- Hirdetés -

Ezek a technológiák pörgethetik fel idén a piacot

|

- Hirdetés -

Háború, járvány, recesszió, válság. Vállalat legyen a talpán, aki ilyen körülmények között jól tud teljesíteni. A krízisben azonban ott van a lehetőség is, hiszen aki megtalálja a legjobb módszert a túlélésre, illetve választ tud kínálni az emberek egyre súlyosbodó problémáira, az versenyelőnyre tehet szert. Mindebben pedig óriási segítséget nyújthat a technológia. Nem mindegy azonban, hogy a sok feltörekvő vagy már korábban szélesebb körben elterjedt megoldás közül melyekre helyezik a fókuszt a cégek. A Micro Focus szakértői szerint a kiberbiztonsági eszközökre, a mesterséges intelligenciával történő adatfeldolgozásra, a fejlett felhőfelügyeleti szoftverekre, illetve az értékáram menedzsmentjére érdemes összpontosítani idén.

Napjaink kihívásaira a technológia nyújtja a hatékony választ. Az IDC jóslata alapján 2024-re az öt legsikeresebb vállalat közé minden ágazatban azok kerülnek be, amelyek a technológiát használják fel arra, hogy innovatív megoldások segítségével találják meg a kiutat az olyan problémákból, mint a recesszió vagy az ellátási láncok zavarai.

Kiberbiztonság gombnyomásra

A kiberbűnözés évek óta rekordokat döntöget, és a legfrissebb előrejelzések szerint 2023-ban 8 billió dolláros kárt okoz világszerte. A várakozások szerint ez az összeg a következő három évben évente 15 százalékkal nő, és 2025-re eléri az évi 10,5 billió amerikai dollárt, szemben a 2015-ös 3 billió USD-vel.

Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a kiberbiztonság területén óriási a szakemberhiány. Ilyen körülmények között az az észszerű a Micro Focus szakértői szerint, ha a gépek segítenek be a munkába. Érdemes olyan fejlett eszközöket is bevonni a védekezésbe, mint például az ArcSight, amely mesterséges intelligencia és automatizáció segítségével azonosítja és hárítja el a veszélyeket. Rendkívül kevés fals pozitív riasztást küld, így hatékonyan leveszi a terhet a biztonsági szakemberek válláról, akik így a valóban figyelmet érdemlő esetekre tudnak fókuszálni.

Intelligens adatfeldolgozás

Egyre több vállalat használ különféle innovatív algoritmusokat, hogy hasznos információkat nyerjen ki óriási adatkészletéből. Az IDC szerint az ilyen vállalatok 35 százaléka 2024-re sikeresen tud majd ezek alapján új termékkínálatot és árképzési modelleket kínálni, emellett új ügyfelekre is szert tehet a fejlesztéseknek köszönhetően. Egy másik előrejelzésében pedig arra hívta fel a figyelmet az elemző cég, hogy a Forbes Global listájának első ezer helyén szereplő vállalatok 90 százaléka 2025-re már valós időben fogja elemezni az információt annak érdekében, hogy javíthassa teljesítményét például az ügyfelek kényelmes kiszolgálása terén. Ebben fontos szerepet fog játszani a videók elemzése is. 2024 végére ugyanis a videómegfigyelési technológiákat használó vállalatok 30 százaléka a felvételek adatainak elemzését is felhasználja majd a nagyobb rálátást igénylő operatív döntések meghozatalához.

Az ilyen jellegű fejlődésnek az alapja egy olyan fejlett adatelemző platform, mint például az IDOL Unstructured Data Analytics. Az eszköz mesterséges intelligencia és a gépi tanulás segítségével nyeri ki a hasznos információt a strukturálatlan adatokból, beleértve a szöveg-, hang-, videó- és képfájlok elemzését.

Felhőkezelés felsőfokon

Egy friss felmérés értelmében a közép- és nagyvállalatok vezető IT-döntéshozóinak mintegy 71 százaléka számít arra, hogy cége 2023-ban felhőnatív alkalmazásokat fog fejleszteni és telepíteni, ami 2022-hez képest mintegy 11 százalékos növekedést jelent. A szervezetek már most is a többfelhős megközelítést alkalmazzák: a felmérésben részt vevők 26 százaléka számolt be arról, hogy két külön nyilvános felhőt használ, míg 23 százalékuk három nyilvános felhőt, 42 százalékuk pedig négy vagy több nyilvános felhőt vesz igénybe egyszerre.

Érthető, ha a vállalatok több platform előnyeit használják ki, hiszen így minden területen az elvárásaiknak legjobban megfelelő megoldásokat alkalmazhatják. Az IT-részlegeknek ugyanakkor nehézséget okoz, hogy kezeljék és nyomon kövessék a rendszereket, valamint különösen nagy problémát jelent a költségek kézben tartása. Ezekre a kihívásokra nyújt hatékony megoldást a piacvezető HCMX, amely ráadásul külön pénzügyi modult is tartalmaz, így a költségeket is átláthatóvá teszi.

Áramvonalasított szoftverfejlesztés

Az IDC-nél úgy látják, hogy a szervezetek minden eszközzel támogatják a fejlesztők munkájának hatékonyságnövelését, és ez a törekvés 2028-ra lehetővé teszik a szakemberek számára, hogy a programozással kapcsolatos munkájuk során 25 százalékról 75-re növeljék az innovációra fordított idő arányát.

Az ilyen kezdeményezések megvalósítását olyan keretrendszer biztosítja a leginkább, amelyben jól integrálhatók a fejlesztéshez kapcsolódó folyamatok, jó példa erre a ValueEdge értékáram-kezelő platform. A rugalmas, felhőalapú megoldás lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy felülvizsgálják meglévő eszközeiket és folyamataikat, és javítsák a szoftverek értékét, minőségét és „áramlását”. A Gartner előrejelzése szerint ez a terület idén komoly jelentőségre tesz szert: 2023-ra a szervezetek 70 százaléka értékáram-menedzsmentet fog alkalmazni a DevOps folyamatok javítására, így gyorsabban tudja az értékes szolgáltatásokat és termékeket eljuttatni a felhasználókhoz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....