- Hirdetés -

Ezek a legmenőbb IT-s állások

|

- Hirdetés -

Nemcsak külföldön, de hazánkban is évek óta trend, hogy a legkeresettebb és a legjobb fizetéssel kecsegtető foglalkozások közül is kiemelkednek az IT munkakörök. Most annak járt utána a DreamJo.bs, hogy az IT területen belül milyen tapasztalattal rendelkező munkaerőre van a legnagyobb igény, milyen tulajdonságokkal érdemes rendelkezniük a jelölteknek, illetve általánosságban hogyan találkozik a kereslet és a kínálat a piacon.

Már a DreamJo.bs év eleji felméréséből is kiderült, hogy tavaly a cégvezetői állásoktól eltekintve általánosságban az IT területen dolgozók kapták a legmagasabb béreket hazánkban. Sokan azonban nem is tudják, hogy az IT szakma is heterogén, hiszen egy-egy állás betöltéséhez különböző tapasztalatot, illetve más-más programnyelvek ismeretét kérik a munkáltatók, az összes programnyelv ismerete pedig szinte lehetetlen, így érdemes jól meggondolni a szakma képviselőinek, hogy hogyan fejlesztik magukat. Nézzük melyek a legfontosabb különbségek!

Munkakeresésnél előnyben a Java fejlesztők és a szoftvertesztelők

A portál elmúlt négy hónapos adatai alapján IT iparágon belül a legtöbb szakembert frontend fejlesztői területre keresik, őket követik a Java fejlesztők és a szoftvertesztelők a sorban. Sok nyitott pozíció van ezen kívül az IT projektvezető, fullstack fejlesztő, illetve a .NET fejlesztő állásokra is, de a rendszergazdáknak is számos lehetősége adódik új pozíciók megpályázására.

Az IT projektvezetők és a PHP fejlesztők keresnek a legjobban

A legtöbb nyitott pozíció IT területen egyébként a kisvállalatok hirdetései között jelenik meg az oldalon (az összes állás kétharmada), azonban a középvállalatoknál is sok a lehetőség az IT állásokra (a hirdetések csaknem egyötöde), de a mikrovállalatoknál és nagyvállalatoknál is akadnak iparági pozíciók. Az ilyen típusú állásokat meghirdető cégek hatvan százalékának fő tevékenysége a szoftverfejlesztés, a többi vállalat tevékenységei pedig igencsak szerteágazóak.

A DreamJo.bs arra buzdítja a munkáltatókat, hogy az álláshirdetésekben tüntessék fel az adott pozícióhoz kínált béreket, a munkakeresőket pedig arra ösztönzik, hogy az ún. self-branding profiljukon tegyék nyilvánossá bérigényüket. Természetesen az egyes pozíciókra kínált és kért összegek nagyban függnek az adott állástól, az annak betöltéséhez szükséges programnyelvtől, specializációtól, valamint az elvárt szenioritástól is, de az elmondható, hogy az átlag bérigény IT területen nettó 453.000 Forint, míg a munkáltatók által kínált nettó bér átlagosan nettó 501.000 Forint. A meghirdetett állások alapján egyébként kirajzolódik, hogy az IT projektvezetők keresnek legjobban, őket pedig a PHP és a backend fejlesztők követik.

Ki lehet tűnni a programnyelvismerettel a mezőnyben

Egy-egy állás betöltéséhez legtöbbször több programnyelv ismerete is szükséges, és ezen belül is vannak sztárprogramnyelvek, melyek a JavaScript, a HTML, SQL, CSS, Java, React, .NET és a PHP. Azoknak pedig, akik szívesen tesztelnék, hogy mennyire profik az egyes nyelvek terén, egy új és formabontó lehetőséget biztosít a DreamJo.bs. Az ún. DevChallenge bajnokságban bárki próbára teheti magát és akár másokkal is összemérheti a tudását. A játék keretében különböző programnyelvekhez kapcsolódó kérdéssorok megválaszolására van lehetőség, amelyben az elért eredményeket jelvényekkel jutalmazzák az oldalon, melyek a játékosok ún. self-branding profilján is megjelennek, ezzel is segítve azt, hogy tehetségükkel még inkább kitűnjenek a munkakeresők. Ráadásul május 10-én elindult egy egyhónapos DevChallenge Bajnokság is, amelynek keretében a legtöbb pontot gyűjtő versenyzők értékes nyereményekkel lesznek gazdagabbak.

Extra juttatásokkal operálnak a munkáltatók

Amikor új munkaerőt keresnek IT területre, a DreamJo.bs felmérése alapján legfontosabb tulajdonságokként a munkáltatók egyrészt azt jelölik meg, hogy az új kolléga csapatjátékos legyen, másrészt pedig, hogy precízen dolgozzon. Emellett fontos még az analitikus gondolkodásmód, a jó kommunikációs készség, a problémamegoldó képesség, az együttműködő hozzáállás, a kreativitás, valamint az önállóság és a nyitottság is.

“Ahogyan növekszik a kereslet az IT szektorban, úgy szembesülnek azzal a munkáltatók, hogy a jó munkaerő megszerzéséhez és megtartásához már nem elég a jó fizetés, egyéb juttatásokkal is honorálni kell a munkát a mindennapokban. Az IT állást kínáló munkahelyi partnereink olyan juttatásokkal igyekeznek kényelmesebbé tenni a munkavégzést, mint a gyümölcsnap, plusz szabadnap, zeneszoba, előfizetés a világ egyik legnagyobb online edukációs site-jára, az Udemy-re, céges kerékpárprogram, utazási támogatás, sporttámogatás és egyéb képzések” – mondta el Balogh-Mázi Mára, a DreamJo.bs alapítója, aki szerint ezek a tendenciák a jövőben még tovább erősödnek majd, hiszen a jó munkaerő nemcsak az IT iparágban, de minden területen egyre nagyobb kincs, amelyért a munkáltatóknak is dolgozni kell.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fizetésemelésre számítanak a fiatalok

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre...

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA