- Hirdetés -

Ezek a leghatékonyabb marketing módszerek (x)

|

- Hirdetés -

Minden befektetés rizikóval jár, éppen ezért szükséges a kockázat minimalizálására törekedni. Egy marketing kampány pedig csak akkor lehet sikeres, ha alapos tervezés áll mögötte. De pontosan milyen marketing módszerekkel lehet napjainkban hasítani a piacon? Íme az 5 leghatékonyabb! (x)

PPC hirdetések

A PPC (Pay-Per-Click) hirdetések hallatán sokaknak elsőre a Google Ads kifejezés ugrik be, azonban a PPC alapvetően csak egy hirdetési modell. Lényege, hogy a hirdető csakis akkor fizet, amikor valaki rákattintott a hirdetésére. Akár a Google-ben keres a felhasználó akár kedvenc weboldalait vagy a közösségi médiát böngészi, számtalan PPC hirdetéssel találkozhat.

Milyen megtérülés várható?

  • A Google statisztikái szerint 1 elköltött dollár után átlagosan 2 dollár a hirdető cégek átlagos árbevétele. Persze a hirdetések szövegein és a használt képeken, illetve a célközönség szakszerű megcélzásán rengeteg múlik. A PPC hirdetések pénznyelők is lehetnek, de szakértő kezekre bízva garantáltan segítik a vállalkozások növekedését.

PPC számokban

  • 2020-ban világszerte a vállalkozások 110 milliárd dollárt költöttek PPC hirdetésekre.
  • Értékesítési arányokat tekintve a PPC hirdetések a harmadik helyen állnak a marketing eszközök listáján.
  • Átlagosan 11,38% az átkattintási arány, azaz 100 emberből kb. 11-en kattintanak rá az adott hirdetésre.

SEO, azaz keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) segítségével a Google organikus találatai között vívhatod ki céged számára az előnyös helyezéseket. Mivel a SEO hosszú távon biztosít ingyenes forgalmat, ezért a PPC kampányokkal ellentétben itt akár 6-12 hónapot is várni kell az eredményekre, utána viszont már releváns, stabil forgalom fog érkezni az oldaladra. Tudásintenzív marketing eszköz, így vagy a saját idődet (és tudásod) kell befektetni, vagy megfelelő szakértőt megbíznod. Egy jól felépített SEO projekt minimum néhány millió forintba kerül éves szinten, így ez a megoldás inkább a közepes- és nagyvállalatok részére jelent igazán jó lehetőséget.

Milyen megtérülés várható?

  • Profi SEO kampánnyal határ a csillagos ég. Alapos kulcsszókutatással, technikai SEO-val, linképítéssel és saját blog cikkek írásával átlagosan 293,6%-kal növelhető egy cég organikus forgalma.

SEO statisztika

  • A böngészések 68%-a mindig keresőmotor használatával kezdődik.
  • Jelenleg a Google a keresőmotor piac 92.27%-át uralja.
  • 100-ból 75 ember csakis a Google első 10 organikus találatát tekinti meg, azaz soha nem lép át a második oldalra.

Organikus közösségi média kampány

Ha pénz helyett leginkább időt és energiát fektetnél be, többek között Facebookon és Instagramon is ingyenes forgalmat generálhatsz. A közösségi média platformokon hatékonyan építhetsz közösséget a vállalkozásod értékeivel azonosuló egyénekkel. Sőt, a közönséget a tartalomgyártásba is bevonhatod, ha időnként a beérkezett tartalmak közül posztolod a legjobbakat. Emellett a brandépítést tekitnve az egyedi hastagek írása is rengeteget segíthet.

Milyen megtérülés várható?

  • Mivel itt csak a tartalomkészítés kiszervezése esetén kell fizetned, ezért a befektetett időd értékét fontos alaposan megbecsülnöd. Minél többet dolgozol a posztok minőségén, annál több embert érhetsz el, akik ügyfelekké és vásárlókká válhatnak a jövőben.

