Ezek a legfontosabb kommunikációs trendek idén

Hand holding a megaphone throwing social media icons on blue background. Vector file available.

A hatékony belső és külső kommunikációs stratégiák elengedhetetlenek a válságok és az elvárások kezeléséhez, valamint a márka iránti bizalom fenntartásához – többek között ezt állítja a Grayling PR- és kommunikációs ügynökség 2025-ös globális kommunikációs trendekről szóló jelentése. Az elemzés szerint ki kell aknázni a mesterséges intelligenciában (MI) rejlő lehetőségeket, fontos, hogy a márkák mélyrehatóan megismerjék és diverzifikálják a közönségüket, hogy hatékony érhessék el őket a közösségi felületeken, és az sem árt, ha ügyesen tudnak eligazodni a bizonytalan politikai és gazdasági térben.

A Grayling Creating Advantage in an Uncertain World (Előnyteremtés egy bizonytalan világban) című jelentése rávilágít az üzleti életet alakító főbb kihívásokra és lehetőségekre, valamint sorvezetőt kínál az idei évben várható geopolitikai, gazdasági és technológiai bizonytalanságok közötti eligazodáshoz.

Az elemzés szerint a kormányok világszerte ambiciózus reformokat hajtanak végre költségvetési megszorítások és stagnáló gazdaságok közepette. A vállalkozások sikere szempontjából fontos a politikai döntéshozókkal való proaktív együttműködés, ahogyan az is, hogy lépést tartsanak a megújuló szabályozásokkal és a változó külső körülményekhez rugalmasan alkalmazkodva alakítsák a stratégiáikat.

 

A mesterséges intelligencia messzemenőkig átalakítja az iparágakat, és páratlan lehetőségeket kínál a szolgáltatások személyre szabására és a hatékonyság növelésére. Az etikai megfontolások, az adatbiztonságra figyelés és az átláthatóság azonban továbbra is kiemelkedő fontosságúak az MI-vel szembeni bizalom erősítése szempontjából.

A közösségi médiatér gyorsan fejlődik, és egyre több új platform nyer teret a felhasználók körében. Fontos, hogy a márkák mélyrehatóan megértsék a közönségüket, és diverzifikálják a jelenlétüket, hogy relevánsak maradjanak az adott platform közönsége számára.

Az országok által kidolgozandó új éghajlat-változási cselekvési tervek benyújtási határidejének közeledtével, és mivel sok szakértő aggodalmát fejezi ki amiatt, hogy Donald Trump második elnöksége visszavetheti az éghajlat-változási intézkedéseket, az üzleti vezetőknek fel kell készülniük a sokasodó szabályváltozásokra és rugalmasan kell kezelniük a sűrűsödő tevékenységi ellenőrzéseket.

A tanulmány hangsúlyozza azt is, hogy a hatékony belső és külső kommunikációs stratégiák elengedhetetlenek a válságok és az elvárások kezeléséhez, valamint a márka iránti bizalom fenntartásához.

„2025-ben a vállalkozások újra egy kihívásokkal teli évvel néznek szembe, a változó szabályozási környezetektől a mesterséges intelligencia gyors integrációján át a növekvő geopolitikai bizonytalanságokig. A kockázatkezelés kritikus prioritássá vált, és a szervezeteknek nemcsak előre kell látniuk a potenciális zavarokat és lehetőségeket, hanem agilisan és rugalmasan is kell reagálniuk azokra. Ez az év próbára teszi a vezetők azon képességét is, hogy stratégiáikat összehangolják a kormányzati prioritásokkal, hatékony kapcsolatokat építsenek ki, és kézzelfogható intézkedésekkel bizonyítsák elkötelezettségüket. Proaktív kommunikációval, stratégiai tervezéssel és innovatív megoldások felkarolásával a szervezetek nemcsak a kockázatokat mérsékelhetik, hanem a kihívásokat lehetőségekké alakítva tartós előnyöket is teremthetnek a maguk számára” - mondta el Richard Jukes, a Grayling globális vezérigazgatója.

A jelentés itt érhető el.