- Hirdetés -

Ezek a legígéretesebb startupok és a legjobb scale-upok ma Magyarországon

|

- Hirdetés -

A Now Technologies a legígéretesebb startup, a Bitrise pedig a legjobb scale-up Magyarországon 2021-ben. A StartUp Online TOP15 rangsorai közösségélénkítő kampány keretében és egy neves zsűri szavazásának eredményeként álltak össze.

Első alkalommal készült el a TOP 15 legígéretesebb magyar startup és a TOP 15 scale-up rangsor, amelyeket a StartUp Online a The Launch Code szakmai partnerségével, egy neves szakértő grémium támogatásával és egy közösségépítő kampány keretében készített el. 2021-ben a legígéretesebb startup rangsor első helyén a NowTechnologies Zrt. végzett, amely medtech innovációjával a kerekesszékkel közlekedők számára fejleszt kontrollert.

A lista második helyén a DicomLab került, a cég a fogorvos szakma digitális támogatásán dolgozik, a dobogó harmadik helyét pedig a D-Tag Analytics foglalta el, a vállalkozás a piackutatást teszi hatékonyabbá. A rangsor negyedik helyén a Scolia Technologies, az ötödiken az ff.next fintech startup és ügynökség, a hatodikon pedig a vállalati belső kommunikáció innovátorai, a Blue Colibri App csapata végzett.

 

Teljes lista:


A Top 15 Scale-up listára olyan, már jól ismert, cégek kerültek be, amelyek növekedési pályáját az elmúlt években jól nyomon követhettük. A TOP15 Scale-up rangsor első helyezettje ezúttal a Bitrise lett, megelőzve az Omixon Biocomputing, és a Starschema szintén dobogós vállalkozásokat. A negyedik helyet a SEON Technologies, az ötödiket pedig a BitNinja szerezte meg. Az ő esetükben már komoly sikereket ünnepelhetünk, egyben ösztönző példát állítanak a még korábbi szakaszban járó pályatársaiknak.

 

Teljes lista:

1. Bitrise

2. Omixon Biocomputing

3. Starschema

4. SEON Technologies

5. BitNinja

6. Brokerchooser

7. Norma Instruments Zrt.

8. Oriana International

9. Antavo

10. Recart

11. OptiMonk

12. Conversific

13. Neticle

14. Webshippy

15. Green Fox Academy

 

A rangsorok több hónapos előkészítő munka eredményeként születtek meg, azzal a céllal, hogy a már nemzetközileg is eredményes startup vállalkozások mellett felhívják a figyelmet azokra a csapatokra is, amelyek még korábbi fázisban vannak, előremenetelük azonban ígéretes, így inspirálóak lehetnek a közösség és a vállalkozás előtt állók számára. (A startupok azok a korai fázisú cégek, amelyek még a számukra legmegfelelőbb célcsoport megtalálásán, a termék és a piac találkozásán (product-market-fit), valamint a bevételszerzésen dolgoznak. Ezzel szemben a scale-up vállalkozások már növekedési szakaszban vannak, validálták a terméküket a piacon és megbizonyosodtak arról, hogy üzleti modelljük fenntartható és skálázható.)

„Célunk, hogy megvalósítsunk egy olyan össziparági együttműködést, mely mobilizálja, és közös cselekvésre készteti a magyarországi startup ökoszisztéma szereplőit és további lendületet ad a hazai innovációs szektornak. Éppen ezért a más platformokon is elismert és bizonyított startupok mellet olyan innovatív induló vállalkozásoknak is szeretnénk ezzel teret és figyelmet biztosítani, akikről jellemzően keveset hallunk és az elismerés jelentősen hozzájárulhat a fejlődésükhöz” –mondta el Várdy Zoltán, a The Launch Code megalkotója, vállalkozásfejlesztési mentor, egyben a zsűri elnöke.

Tekintettel a startup ökoszisztéma közös cselekvésre inspiráló célkitűzésre, az általuk értékelt startupok egyedülálló módon nem egy teljeskörű merítésből kerültek ki, hanem egy közösségélénkítő kampány keretében a zsűritagok mellett a listára a StartUpOnline olvasói is jelölhettek csapatokat, akiket érdemesnek tartottak a legígéretesebb csapatok címre. „Nagy örömmel láttuk, hogy habár a jelölés anonim volt, mégis szembetűnő, hogy a vállalkozók nem feltétlenül a saját startupjukat jelölték, hanem valóban körülnéztek a környezetükben és azokat javasolták értékelésre, amely céggel például közös akcelerációs programban vettek részt, vagy egy co-working irodában dolgoznak” – mondta el Simon Krisztián, a StartUp Online főszerkesztője. „Azt gondoljuk, ez jól prezentálja, hogy a hazai ökoszisztéma szereplők évtizedes munkájának –legyen az akcelerátor-, inkubátorprogram, rendezvényszervezés, tartalomgyártás, vagy egyéb szellemi műhely, szervezet működtetése – óriási eredménye, hogy mostanra egy organikusan jól működő, egymást inspiráló és támogató közeget hozott létre” – tette hozzá Jánoska Rita, kommunikációs szakember, a StartUpOnline szerkesztője.

A közösség és a zsűri jelöltjeiről a grémium egy rövid önbevallásos kérdőív segítségével gyűjtötte be azokat az információkat, amiket az értékeléskor a zsűri szempontrendszeréhez elengedhetetlenül fontosnak tartott. Az értékelés szempontjai a következők voltak: az ötlet, a technológia és az üzleti modell innovatív mivolta, a bevétel és az ügyfelek növekedésének mértéke és üteme, a finanszírozás körülményei, illetve a tőkebevonás módja, mértéke, a nemzetközi jelenlét, illetve a csapat szakmaisága és összetétele.

Ezen információgyűjtést követően a szakmaiság és az eredeti célkitűzés úgy kívánta, hogy a különböző érettségi fázisban lévő cégek külön elbírálásban részesüljenek, így a végleges értékelés során különválasztották a startup és a scale-up (növekedési fázisban lévő) cégek listáját.

Várdy Zoltán, a zsűri elnöke szerint: „Egyértelműen látszik, hogy pár évvel több tapasztalat is már mennyivel többet nyom a latba, hiszen a scale-up listára végül azok a vállalkozások kerültek, akik már régebb óta vannak jelen a piacon. Nekik már volt idejük finomra hangolni akár az üzleti modelljüket, a termék-és értékesítési stratégiájukat, akár a szervezeti folyamataikat. Ugyanakkor ennek a kettős listának köszönhetően kaptunk egy összképet arról is, hogy mennyi feltörekvő, nagy potenciállal rendelkező startup-ra érdemes odafigyelni és velük is foglalni.”

A lista összeállításában egy, a hazai innovációs ökoszisztémában jól ismert nevekből álló, nívós zsűri vett részt: Kozma Andrea, a CEU InnovationsLab igazgatója, Kecsmár Zsuzsa, az Antavo társalapítója, Dr. Oszkó Péter, az OXO Technologies Holding igazgatóságának elnöke, Fehér Gyula, az Oktogon Ventures alapítója, Lantos Csaba, a Lantos Vagyonkezelő tulajdonosa, Zsembery Levente, az X-Ventures igazgatója, Kovács Zsolt, a Startup Campus vezérigazgatója.

„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a zsűri tagja lehettem. Nagyon jónak tartom ezt a kezdeményezést, hiszen már önmagában a listára való felkerülés komoly fegyvertény lehet egy-egy cégnek. A scale-up mezőnyben kevés volt a meglepetés, tényleg ott vannak az elmúlt évek hazai ígéretei. Az nagyon tetszik, hogy ha viszont a teljes palettát nézzük, akkor az igazán sokszínű, jól adja vissza a hazai startup világ tarkaságát” – mondta el Zsembery Levente.

„Vannak állócsillagok, akik kötelezően bekerülnek minden listára. Ez az első év még nekünk, zsűritagoknak is sok fejtörést okozott, sokat gondolkodtunk olyan értékelési módszer kialakításában, ami az igazán ígéretes csapatokat is a felszínre hozza, akik más listákon esetleg nem szerepelnek. Bízom a lista hagyományteremtő erejében, és abban, hogy új tehetségek kerülnek az értékelésnél a nagyítóink alá minden évben” – véleményezte a közös munkát Kozma Andrea.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....