- Hirdetés -

Ezek a színek a menők most az autópiacon

|

- Hirdetés -

A 90-es évek színes autói helyett ma már a fekete, fehér és szürke dominál az Instacar és JóAutók.hu adatai szerint. A színesek gyorsabban kelnek el az átlagnál?

Az ingyenes gépjármű-lekérdezést biztosító Instacar megvizsgálta több mint 1 millió, az applikációján keresztül ellenőrzött autó adatait gyártási évek és színek szerint.

Míg a 90-es években gyártott autók többsége (56%-a) színes, addig az elmúlt tíz évben készült autók esetében ez az arány töredékére esett vissza. A 90-es években gyártott autók fele kék (20%), piros (16%), vagy zöld (14%), de még – az azóta szinte teljesen eltűnt – lilából is több ezret gyártottak.

Most a fekete, fehér és szürke dominál

„Az előző évtizedekben láthatóan nagyot változott a trend. Az elmúlt tíz évben négyből már három autó (76%) fekete, fehér vagy szürke; és csak négyből egy (24%) kapott ettől eltérő színt” – mondta Pintye János, az Instacar alapítója.

A kék továbbra is népszerű, bár a 90-es évekhez képest az aránya megfeleződött (9%). Piros fényezést csak körülbelül minden huszadik (6%) autó kap. A zöld, bár kezd újra népszerű lenni, még mindig csak 2%-os arányt képvisel.

A 2024-es gyártású – ellenőrzött - autók harmada szürke (34%), negyede fehér (26%), ezt a fekete követi 16%-kal. Közel minden tizedik autó kék (9%), minden huszadik pedig piros (5%), vagy zöld (5%).

A pirosak, narancsok gyorsabban kelnek el

A 360 pontos állapotfelmérésen átesett, válogatott autókat kínáló oldal, a JóAutók.hu vezérigazgatója, Halász Bertalan hozzátette: „A hirdetési idők alapján azt látjuk, hogy minden autó közül a feltűnő pirosak, narancsok kelnek el a leggyorsabban. A zöldeknek, sárgáknak közel három hónapot is várniuk kell a vevőre. A visszafogott fekete, fehér, szürke, kék színek a középmezőnybe tartoznak a hirdetés idejét tekintve.”

A fehérek biztonságosabbak

A Monash Egyetem mintegy 850 ezer baleset adatait elemezte annak érdekében, hogy kiderítse, mely autószín a legbiztonságosabb és azt találták, hogy a fehér autók esetén a legkisebb a baleseti kockázat. A fehérekhez képest a fekete autók esetén nappal 12%-kal, éjszaka és rossz látási viszonyok között 47%-kal nagyobb a valószínűsége a balesetnek. A piros, kék és szürke színek is 7-11%-kal emelkedettebb kockázatot jelentenek a legbiztonságosabb fehérhez mérten. A jármű színe tehát nem csak esztétikai, de biztonsági kérdés is, amelyre használtautó-vásárlás során érdemes figyelmet fordítani. A jármű színén túl az Instacar applikációban elérhetőek a típusbiztonsági adatok és törésteszt eredmények is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan újra képernyőn az RTL társkereső realityje

A 7. évaddal tér vissza az RTL társkereső realityje, a Házasodna a gazda, a műsor szeptember 23-tól minden hétköznap este lesz látható a csatornán. Hat gazda párkeresését követhetik nyomon a nézők, a műsorvezető ezúttal is...

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...

Infláció: kellemes meglepetés

Közzétette a KSH az augusztusi fogyasztói inflációs adatokat. Az idei év nyolcadik hónapjában a fogyasztói árak stagnáltak az előző hónaphoz képest. Az éves inflációs ráta így csökkent: 3,4 százalékra a júliusi 4,1 százalékról. Az...

Befejeződött Nemes Jeles László új filmjének forgatása

Befejeződött az Oscar-, Golden Globe-, Bafta díjas Saul fiát, és a Napszálltát jegyző Nemes Jeles László legújabb filmjének forgatása. Az Árva című alkotást a forgatókönyvet is jegyző Nemes Jeles László rendező családjának története ihlette,...

Hosszú az út az ingatlanszektor karbonsemlegességéhez

Az ingatlanszektor a klímakrízis kezelésének egyik kulcsszereplője lehet, hiszen az új kivitelezések és a meglévő épületek fenntarthatóbbá tétele a teljes ÜHG kibocsátás több mint 40 százalékára kedvező hatást gyakorol. A Gránit Pólus Csoport ESG...

Díjazták a legjobb családi vállalatokat

Kilencedik alkalommal adták át a K&H családi vállalatok kiválósági díjat azoknak a családi tulajdonú magyar cégeknek, amelyek példamutató eredményeket értek el a hosszú távú stratégia, a generációváltás, a környezeti fenntarthatóság vagy az innováció területén....

Nehéz helyzetbe kerültek a lakásvásárlók

A Budapest belvárosának népszerűsége töretlen az ingatlanvásárlók között, azonban a kínálatban és a vásárlók összetételében is voltak változások az elmúlt években – derül ki a Duna House adataiból. A fővárosi ingatlan vásárlását tervezők között...

Itt van minden, amit az építkezésről tudni kell

Otthon trendek építkezéstől felújításig egy helyen! 2024. október 4-5-én a Millenáris B épület Nagycsarnokban várja látogatóit a BAU Budapest Expo lakásfelújítás, építés és design kiállítás.2024-ben immár harmadik alkalommal kerül megrendezésre az átfogó tematikájú kiállítás,...

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sok vállalkozás még nem érte el a szükséges digitális érettséget – interjú Szalkai Rékával

A Mastercard marketing csapatának egyik legfontosabb feladata a következő években is az lesz, hogy a sokszor ellentmondásos trendeket kiegyensúlyozott, integrált marketing stratégiába ágyazza – mondta el Szalkai Réka. A vállalat marketing igazgatója az mmonline.hu-nak...

Hamarosan újra képernyőn az RTL társkereső realityje

A 7. évaddal tér vissza az RTL társkereső realityje, a Házasodna a gazda, a műsor szeptember 23-tól minden hétköznap este lesz látható a csatornán. Hat gazda párkeresését követhetik nyomon a nézők, a műsorvezető ezúttal is...

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...

Infláció: kellemes meglepetés

Közzétette a KSH az augusztusi fogyasztói inflációs adatokat. Az idei év nyolcadik hónapjában a fogyasztói árak stagnáltak az előző hónaphoz képest. Az éves inflációs ráta így csökkent: 3,4 százalékra a júliusi 4,1 százalékról. Az...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...