- Hirdetés -

Már idén jöhet az újabb rekord a reklámköltésben

|

- Hirdetés -

Idén akár 669 milliárd dolláros lehet a globális reklámköltés, ami 11,2 százalékos bővülést jelentene éves szinten és 40 milliárd dollárral múlná felül azt az összeget, amit a világjárvány előtt fordítottak hirdetésekre – derül ki a Zenith, a Publicis Groupe Hungary tagügynöksége friss prognózisából. A globális reklámpiacot a teljesítményalapú e-kereskedelmi reklámok és az online videókban megjelenő márkahirdetések iránti rendkívüli kereslet fűti. Az előrejelzés szerint a bővülés középtávon is várhatóan erőteljes marad: 2022-re 6,9, 2023-ra pedig 5,6 százalékos növekedést várnak a szakemberek.

Ami a régiókat illeti: az idén a 2020-ban legmélyebb, 21 százalékos mélyrepülésből visszakapaszkodó közel-keleti és észak-afrikai térség viheti a prímet 15 százalék körüli bővüléssel. A legerőteljesebb fundamentális növekedés 2019 óta Észak-Amerikában zajlik: az ottani piac az előrejelzések szerint 13 százalékkal gyarapszik az idén annak ellenére is, hogy tavaly csupán 1 százalékkal zsugorodott. Abban, hogy az Egyesült Államok realizálja a piacon landoló új reklámköltések csaknem felét 2021-ben, egyértelműen az internetre csatlakoztatott televíziók, valamint az előfizetéses video-on-demand rohamos terjedése, tehát a felfokozott ütemű digitális átalakulás a döntő.

Mivel a koronavírus-járvány felgyorsította az e-kereskedelem térnyerését, minden eddiginél több fogyasztó keres online és bonyolítja le beszerzéseit a virtuális térben. Erre reagálva a márkák kézen fogták a fogyasztókat, hogy végigvezessék őket a vásárláshoz vezető úton: partnerségeket alakítottak ki a kiskereskedőkkel, továbbá közvetlenebbül szólítják meg a fogyasztókat a teljesítményalapú hirdetésekkel, elsősorban a közösségi médiában és a fizetett keresésben. A Zenith előrejelzése szerint az idén 25 százalékkal bővülnek a közösségi média hirdetések. Ezzel elérik a 137 milliárd dollárt, és első alkalommal előzik meg a fizetett keresésekre szánt összegeket, amelyek 19 százalékkal nőnek, eljutva a 135 milliárd dolláros határhoz.

A Zenith arra számít, hogy az e-kereskedelem továbbra is serkentőleg hat a hirdetési piac bevételeire: 2022-re 13 százalékos bővülésre számítanak a közösségi médiában, a kereséseknél pedig 12 százalékosra. Azzal párhuzamosan, ahogy az emberek még inkább birtokukba veszik az online teret, az online videónézés is gyorsulva növekszik. Ezzel egy időben a hagyományos televíziózás mind jobban veszít népszerűségéből, dacára a nézettségben bekövetkezett egyszeri, a 2020-ban kezdődő lezárások idején tapasztalt kiugrásnak.

A tévénézés térvesztésével párhuzamosan egyre megkerülhetetlenebb eszköze az elérés fenntartásának az online videó, amelyre a hirdetők a márkakommunikáció önmagában is hatékony formájaként tekintenek. A népszerűségének sokat használ az előfizetéses video-on-demand elterjedése, nem véletlen, hogy a Zenith 2021-ben az online videóhirdetést várja a befutónak a leggyorsabban növekvő digitális csatornák versenyében, 26 százalékos bővüléssel, 63 milliárd dolláros éves összértékkel.

„A streaming szolgáltatások és az internetre csatlakoztatott televíziók egyre intenzívebb használata egyaránt kedvez az online videóhirdetéseknek” – véli Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary médiaügynökségekért felelős vezetője. A szakember szerint az elkövetkező évek az új platformok integrálásáról szólnak a képernyős tervezésbe, ami folyamatossá teszi a tévés és az online videós megjelenések minden korábbinál átgondoltabb harmonizálásának szükségességét. Azzal együtt is, hogy a hagyományos statikus kijelzőket a közösségi média és az online videó háttérbe szorította, bár ez szinte minden hagyományos médiaeszközre érvényes.

A tradicionális platformokon erre az évre bővülésre számít a Zenith, ám ehhez hozzátartozik az is, hogy a pandémia tavaly 16 százalékkal vetette vissza a hirdetéseket év per év alapon. A korlátozások a mozit és az out-of-home-ot érintették a legsúlyosabban: ezek 72, illetve 28 százalékkal zsugorodtak, az idén viszont 116, illetőleg 16 százalékos lehet a növekedési rátájuk. A rádiós reklámokra 22 százalékkal költöttek kevesebbet 2020-ban, ezek is bővülhetnek az idén mintegy 4 százalékkal, miközben nyolcszázalékos esés után 1 százalékot emelkedhetnek a tévés hirdetések. Egyedül a nyomtatott sajtó vesszőfutása folytatódik: a visszaesés immár 14 éve töretlen, az idén eléri a 8 százalékot.

A Zenith szakértői szerint a hagyományos médiumok 2023-ra se fogják elérni a 2019-es szintet, kivéve a mozis és az out-of-home reklámokat. A tradicionális statikus kijelzőkre szánt hirdetések az előrejelzések szerint az idén 15 százalékkal esik vissza, míg az online apróhirdetések négy százalékkal nőnek. Összességében a Zenith várakozásai szerint a digitális reklám 2021-ben 19 százalékkal bővül, miközben részesedése 58 százalékra emelkedik a teljes reklámköltésből a 2019-es 48 és a 2020-as 54 százalékot követően.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....