Ezek az adathalászok „kedvenc” márkái

Login into account in email envelope and fishing hook. Phishing scam, hacker attack and web security concept. online scam and steal. vector illustration in flat design

A második negyedévben is a Microsoft volt az adathalász támadásokat indító bűnözők által leggyakrabban használt brand – derül ki a Check Point Software Technologies Ltd. friss jelentéséből. A brandekhez kötődő adathalász támadások 45%-ában jelent meg a cég.

A DHL ugyancsak tartotta pozícióját, a második helyet – az adathalász támadások 26%-a – használta a vállalat nevét, ahogy a bűnözők továbbra is visszaélnek az online vásárlás folytatódó növekedésével.

A jelentés felhívja a figyelmet arra is, hogy a technológiai továbbra is a leggyakrabban célba vett szektor a brandekre építő adathalászatban, azt követi a szállítmányozás és a kiskereskedelem. 2021 első negyedévében érdekes módon a bankszektor megelőzte a kiskereskedelmet, azonban most visszaszerezte korábbi helyét a top háromban, valószínűleg az Amazon Prime Day és hasonló forgalmak miatt.

„A cyber-bűnözők egyre gyakrabban vezető brandek nevével próbálják meg ellopni az emberek személyes adatait. Tény, hogy az Amazon Prime Day előtti időszakban több mint 2300 új, az Amazon nevén alapuló domain-t regisztráltak,” mondta Omer Dembinsky, a Check Point Software Data Research Group csoportmenedzsere. „Sajnálatos módon leggyakrabban a humán tényező okozza a problémát, az emberek sokszor nem veszik észre, hogy hibás a domain név vagy gyanús a küldött szöveg és email, emiatt a cyber-bűnözők továbbra is az ismert brandek nevét használva csalnak ki személyes információkat. Ugyanakkor a második negyedév során világszerte óriási növekedést tapasztaltunk a zsaroló programokon alapuló támadások körében, melyeket sokszor kártékony csatolmányokat tartalmazó adathalász e-mailek formájában terjesztenek. Mint mindig, most is azt kérjük a felhasználóktól, legyenek figyelmesek amikor kiadják adataikat, gondolják át, hogy megnyissanak-e egy e-mail csatolmányt vagy linket, különösen olyan e-mailek esetében, melyek azt állítják, hogy az Amazontól, a Microsoft-tól vagy a DHL-től érkeztek, tekintve, hogy ezek a leggyakrabban utánzott brandek.”

A márkán alapuló adathalász támadások során a bűnözők úgy próbálják meg utánozni egy jól ismert brand hivatalos weboldalát, hogy az eredetihez hasonló domain nevet vagy URL-t és weboldal design-t használnak. A hamis weboldalra vezető linket e-mailben vagy SMS-ben küldik el a megcélzott egyéneknek, de webes böngészés közben is átirányíthatják, vagy akár egy csaló mobil alkalmazás is lehet a támadás indítója. A hamis weboldal általában egy űrlapot tartalmaz, mellyel a felhasználó személyes vagy fizetési adatait akarják ellopni.

2021 második negyedévében az adathalászatnak leginkább kitett brandek

Microsoft (világszerte valamennyi adathalász támadás 45%-ában jelent meg)

DHL (26%)

Amazon (11%)

Bestbuy (4%)

Google (3%)

LinkedIn (3%)

Dropbox (1%)

Chase (1%)

Apple (1%)

Paypal (0,5%)