Közösségi média mutatók

  • Az organikus Facebook posztok átlagosan az oldalt kedvelők 5,2%-át érik el.
  • A videók a legnépszerűbb tartalmak, amelyek átlagosan 6.02%-os engagement rate mutatóval rendelkeznek, azaz minden 6. ember kedveli a bejegyzést vagy kommentel alá.
  • Facebookon naponta átlagosan 36 percet, Instagramon pedig 30 percet töltenek el a felhasználók.

E-mail marketing

B2B és B2C vállalkozások számára egyaránt hasznos új ügyfelek szerzésére és a remarketing ajánlatok küldésére is. Habár sokan már egy évtizede is temették az e-mail marketinget, de a közösségi média után még mindig a második helyen áll a legnépszerűbb értékesítési csatornák listáján. Sőt, az e-mail a mai napig a legszemélyesebb megkeresési forma, amivel a vállalkozások új ügyfeleket szerezhetnek.

Milyen megtérülés várható?

  • Nemzetközi marketing felmérések szerint 1 befektetett dollár után 38 dolláros nyereségre lehet számítani. Persze ez csakis profi marketingesek segítségével valósítható meg, hiszen szakértők nélkül akár teljes bukás is lehet a befektetés.

Email marketing számokban

  • Az e-mailes megkeresések hatására a vásárlók 138%-kal többet költenek, mint azok, akik nem kapnak e-mailben ajánlatokat.
  • A B2B szakemberek 31%-a szerint az e-mail hírlevelek küldése a legjobb módja az ügyfelekkel való kapcsolattartásnak.
  • A szegmentált, azaz a célközönséget különböző csoportokra osztó e-mail kampányok 50%-kal nagyobb átkattintási arányt (CTR) generálnak, mint a teljes közönség felé küldött üzenetek.

Tartalomgyártás saját weboldalra

Egy vállalkozás legfontosabb referenciája még mindig a saját weboldala. A lehetőségek száma pedig végtelen, hiszen blogbejegyzések és videó kurzusok, illetve bármilyen egyedi tartalom megjeleníthető a céges honlapokon. Precízen a célközönségre szabott tartalmakkal pedig folyamatosan releváns forgalom érkezik a weboldalra.

Milyen megtérülés várható?

  • Minden a tartalmak minőségén múlik. Akár a szolgáltatásaid landing oldalaira írsz értékesítési szöveget, akár hasznos cikkeket vagy oktatóvideókat készítesz, a közönséged a tartalmaid színvonala alapján dönt a lehetséges vásárlással kapcsolatban.

Tartalommarketing statisztika

  • Az első benyomás kialakítása 94%-ban a webdesignon múlik.
  • Átlagosan egy látogató tudat alatt már 50 milliszekundum (0,05 másodperc) alatt eldönti, hogy tetszik-e a weboldal tartalma vagy sem.
  • Egy mobilbarát weboldalra a felhasználók 74%-a nagyobb valószínűséggel tér vissza a jövőben.

Legyen szó bármilyen marketing módszerről is, a hatékonyság mindig a stabil építőkövek lerakásán múlik. A PPC hirdetések, a SEO és az organikus közösségi média kampányok, illetve az e-mail marketing és a saját weboldalra történő tartalomkészítés mind-mind remek lehetőségek, ha valóban szakértő kezek gondoskodnak a célközönség igényeire illesztett megvalósításukról. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább emelkedik a használt autók ára

Az új autók értékesítésének lassulása egyértelműen begyűrűzött a használt autó piacra, jelenleg ugyanis a másodkézből származó autók jelentik a megoldást azok számára, akik nem tudnak kivárni, és autót vásárolnának. A kereslet egyre nagyobb, ennek...

Pénzügyeinket is máshogy látjuk a járvány miatt

A járvány miatt a váratlan eseményekre való felkészülés kiemelt szerepet kapott a mindennapokban, ez pedig rövid, közép- és hosszú távon a biztosítások felértékelődését eredményezheti - derül ki a K&H összefoglalójából. A K&H szerint a...

