- Hirdetés -

Ezek lehetnek a HR digitalizációjának kihívásai

|

- Hirdetés -

Az adatvezérelt működés már a HR-t is elérte, és az elkövetkezendő években ez a tendencia csak növekedni fog. A digitális megoldások is közrejátszanak a munkavállalók szimpátiájának elnyerésében. A jelöltélménytől egészen a belső portálokig egyre relevánsabbá válik a mesterséges intelligencia alkalmazása, a folyamatos automatizáció, az önkiszolgáló rendszerek, valamint az igényre szabott vállalati mobilapplikációk fejlesztése. A Liferay Digital Talks legelső adása a HR digitalizációját veszi górcső alá.

A Liferay Hungary újonnan induló, különböző iparágak digitalizációs trendjeit bemutató videósorozatának első adása a humánerőforrás-menedzsment területét ért eddigi és jelenlegi digitalizációs kihívásokat ismerteti.

Feladatát és funkcionalitását tekintve a vállalatoknak meg kell teremteniük azt az egyensúlyt, amelyben a HR képes megtartani és hatékonyan közvetíteni a munkáltatói értékígéretet (EVP) a munkavállalók felé. Mindezt úgy, hogy képes a digitalizációt a folyamatok gyorsításának, szimpatikussá tételének, valamint az alaposan felmért döntések szolgálatába állítani.

Ügyfélélmény a HR-ben: milyen benyomás éri a munkavállalókat?

A humánerőforrás-menedzsment területén az ügyfelek elsősorban a meglévő és a potenciális munkavállalók. Ha az új munkaerő bevonzására fókuszálunk, hasonló elvárásokkal szembesülünk, mint egy szolgáltatás igénybevételének esetében. A könnyen alkalmazható és érthető digitális megoldások a jelöltek szimpátiájának elnyerésében is közrejátszanak.

A vállalat számára is fontos, hogy milyen üzenetet juttat el a jelöltek számára, majdnem ugyanannyira, mint az, hogy milyen csatornákon keresztül teszi ezeket. A mostani egyik kihívást az jelenti, hogy ebbe a folyamatba minként lehet bármilyen, a mesterséges intelligenciához kapcsolódó eszközt bevezetni vagy mennyire tudunk önkiszolgáló rendszereket biztosítani. Ugyanis ezek azok a pontok, amelyekkel a jelöltélmény mérhető és javítható. A minél több és minél jobb minőségű adat a szakma előtt álló fejlesztések alapját jelentik.

HR specifikus digitális megoldások 2021-ben

Az adatalapúság a cégmérettől függetlenül fontos, viszont minden szinten más kihívással kell szembenéznie az adott vállalatnak. A nagy cégeknél általában megfigyelhető, hogy a magyar leányvállalat az anyavállalat megoldásait használja, ez azonban számos esetben nincs a magyar munkaerőállományra vagy a hazai viszonylatokra szabva.

A pandémia okozta digitális felgyorsulás egyik kiemelt területe a HCM (Human Capital Management), azaz a humánerőforrás-gazdálkodási rendszerek bevezetése. Ezek a megoldások támogatják napi szinten a vállalatokat akár klasszikus munkaügyi feladatok ellátásában, például munkaidő, szabadság nyilvántartásban, bérjegyzék vezetésében vagy munkaerő menedzsment területen toborzás, – kiválasztási, onboarding folyamatok, online képzések, teljesítményértékelés megvalósításában. Voltak vállalatok, amelyek már használtak ilyen típusúrendszereket, voltak, akik a bevezetésére készültek, és voltak olyanok is, akiket villámcsapásként ért ennek hiánya a tavalyi év elején.

A középvállalatok már eggyel könnyebb helyzetben vannak digitalizációs szempontból, mivel ott nem kifizetődő az egész digitális infrastruktúrát átvenni, sokkal inkább modulokat keresnek és ezeket a modulokat integrálják.

Ide kapcsolódik, hogy egyre elterjedtebbek a low-code vagy a no-code rendszerek, amelyek összeilleszthetővé teszik azokat az elemeket, amire egy adott cégnek valójában szüksége van, mindezt minimális fejlesztési háttérrel vagy tudással.

A kisvállalkozások vannak talán a legnehezebb pozícióban, mert nekik sokszor akár egy-egy rendszer elérése is költségesebb. Számottevő tapasztalati példa igazolja, hogy ilyenkor saját fejlesztésbe kezdenek. Ez a legkevésbé javasolt irányvonal, mivel végeláthatatlan és anyagilag is megterhelő. A tervezhetőség és költséghatékonyság érdekében ilyenkor érdemes inkább egy SaaS (Software as a Service) megoldást keresni a piacon.

„Összességében nézve, 2021-ben már végképp megkerülhetetlenné válik az automatizálás, amiben a gépi tanulásnak és a deep learning-nek továbbra is nagy szerepe van. Megduplázódik a mobileszközön való applikációk fejlesztésének a száma a jövőben megvalósuló hibrid – otthoni és irodai – munkavégzés igényeinek megfelelően és a munkavállalói elvárások alapján. Emellett még rengeteg fejlődési potenciál van a vállalatok által használt különböző vállalatirányítási rendszerek és a már meglévő belső működést és folyamatokat támogató rendszerek, valamint a belső intranetes portálok integrálásában. A legfontosabb kérdés az, hogy miként tudja egy cég a folyamatainak javát ezekre a felületekre terelni.”- magyarázza Pelle Dávid, az MP Solutions Kft. ügyvezető igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nehéz a dolguk a digitális térben működő cégeknek

A szolgáltatások digitális térbe helyezésével az ezen a területen tevékenykedő cégeknek egyre több versenyjogi és fogyasztóvédelmi szabályozásra kell ügyelniük – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A vállalatoknak ráadásul egyszerre...

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA