- Hirdetés -

Ezek az internet kedvenc múzeumai

|

Nem mindenki egyforma – de mindenki keresi az új élményeket. Ezek nyomot hagynak bennünk, mi nyomot hagyunk a világhálón, a social listening pedig megtalálja és feltárja ezeket. Az internet nyilván mindenről véleményt mond: a SentiOne most a világhírű európai múzeumok krémjét vette górcső alá.

Ha útra kelünk, akkor mesélünk, ajánlunk, becsekkolunk és virtuálisan magunkkal viszünk bárkit, aki velünk szeretne tartani. Nem véletlen, hogy csak az elmúlt 12 hónapban (szóval 2017. augusztusáig visszamenően) összesen több mint 8,1 milliószor használtuk világszerte hashtagként a #travelgram, #travellgram, #traveller, #traveler, #travelblog és #travellblog kifejezéseket a weben.

És míg mindössze egy évtizeddel ezelőtt leginkább csak szigorú útikönyvek még szigorúbban szedett hasábjairól tájékozódhattunk – szerencsés helyzetben esetleg a rokonokat, barátokat zaklathattuk fényképekért -, most könnyedén siklunk tova a világ virtuális tükörképén. “A ránk ömlő információs kánaán ugyanakkor a kíváncsiság szubjektív szűrőfeltételei mentén és a megfelelő technológia segítségével könnyen testre szabható és strukturálható” – mondja Vida Eszter, a SentiOne social listening cégcsoport magyarországi ügynökségének kommunikációs vezetője.

Így van ez a neten közzétett, az utazással kapcsolatos posztok, bejegyzések, kommentek, vélemények áradatával is: Mi mikor zár? Kutyabarát-e egy adott étterem? Hol a legjobb a pizza vagy épp az aperol spritz? Melyik városrészben érdemes szállást foglalni? Mik a legjobb helyek a Balaton partján? Vagy épp – a világjáró internetezők szerint – melyik Európa TOP10 múzeuma (aka. melyiknek a legnagyobb vagy épp a legpozitívabb az online visszahangja)?!

Most 75 világhírű európai múzeum és a social listening technológia fúziójából született meg a leghíresebb európai múzeumok adatalapú toplistája, az interneten megosztott publikus és kapcsolódó tartalmak elemzése mentén.*

A webes említések (2018. január 1. – 2018. augusztus 1.) mennyisége alapján a 10 múzeum, amiről a legtöbbet beszélgetünk online:

Skandináv művészet vs. autók

A nők legtöbbször az umeå-i Bildmuseetről diskurálnak. A múzeum hét emeletén lenyűgöző svéd és nemzetközi kortárs műremekek, design és építészeti alkotások tekinthetők meg. A Bildmuseet-et említő bejegyzések 76%-át hölgyek publikálták a neten. A ‘Louisiana Museum of Modern Art’ (Øresund Sound, Humlebæk, Dánia) szintén nagy kedvenc a nők között – a bejegyzések 72%-a az ő „tollukból” származik.

Mindeközben a férfiak nagyon férfiasak: nagy kedvencük – adatalapon is – a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum. A kapcsolódó említések 68%-a tőlük érkezett.

Szeretet és kultúra

Ha az online említések pozitív arányát nézzük, akkor a lisszaboni Coleção Berardo az a múzeum, ahova el kell menni. Az összes kapcsolódó említés, komment, poszt stb. összesített eredménye alapján több mint 35%-a pozitív a bejegyzéseknek.** Ez igencsak magas arány. Hasonló szeretet övezi egyébként a fentebb említett Mercedes-Benz Múzeumot is.

Mikor menjünk?

A Louvre-t például inkább csütörtökön/pénteken érdemes meglátogatni (piros oszlop): legalábbis az említések csökkenő mennyisége alapján ekkor szellősebb, ‘Mona Lisa-friendly’-bb az épület.

Budapesti körkép***

Ha adatalapon vesszük a budapesti legnagyobbakat, akkor a Magyar Nemzeti Galériánál és a Szépművészeti Múzeumnál a Facebook után rögtön a Twitter a második legnépszerűbb közösségi média platform. Az Instagram a Szépművészeti Múzeumnál a legerősebb, míg például a Néprajzi Múzeummal kapcsolatos webes kommunikációt az abszolút Facebook túlsúly jellemzi.

