- Hirdetés -

Ezek a technológiák pörgethetik fel idén a piacot

|

- Hirdetés -

Háború, járvány, recesszió, válság. Vállalat legyen a talpán, aki ilyen körülmények között jól tud teljesíteni. A krízisben azonban ott van a lehetőség is, hiszen aki megtalálja a legjobb módszert a túlélésre, illetve választ tud kínálni az emberek egyre súlyosbodó problémáira, az versenyelőnyre tehet szert. Mindebben pedig óriási segítséget nyújthat a technológia. Nem mindegy azonban, hogy a sok feltörekvő vagy már korábban szélesebb körben elterjedt megoldás közül melyekre helyezik a fókuszt a cégek. A Micro Focus szakértői szerint a kiberbiztonsági eszközökre, a mesterséges intelligenciával történő adatfeldolgozásra, a fejlett felhőfelügyeleti szoftverekre, illetve az értékáram menedzsmentjére érdemes összpontosítani idén.

Napjaink kihívásaira a technológia nyújtja a hatékony választ. Az IDC jóslata alapján 2024-re az öt legsikeresebb vállalat közé minden ágazatban azok kerülnek be, amelyek a technológiát használják fel arra, hogy innovatív megoldások segítségével találják meg a kiutat az olyan problémákból, mint a recesszió vagy az ellátási láncok zavarai.

Kiberbiztonság gombnyomásra

A kiberbűnözés évek óta rekordokat döntöget, és a legfrissebb előrejelzések szerint 2023-ban 8 billió dolláros kárt okoz világszerte. A várakozások szerint ez az összeg a következő három évben évente 15 százalékkal nő, és 2025-re eléri az évi 10,5 billió amerikai dollárt, szemben a 2015-ös 3 billió USD-vel.

Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a kiberbiztonság területén óriási a szakemberhiány. Ilyen körülmények között az az észszerű a Micro Focus szakértői szerint, ha a gépek segítenek be a munkába. Érdemes olyan fejlett eszközöket is bevonni a védekezésbe, mint például az ArcSight, amely mesterséges intelligencia és automatizáció segítségével azonosítja és hárítja el a veszélyeket. Rendkívül kevés fals pozitív riasztást küld, így hatékonyan leveszi a terhet a biztonsági szakemberek válláról, akik így a valóban figyelmet érdemlő esetekre tudnak fókuszálni.

Intelligens adatfeldolgozás

Egyre több vállalat használ különféle innovatív algoritmusokat, hogy hasznos információkat nyerjen ki óriási adatkészletéből. Az IDC szerint az ilyen vállalatok 35 százaléka 2024-re sikeresen tud majd ezek alapján új termékkínálatot és árképzési modelleket kínálni, emellett új ügyfelekre is szert tehet a fejlesztéseknek köszönhetően. Egy másik előrejelzésében pedig arra hívta fel a figyelmet az elemző cég, hogy a Forbes Global listájának első ezer helyén szereplő vállalatok 90 százaléka 2025-re már valós időben fogja elemezni az információt annak érdekében, hogy javíthassa teljesítményét például az ügyfelek kényelmes kiszolgálása terén. Ebben fontos szerepet fog játszani a videók elemzése is. 2024 végére ugyanis a videómegfigyelési technológiákat használó vállalatok 30 százaléka a felvételek adatainak elemzését is felhasználja majd a nagyobb rálátást igénylő operatív döntések meghozatalához.

Az ilyen jellegű fejlődésnek az alapja egy olyan fejlett adatelemző platform, mint például az IDOL Unstructured Data Analytics. Az eszköz mesterséges intelligencia és a gépi tanulás segítségével nyeri ki a hasznos információt a strukturálatlan adatokból, beleértve a szöveg-, hang-, videó- és képfájlok elemzését.

Felhőkezelés felsőfokon

Egy friss felmérés értelmében a közép- és nagyvállalatok vezető IT-döntéshozóinak mintegy 71 százaléka számít arra, hogy cége 2023-ban felhőnatív alkalmazásokat fog fejleszteni és telepíteni, ami 2022-hez képest mintegy 11 százalékos növekedést jelent. A szervezetek már most is a többfelhős megközelítést alkalmazzák: a felmérésben részt vevők 26 százaléka számolt be arról, hogy két külön nyilvános felhőt használ, míg 23 százalékuk három nyilvános felhőt, 42 százalékuk pedig négy vagy több nyilvános felhőt vesz igénybe egyszerre.

Érthető, ha a vállalatok több platform előnyeit használják ki, hiszen így minden területen az elvárásaiknak legjobban megfelelő megoldásokat alkalmazhatják. Az IT-részlegeknek ugyanakkor nehézséget okoz, hogy kezeljék és nyomon kövessék a rendszereket, valamint különösen nagy problémát jelent a költségek kézben tartása. Ezekre a kihívásokra nyújt hatékony megoldást a piacvezető HCMX, amely ráadásul külön pénzügyi modult is tartalmaz, így a költségeket is átláthatóvá teszi.

Áramvonalasított szoftverfejlesztés

Az IDC-nél úgy látják, hogy a szervezetek minden eszközzel támogatják a fejlesztők munkájának hatékonyságnövelését, és ez a törekvés 2028-ra lehetővé teszik a szakemberek számára, hogy a programozással kapcsolatos munkájuk során 25 százalékról 75-re növeljék az innovációra fordított idő arányát.

Az ilyen kezdeményezések megvalósítását olyan keretrendszer biztosítja a leginkább, amelyben jól integrálhatók a fejlesztéshez kapcsolódó folyamatok, jó példa erre a ValueEdge értékáram-kezelő platform. A rugalmas, felhőalapú megoldás lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy felülvizsgálják meglévő eszközeiket és folyamataikat, és javítsák a szoftverek értékét, minőségét és „áramlását”. A Gartner előrejelzése szerint ez a terület idén komoly jelentőségre tesz szert: 2023-ra a szervezetek 70 százaléka értékáram-menedzsmentet fog alkalmazni a DevOps folyamatok javítására, így gyorsabban tudja az értékes szolgáltatásokat és termékeket eljuttatni a felhasználókhoz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem tolonganak a vevők a napelemes házakért

Az idei évben az alacsony rezsiköltség és a fenntarthatóság kevésbé, inkább az otthonteremtésre szánt keret alakítja a vevői igényeket. Aki megteheti, inkább korszerű, napelemes házat választ, de a legjobb ajánlatot a frissen, szeptember 7....

Fontos ügyet támogathatnak a Tesco vásárlói

Az előző évekhez hasonlóan a Tesco 2023 októberében is jótékonysági akciót indított az emlőrák elleni küzdelem támogatására. A Go Pink címkével jelölt termékek vásárlásával az áruházlánc vásárlói 5 forinttal segítik a Semmelweis Egyetem Belgyógyászati...

Nagyot újított a K&H

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig...

Kapszulás vagy kotyogós? Ezt veszik a kávérajongók

Tízből hat vásárló kapszulás kávét rendel, megerősödött az őrölt kávék forgalma, az ügyfelek több mint ötöde pedig online rendel szemes kávét az eMAG-ról. Az eMAG legutóbb 2021-ben vizsgálta a platformján zajló kávévásárlási szokásokat, akkor...

Ennyit keres most egy kezdő informatikus

A legtöbben minimum 5 év szakmai múlttal, vendéglátós, oktatási, pénzügyi vagy kereskedelmi területről váltanak IT-ra.A recesszió ellenére is keresettek a hazai munkaerőpiacon az informatikusok: egy jellemzően 5-6 hónapos képzés után egy éven belül átlagosan...

Egyre több magyar munkavállaló keres külföldön munkát

Az utóbbi években fokozódó tendencia, hogy egyre több magyar állampolgár hagyja el hazáját, hogy külföldön találjon munkát és boldogulást. Ez a jelenség főként a hazai gazdasági instabilitás és az ezzel járó infláció eredménye.Az Európai...

Több száz emberen segített az Erste

Az elmúlt években 70 család, összesen mintegy 400 ember lakhatási gondjain enyhített az Erste Social Housing programjának segítségével a Habitat for Humanity Magyarország. A bank a lakhatási világnap alkalmából a magyar társadalom egyik legégetőbb...

Valódi növekedésről álmodni sem mernek a hazai cégek

Enyhén magasabb árbevétel- és nyereségnövekedéssel tervez a hazai kkv-szektor az év elejéhez képest, de továbbra is messze az infláció alatt vannak a várakozások: átlagosan 8,6 százalékos bevétel-, és 4,4 százalékos profit reálérték növekedést valószínűsítenek...

Erősítenék a média átláthatóságát és függetlenségét

Az európai tömegtájékoztatás szabadságáról szóló jogszabályról 448 szavazattal, 102 ellenében és 75 tartózkodással kedden elfogadott álláspontjukban az Európai Parlament képviselői azt várják el a tagállamoktól, hogy gondoskodjanak a nézőpontok minél szélesebb körének nyilvánosságot adó...

Nemzetközi szervezethez csatlakozott az MMSZ

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) 11. tagként csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek kohéziós európai hálózatához a European Marketing Confederationhöz (EMC). A több mint 30 éves Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elkötelezett a marketing szerepének és értékteremtő képességének...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább zuhant a fogyasztás

Az elmúlt hónapok fogyasztásának visszaesésében jelentős szerepet vállalt a rendkívül magas infláció miatt bekövetkező érdemi reálbércsökkenés.A várttal ellentétben ismét elakadt a júniusban megkezdődött kilábalás: a naptárhatástól megtisztított mutató javult: 7,1 százalékkal esett az éves...

Nem tolonganak a vevők a napelemes házakért

Az idei évben az alacsony rezsiköltség és a fenntarthatóság kevésbé, inkább az otthonteremtésre szánt keret alakítja a vevői igényeket. Aki megteheti, inkább korszerű, napelemes házat választ, de a legjobb ajánlatot a frissen, szeptember 7....

Fontos ügyet támogathatnak a Tesco vásárlói

Az előző évekhez hasonlóan a Tesco 2023 októberében is jótékonysági akciót indított az emlőrák elleni küzdelem támogatására. A Go Pink címkével jelölt termékek vásárlásával az áruházlánc vásárlói 5 forinttal segítik a Semmelweis Egyetem Belgyógyászati...

Nagyot újított a K&H

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig...

Kapszulás vagy kotyogós? Ezt veszik a kávérajongók

Tízből hat vásárló kapszulás kávét rendel, megerősödött az őrölt kávék forgalma, az ügyfelek több mint ötöde pedig online rendel szemes kávét az eMAG-ról. Az eMAG legutóbb 2021-ben vizsgálta a platformján zajló kávévásárlási szokásokat, akkor...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....