- Hirdetés -

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

|

- Hirdetés -

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal, új márkával és szolgáltatással találkozhattunk idén például a Konyhakiállításon, amelyek a fogyasztói igényekhez maximálisan alkalmazkodnak. A MediaMarkt szakértői most összeszedtek öt trendet, ami jelenleg és a közeljövőben is meghatározza az otthonunkkal kapcsolatos technológiai fejlesztéseket.

A mesterséges intelligencia alapú belsőépítészeti tervezés egy új és növekvő terület, amely a felhasználói igényeinek megértésével és a megvalósítható lehetőségek széles skálájának felkínálásával segíthet hatékonyabbá és megfizethetőbbé tenni a lakberendezés vagy az otthon átalakításának folyamatát. Az MI alapú belsőépítészet egyik legfontosabb jellemzője, hogy segít vizualizálni, hogyan fog kinézni egy tér, miután berendezték. Ez a funkció különösen hasznos azok számára, akik bizonytalanok vagy nem rendelkeznek tapasztalattal a lakberendezés terén. A másik fontos előnye, hogy gyorsan tud megfizethető tippeket adni: azáltal, hogy tanulmányozza a felhasználó ízlését, és alternatív dizájnválasztékkal látja el, így segíthet időt és pénzt megtakarítani.

Az élethű vizualizálásra alapoz egy másik friss vívmány is, a kifejezetten lakberendezésre fejlesztett VR technológia, amelynek segítségével életnagyságban, virtuálisan bejárható, fotorealisztikus látványterv készülhet a még el nem készült lakásunk berendezéséről. A megtervezett ingatlanok így még azelőtt bejárhatók mielőtt azok felépülnének és interaktívan, azonnal megnézhetik a berendezés különböző kombinációit, nem mellesleg real time változtathatnak rajta a legoptimálisabb kialakítás érdekében.

Az IoT kényelme és varázsa

Sütő, ami szenzoros technológiával magától állítja be, milyen hőfokon és meddig süssük az életünket, amit aztán a fotelből ellenőrizhetünk? Hűtő, ami bevásárló listát készít, üzenetet küld, amit az alkalmazás segítségével aztán meg is rendelhetünk? Ez már nem a jövő, hanem a jelen. Napjaink technológiai fejlődésével szinte lehetetlen lépést tartani – gondoltuk eddig, aztán jött egy chip hiány, aminek következtében számtalan olyan beharangozott fejlesztés nem érkezett meg, amire már nagyon vártunk, és amelyek most végre itt vannak.

Természetesen ezek a funkciók most még inkább csak a felsőkategóriás készülékeknél lettek jellemzőbbek, a MediaMarkt kategóriamenedzsere szerint itthon az új generációs nagyháztartási gépek mindössze 10%-a nevezhető IoT készüléknek egyelőre, de határozottan érezhető egy ugrás az elmúlt évekhez képest, hiszen 5 évvel ezelőtt még gyakorlatilag nem volt ilyen háztartási eszköz a hazai piacon. A kamerarendszerrel ellátott hűtő feltehetően még sokáig nem lesz slágertermék, mivel ezeknek az ára milliós nagyságrendű, ugyanakkor az alkalmazás segítségével beidőzíthető kávéfőző, ami reggel friss kávéval ébreszt, az egymással kommunikálni tudó sütő, főzőlap és páraelszívó már egyre több háztartásban elérhető. Ezek az innovációk elképzelhetetlen módon könnyítik meg a mindennapjainkat és egy olyan felhasználói élményt hoztak el, ami korábban elérhetetlenül futurisztikusnak tűnt.

Személyre szabott háztartás

Talán az egyik leginkább fogyasztóbarát trend a személyes preferenciáinkra szabható megoldások széleskörű elterjedése. Az okos eszközöknél már megszokhattuk az időzítés lehetőségét, késleltetést, ami adott egyfajta rugalmasságot és könnyebbséget a mindennapi faladatok szervezésénél, de az új készülékeket akár eseményhez is variálhatjuk, vagy a lakásunk színvilágához öltöztethetjük. Ilyen lehet egy hűtő, aminek nem csak külső megjelenését és anyagát választhatjuk meg, de a belső tereit az éppen aktuális igényeknek megfelelően használhatjuk hűtőként vagy fagyasztóként. Az összehajtható polcok segítik a maximális helykihasználást, a rekeszek hőmérsékletét és páratartalmát pedig a különböző élelmiszereknek optimális tárolási feltételeinek megfelelőn állíthatjuk. De ott vannak akár a legújabb mosó- és szárítógépek, amelyeken egy alkalmazás segítségével időt, hőmérsékletet, az öblítési ciklus hosszát - gyakorlatilag szinte bármelyik tényezőt állíthatjuk a ruháink állapotának, minőségének megőrzése vagy az energiafelhasználás kordában tartása érdekében.

Mantránkká vált, és továbbra is fontos az energiatudatosság

Az egyik legaktuálisabb téma a háztartásokban manapság az energiafogyasztás, ezzel nem mondtunk újdonságot. Az infláció és az energiaárak ugrásszerű növekedése miatt felértékelődött a tudatos fogyasztói döntések szerepe, ami a takarékos és megbízható felszerelések beszerzése felé terel bennünket és természetesen a gyártókat is az ilyen irányú fejlesztésekre ösztönzi. Éppen ezért, nem csak a kényelem és az újdonság miatt jó dolog kihasználni az okos otthoni eszközök egyre bővülő funkcióit, de az energiahatékonyság új szintjére juthatunk el, ha tudatosan választjuk és használjuk ezeket az innovatív eszközöket. Az új indukciós főzőlapok esetében például a főzőzónák rugalmasan alkalmazkodni tudnak a rájuk helyezett edény méretéhez, így bármely típusú és méretű edényt pontosan és hatékonyan melegítenek fel, amivel rengeteg energiát spórolhatunk. A már általánosnak mondható ECO üzemmód mellett a szenzoros technológia fejlődése a legtöbb nagy háztartási gépnél megfigyelhető, ami szintén az energia megtakarítást szolgálja: a mosógép ellenőrzi a ruhák szennyezettségét és a töltetet, és annak megfelelően szabályozza a mosási ciklust vagy a vízmennyiséget, a szárító pedig a ruhák nedvességének és anyagának megfelelő szárítási funkciókat állít be. Fontos alaposan átgondolni a választást, mert éves szinten több mint 100kWh is megspórolhatunk, ha egy A-s energiabesorolású mosógépre beruházunk egy D-s energiafelhasználásúhoz képest.

Második esély

A fenntarthatóbb termékek iránti érdeklődés is új lendületet vett az elmúlt időszakban: tudatos vásárlók körében egyre nő a használt tárgyak, így akár a bútorok és telefonok iránti kereslet is, valamint a nagyobb értékű műszaki cikkek esetében a gazdaságos javíttatás is újra egyre népszerűbb. A MediaMarkt februári kutatása szerint a magyarok 45%-a az azonnali készülékcsere helyett először mérlegeli a költségeket, és többnyire él a javíttatás lehetőségével, amennyiben az költséghatékonyan megoldható. A gazdaságos megoldások iránti érdeklődés részben köszönhető az elmúlt évek fenntarthatósági törekvéseinek, ugyanakkor a környezet kímélése mellett nem elhanyagolható szempont, hogy a pénztárcánkat is kíméli, amire az utóbbi hónapokban hatványozottan szükségünk van. A gyártók egyre inkább igyekeznek a fenntartható megoldások alkalmazására, több természetes anyagot használnak, például a bútorok esetében, vagy nagyobb figyelmet fordítanak az újrahasznosításra és az újrahasznosított anyagok visszaforgatására. A kereskedők is mind nagyobb számban ismerik fel, hogy a termékek életciklusának növelésével is járnak előnyök, miközben a fenntarthatósági törekvéseket is szolgálják. Ilyen például a készülékbeszámítási program, ami a MediaMarktban is elérhető. A beszámítás nem csak telefonok esetében lehetséges, de tabletre, konzolra, vagy akár MacBook készülékre is, új eszköz vásárlása esetén. Jelenleg a mobilcsere program a legnépszerűbb, mióta eltörölték az új készülék vásárlására megállapított 120.000 Ft-os értékhatárt, több mint 30%-kal megnőtt a cserék száma, a beszámítással vásárolt új készülékek átlagára pedig megugrott 180.000 Ft köré. Az outlet (visszaküldött, kicsomagolt, de alig, vagy nem használt) termékek forgalma is duplájára nőtt az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest, de egyre népszerűbbek az extra- és kiterjesztett biztosítások a nagyobb értékű termékek mellé, illetve megfigyelhető, hogy a vásárlók jobban hajlanak a hosszabb jótállást ígérő gyártók felé, akik az általánosnál hosszabb ideig garantálják készülékeik üzemképességét, jobbak a szervizelési feltételei. A MediaMarkt szakértői szerint a vásárlók tudatosabban vásárolnak és figyelik a lehetőségeiket, és bár egyelőre főleg gazdasági motiváció van a fokozott figyelem mögött, de megnövekedett azoknak a fogyasztóknak a száma is, akiket valóban érdekel a termék fenntartható minősítése, és nem csak az energiafogyasztása és az ára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Rekordnyereséget ért el a Xiaomi

A Xiaomi Vállalatcsoport, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. március 31-én zárult negyedéves időszakra vonatkozóan.A Xiaomi korrigált nettó nyeresége...
televízió nézettség

A The Floor és a Tények áll az élen

Célcsoporttól függően az RTL-es The Floor és a TV2 hírműsora volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. A Zsákbamacska és a Drága örökösök nem hozott túl jó nézőszámokat, heti átlagban sokat erősödött a Tények, de...

Erősen nyitott az HBO új dokumentumfilmje

Május 21-e, kedd óta elérhető a Maxon Hörcher Gábor kreatív dokumentumfilmje, az Emma és Eddie: A képen kívül, amely rögtön a top 3-ban nyitott, pontosabban a Dűne: Második rész után a legnézettebb film lett...

Erősen árérzékenyek lettek a hazai sörfogyasztók

A tavalyi adatok alapján a sörfogyasztás a volumen helyett a minőség felé mozdult el – állítják az Auchan szakértői. A klasszikus ízek a legkedveltebbek, emellett a csökkentett energia- és alkoholtartalom került előtérbe. A legjobban...

Világhírű festőművésszel dolgozott a BMW

A párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét a BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása, amelyet a világhírű amerikai festőművész, Julie Mehretu álmodott valóra. A 20-as rajtszámot viselő BMW M Hybrid V8 versenyautó június 15-én...

Bababolt szekciót indít az eMAG

Tavaly az eMAG vásárlói közel 50 ezer csomag pelenkát és további 120 egyéb baba-mama terméket rendeltek online kereskedőtől. Az ilyen termékeket rendelő felhasználók sajátossága, hogy tízből hat rendelésből hatot este 9 és éjfél között...

Volt, aki egyszerre 3 milliót fizetett SZÉP kártyával

Ma már szinte úgy használjuk – az egyedülállóan digitálisan is elérhető – K&H SZÉP kártyát is, ahogyan a bankkártyánkat. Nemcsak az érintésmentes fizetési mód szempontjából, de gyakoriság és elköltött összeg tekintetében is. Az adatok...

Újra nézhetjük gyerekkorunk kedvenc rajzfilmsorozatát

Az "Egyszer volt, hol nem volt..." sorozat a mai szülők számára ismerős lehet, hisz már több mint 40 éve szórakoztatva tanítja a gyerekeket. A vasárnap debütált, legújabb évad a bennünket körülvevő tárgyakról szól és...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25 százalékos bérprémiumot kínálnak - derül ki a PwC Global AI Jobs...

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Rekordnyereséget ért el a Xiaomi

A Xiaomi Vállalatcsoport, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. március 31-én zárult negyedéves időszakra vonatkozóan.A Xiaomi korrigált nettó nyeresége...
televízió nézettség

A The Floor és a Tények áll az élen

Célcsoporttól függően az RTL-es The Floor és a TV2 hírműsora volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. A Zsákbamacska és a Drága örökösök nem hozott túl jó nézőszámokat, heti átlagban sokat erősödött a Tények, de...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...