringier Axel Springer által kiadott újság a legnagyobb példányban értékesített napilap. A napi újságok közül a Bors a második 50,7 ezer értékesített példánnyal.

 

Az idei Top25 rangsor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Rangos elismerést nyert el az LG

Az LG Electronics tennesseei üzeme az iparágban az első háztartásigép-gyár, amely kiérdemelte az Világgazdasági Fórum Lighthouse Factory minősítését. Az LG Electronics (LG) háztartási készülékeket gyártó üzemét az Egyesült Államokban a Világgazdasági Fórum (WEF) a világ...

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Ingyenes hirdetés feladás regisztráció nélkül, csupán pár kattintással (x)

Az online hirdetések évtizedek óta kedvező opciót jelentenek a kereskedelemre eladók és vásárlók számára egyaránt. Az egyik legfontosabb tényező a hozzáférhetőség, hiszen az erre dedikált oldalakon lényegében bárki hirdethet. Ez pedig még egyszerűbb, mint...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Új marketingigazgatóval folytatja a Westend

Tavaly év végén vette át Kovács Zsombor a Westend marketingigazgatói feladatait a szülési szabadságra távozó Pőcze Judittól.Az új marketingigazgató széles ismeretekkel rendelkezik a plázaszektorról, hiszen nem csak a Westendben dolgozott korábban, hanem szinte valamennyi...

Ismét díjazták a legkiemelkedőbb marketingaktivitásokat

Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lezárták a Vodafone felvásárlását

Január 31-én a vételár kifizetésével lezárult a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. megvásárlása. A január 8-án aláírt adásvételi megállapodásnak megfelelően a 4iG Nyrt. 51, a Magyar Állam pedig 49 százalékos közvetett befolyást szerzett a magyar...

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....