Nemi bontást tekintve a hölgyek legtöbbször az Iparművészeti Múzeumról és a Nemzeti Galériáról osztanak meg élményeket online, míg a férfiak közel 70%-os dominanciával vezetik a Ludwig Múzeumhoz kapcsolódó webes diskurzust.

Ha a múzeumok közösségi média körképére vagyunk kíváncsiak, akkor a releváns tartalmak mennyiségi arányában így nézett ki az elmúlt 12 hónap. És bár a net sosem áll meg, azt azért az eredmények tekintetében fontos hangsúlyozni, hogy az Iparművészeti Múzeum és a Szépművészeti Múzeum felújítási munkálatok miatt ráadásul zárva tart.

Frida az interneten

A Nemzeti Galéria Frida Kahlo kiállításának internetes visszhangján is látszik, hogy az offline, személyes élmény milyen erős visszhangot kelt az online világban is. A július 7-i megnyitó pezsgett a weben, és a megosztások, említések száma bár azóta csökken, de folyamatosan tetten – adaton – érhető (elmúlt 3 hónap – közel 1200 említés).

A közösségi médiát górcső alá véve a Facebook vezeti a mezőnyt, ezt követi a Twitter és harmadikként az Instagram. Utóbbin például egy elismert influencer, Avianarahl, Frida Kahlo-t is megemlítő bejegyzése volt a legnépszerűbb****. Azaz a programajánlókon és az online portálok témába vágó Facebook megosztásain túl ezek a személyes posztok is közvetlen kapcsolatot teremtenek, ösztönöznek, kedvet ébresztenek – és mint ilyen, brandet építenek – akár egy kiállításnak is.

Az adattár(lat)

“Az online és főleg a közösségi médiának pont abban rejlik az ereje, hogy nyers, E/1-es élményeknek, tapasztalatoknak IS teret kínál. Ami a szívünkön, az a szánkon (az interneten). És mint ilyen, társzerzőként mindannyiunk hozzájárul(hat) egy-egy trend, brand webes percepciójának alakításához.” mondta Vida Eszter. “Az interneten minden IS szóba kerül, és ennek egyáltalán nem előfeltétel a kérdés. A válaszok már jelen vannak, és csak arra várnak, hogy valaki – legyen az márka, influencer, újságíró vagy épp piackutató – odafigyeljen rájuk.”

Ennek a figyelemnek a mentén lesz a ‘ha már itt vagyok, muszáj megnézni’-ből ‘ha már itt vagyok, ezt érdemes megnézni’ élmény is.

*A ranglista az adott múzeumokhoz kapcsolódó említésmennyiségek arányában állt fel. A múzeumok angol és eredeti elnevezését használtuk kulcsszóként, és kerestünk rá azokra a publikus tartalmakra (posztok, kommentek, bejegyzések, cikkek, blogok, fórumbeszélgetések, review-k stb.), amelyekben adott múzeum neve megjelent. Tettük mindezt 30 európai nyelven.

**Sentiment-elemzés: a szoftver a szavak érzelmi töltetét egy nemzetközi sztenderd alapján skálázó, ugyanakkor nyelvspecifikus és saját fejlesztésű algoritmus alapján indexálja, a kontextust és a szavak közti távolságot is figyelembe véve. Magyar nyelven az érzelemfelismerő technológia kb. 70-75%-os pontossággal működik.

***A kutatás alapja az összes magyar nyelvű, a közösségi médiában (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) 2017. augusztus 22. – 2018. augusztus 22. között megjelent publikus bejegyzés, mely tartalmazta adott múzeum nevét (akár ragozott, akár egybeírt formában).

***Saját fejlesztésű algoritmus az egyedi online felhasználók influencer-hatásának mérésére: adott témában, a felhasználók által közzétett, kapcsolódó tartalmak mennyisége, kombinálva az erre érkezett lájkok, megosztások, kommentek számával, valamint közösségimédiaoldal esetén a követőbázis nagyságával)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...