Egyre drágábbak a panellakások Budapesten

A pandémia miatt a legkedvezőbb árú és legnépszerűbb ingatlantípusnál, a panellakásoknál is visszaesett a kereslet tavaly, ami magával húzta az árak korrekcióját, visszaesését is. Az idei évben azonban nem csak visszaálltak a 2019-es szintre,...

Több mint egymilliárd jogdíjat kapnak az előadóművészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 1,2 milliárd forint jogdíjat fizet ki több mint 75 ezer magyar és külföldi előadóművésznek. A most lezárt audiovizuális nagyfelosztás eredményeként a legmagasabb jogdíj tizenegymillió forint, a tíz legmagasabb...

Megvannak a 2021-es MTV EMA jelöltjei

Justin Bieber vezeti a 2021-es MTV EMA jelöltjeinek listáját, szorosan mögötte Doja Cat, Lil Nas X, Ed Sheeran, Olivia Rodrigo és Kid LAROI. A 28.alkalommal megrendezett díjátadót november 14-én világszerte Budapestről közvetítik majd élőben....

Toplista készült az évszázad legjobb sorozatairól

A Drót, a Mad Men – Reklámőrültek és a Breaking Bad – Totál szíves a 21. század legjobb sorozatai a BBC által felkért televíziós szakértők szerint. A BBC korábban már készített különböző filmes rangsorokat szakértők...

Veszélyben a sokszínűség, támogatásra szorul a média

A tulajdoni koncentráció és a média állami foglyul ejtése miatt veszélybe került a média sokszínűsége Európában, ezért az európai újságírás függetlenségének védelmére állandó uniós hírmédia-alapot kellene létrehozni – állapítja meg az Európai Parlament állásfoglalása....

Új szolgáltatás a Zen.com-tól és a Paysafe-től

A Paysafe vezető integrált fizetési platform bejelentette, hogy eCash megoldását, a Paysafecash-t mostantól egyéni és üzleti ügyfelek is használhatják Európa 25 országában a Zen.com virtuális pénztárcába történő gyors és biztonságos készpénzbefizetésekhez. A készpénzbefizetéshez a Zen.com...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

A Wizz Airtől érkezett a Szallas.hu új szakembere

A lokális és regionális IT és fejlesztői csapatának irányításával bízta meg a Szallas Group Győrfi Dánielt, aki a Wizz Air fedélzetéről landolt a Szallas.hu irányítótornyába. Fő feladatai közé tartozik a nagyvállalattá gyarapodott Szallas Group...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A TikTok nemzetközi csapata a BrandFestivalon

Magyarországon először képviselteti magát szakmai eseményen a TikTok nemzetközi csapata, a BrandFestival színpadán tűnnek majd fel. Az idén 20. születésnapját ünneplő eseményen nemzetközi top speaker-ek váltják egymást október 28-29-én a Cinext Etele-ben. Több mint...

Tovább emelkedik a használt autók ára

Az új autók értékesítésének lassulása egyértelműen begyűrűzött a használt autó piacra, jelenleg ugyanis a másodkézből származó autók jelentik a megoldást azok számára, akik nem tudnak kivárni, és autót vásárolnának. A kereslet egyre nagyobb, ennek...

Pénzügyeinket is máshogy látjuk a járvány miatt

A járvány miatt a váratlan eseményekre való felkészülés kiemelt szerepet kapott a mindennapokban, ez pedig rövid, közép- és hosszú távon a biztosítások felértékelődését eredményezheti - derül ki a K&H összefoglalójából. A K&H szerint a...

Egyre drágábbak a panellakások Budapesten

A pandémia miatt a legkedvezőbb árú és legnépszerűbb ingatlantípusnál, a panellakásoknál is visszaesett a kereslet tavaly, ami magával húzta az árak korrekcióját, visszaesését is. Az idei évben azonban nem csak visszaálltak a 2019-es szintre,...

Több mint egymilliárd jogdíjat kapnak az előadóművészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 1,2 milliárd forint jogdíjat fizet ki több mint 75 ezer magyar és külföldi előadóművésznek. A most lezárt audiovizuális nagyfelosztás eredményeként a legmagasabb jogdíj tizenegymillió forint, a tíz legmagasabb...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

DATA