- Hirdetés -

Ezek lehetnek a tavasz slágertermékei

|

- Hirdetés -

A tavasz beköszöntével a kültéri szabadidős tevékenységek kerülnek a figyelem középpontjába a vásárlásaink terén is. A sport, kertészkedés és más szabadtéri tevékenységek szerelmesei már most keresik azokat az eszközöket és kiegészítőket, amelyek segítségével még élvezetesebbé, vagy éppen kényelmesebbé tehetik az elkövetkező hónapokat. Az Euronics Műszaki Áruházlánc az elmúlt évek tapasztalatai és az aktuális vásárlói érdeklődés alapján megvizsgálta, hogy milyen eszközökre van a legnagyobb kereslet a tavaszi időszakban, és már ez alapján töltötte fel az elkövetkező hónapokra az árukészleteket.

A tavasz legnagyobb slágerterméke a kerékpár és a hozzá kapcsolódó kiegészítők, ugyanakkor a hagyományos kerékpárok mellett egyre szélesebb piaca van már Magyarországon is az E-bikeoknak. Az elmúlt években nagyon nagy növekedést ért el ez a piac, és voltak olyan kerékpár márkák, amelyek akár 1-1,5 éves előrendeléssel tudták csak kiszolgálni az igényeket.

A megvásárolt kerékpárok árszintje tekintetében elmondható, hogy a gyerekkerékpárok közül az 50-100 ezer forintos termékek a legnépszerűbbek, míg a felnőtt, hagyományos kerékpárok esetén a 150-300 ezer forintos modellek fogynak széles körben. A hétköznapi városi biciklisták és a hétvégi kikapcsolódás céljából tekerő közönség mellett számottevő a professzionálisan e sportot űzők tábora is, akik a jóval magasabb kategóriákból válogatnak – így az akár egymillió forintnál drágább bringák eladása kifejezetten felfelé húzza az értékesítések átlagárát. Ez különösen igaz az elektromos biciklikre, ahol elsősorban jellemzően az 1-1,5 millió forintos kerékpárok fogynak leginkább. Az Euronics tavaly másfélszeres forgalombővülést ért el a kerékpárok terén, amely növekedéshez elsősorban a drágább e-bike-ok értékesítése járult hozzá.

Kiegészítőkből a karbantartási, szerelési termékek, a védőfelszerelések és a kerékpáros komputerek a legkeresettebbek a bringás idény kezdetekor.

A szabadtéri sport más formái is népszerűek

Tavasszal és az iskolai szünidő kezdetén a trambulin, pingpongasztalok és a kosárlabda palánkok a legkeresettebb termékek között találhatók, de a hagyományos rollerek is újra felkapottak lettek az elektromos változataik mellett. Ezutóbbit a közlekedők is egyre szívesebben használják – ilyenkor tavasszal sokan térnek át erre a közlekedési eszközre. Az egyre tudatosabb vásárlók, egyre komolyabb igényeket támasztanak az e-rollerekkel szemben, így növekszik az értékesített eszközök átlagára is: jelenleg 150-160 ezer forintos modellek fogynak a legjobban.

Az e-rollerek értékesítése az elektromos kerékpárok értékesítésénél is jobban nőtt a műszaki áruházláncnál: két és félszeres forgalombővülést tapasztaltak. A tavaly szélesített kínálatnak köszönhetően ez nem a magasabb árpontú termékek értékesítéséből adódott, hanem az Euronics többet is értékesített ezekből a termékekből.

Ezek mellett nagyon népszerű a SUP is, egyre többen kezdik el ezt a sportot hazánkban. Mára már hosszútávú túrákat és versenyeket is rendeznek a sport szerelmeseinek, így még szélesebb körben ismerik meg a vásárlók ezt a vízi sportlehetőséget.

Indul a grillszezon is

A grillezéshez, kerti sütéshez kapcsolódó termékek beszerzése is tavasszal indul be, de ennek a szezonja egészen ősz végéig eltart. A fanatikus grillezőket a rossz időjárás sem tántorítja el, ettől teljesen függetlenül állnak neki a kedvenc hobbijuknak.

A faszenes- és gáz grilleket és a hozzájuk tartozó kiegészítőket jellemzően áprilistól kezdik el vásárolni az emberek, a csúcsszezonnak május és június hónapok tekinthetők.

A grillezés népszerűségének erősödését mi sem bizonyítja jobban, minthogy a tavalyi évben az Euronics több mint háromszor annyi terméket értékesített, mint az azt megelőző évben, ráadásul értékben négyszeres volt a növekedés.

Egyre többen kertészkedünk, barkácsolunk

Az év eleji hideg hónapokban még sokan vesznek szerszámgépeket, melyeket a benti munkákhoz, ház-, illetve lakásfelújításokhoz használnak. Márciustól indul meg a kerti szerszámok és kerti gépek vásárlása. Elsősorban a metszéshez, ágaprításhoz és favágáshoz kapcsolódó termékeket keresnek az emberek. Újdonságnak számítanak a kategóriában az akkumulátoros metszőollók, amelyek szintén kezdenek egyre inkább elterjedni.

A föld megmegműveléséhez keresik a rotációs kapákat és gyepszellőztetőket, áprilistól, ahogy megjön a jó idő és elkezd nőni a fű már keresik a különböző típusú – elektromos, benzines, akkumulátoros – fűnyírókat, sövényvágókat, fűnyíró ollókat, legújabban pedig a robotfűnyírókat is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...

Mentorprogrammal segítik a magyar e-kereskedőket

Több, mint százezer euró összértékű, cégekre szabott, egyedülálló szakmai programmal segíti az érett, nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket a Digitális Kereskedelmi Szövetség. A program célja, hogy a bekerülő cégek sikeres hazai szakértők segítségével...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....