- Hirdetés -

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

|

- Hirdetés -

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által közölt adatok szerint felére esett viszont az otthon és kert termékkörben leadott rendelések aránya tavaly karácsonyhoz képest, miközben műszaki cikkeket és játékokat jóval többen vásárolnak online. A listavezető helyet a szépségápolás és egészég kategória vette át.

Hosszú évek óta exponenciális az e-kereskedelem bővülése nemcsak hazánkban, de az egész világon is, amire a koronavírus-járvány csak rátett egy lapáttal. A negyedik hullám miatt ismét sok a bizonytalanság, az életünk kiszámíthatatlanná vált, egyszerűsége és biztonságossága miatt éppen ezért egyre többen fordulnak olyanok is az online vásárlás felé, akik azelőtt ezt elképzelhetetlennek tartották magukról.

Perényi András, a Webshippy társalapítója arról beszélt, arra számítanak, hogy idén 20 százalékos lesz a teljes piac bővülése, de cégük még ennél is erőteljesebb emelkedést könyvelhet majd el a várakozások szerint. Mint mondta, 2019 decemberében 57 ezer csomagot szállítottak házhoz, ez a szám 2020 decemberére 130 ezer csomaggal megduplázódott, 2021 utolsó hónapjában pedig 200 ezernél is több csomaggal kalkulálnak.

Így változtak meg rendeléseink egy év alatt

A webáruházak számára kiszervezett logisztikai és dropshipping szolgáltatásokat, valamint logisztikai szoftver megoldásokat nyújtó vállalat ügyvezető-igazgatója elmondta, a rendelkezésre álló adataikban van némi meglepetés, ami az ünnepek előtt leadott rendeléseket illeti.

Hozzátette, mivel közel 10.000 négyzetméteres robotizált raktárukban 1750 webáruház teljes rendeléskiszolgálása zajlik és a kiszállított csomagok által generált árbevétel az elmúlt egy évben több mint 11 milliárd forintot tett ki, országos szinten is releváns statisztikákkal tudnak szolgálni.

„Tavaly karácsonykor a rendelések 41 százaléka az otthon és kert termékkategóriába tartozott, ez az arány most csak 19 százalék. Ennek oka lehet az is, hogy egy évvel ezelőtt az oltások hiányában még teljesen bezárkózott mindenki, több idő jutott a lakásunk és annak környezetének szépítésére” – értékelt Perényi András.

Közölte azt is, a listavezető a szépségápolás és egészség termékkör, ami megőrizte tavalyi 28 százalékos részesedését a rendelések között.

Érdekes továbbá, hogy látványos emelkedést produkált a játék és hobbi kategória, amely a tavalyi 4 százalékról 16 százalékra erősödött. Műszaki cikket tavaly a Webshippy rendszerén keresztül rendelők mindössze 5 százaléka vásárolt karácsonyt megelőzően, most ez az arány 11 százalékra emelkedett.

Az általuk kezelt webshopokban több fogy emellett irodaszerekből, és babatermékekből a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva, de kevesebb könyvből és ruházatból.

Robotok állítják össze a csomagokat

Az online vásárlóknak a Webshippy ügyvezető igazgatója azt javasolja, a rendelés leadása előtt mindig győződjenek meg róla, hogy ki szállítja majd házhoz a csomagokat.

„Ahogy közeledik a karácsony, úgy lesz egyre nagyobb nyomás a szállítócégeken, és előfordulhat olyan élethelyzet, amikor egyáltalán nem mindegy, hogy heteket vagy csak néhány napot kell várni a termékekre. Ha van választási lehetőség, érdemes magyar cégeket, magyar futárszolgálatokat választani, akik a Webshippyhez hasonlóan 24 órán belül garantáltan vállalják a szolgáltatást” – magyarázta.

Hozzátette, prémium szolgáltatásuknak köszönhetően a 16 óráig leadott rendeléseket akár még aznap este, munkaidő után ki tudják vinni a címre. Mindez annak köszönhető, hogy raktáraikban az Európában elérhető legpontosabb, leggyorsabb csomag-összekészítési eljárás valósul meg a robotrendszernek köszönhetően. Ennek lényege, hogy a termékeket a robotok szállítják a csomagolóállomáshoz, nem kollégáik gyűjtik össze őket a hagyományos módon.

A legnépszerűbb termékkategóriák 2021 karácsonyán:

Szépségápolás és egészség – 28 %
Otthon és kert – 19 %
Játék, hobbi – 16 %
Műszaki cikk – 11 %
Baba, mama – 5 %
Étel-ital – 4 %
Egészség, gyógyászat, étrendkiegészítők – 4 %
Irodaszerek, irodatechnika – 3 %
Háziállat – 3 %
Divat és ruházat – 2 %
Könyv – 2 %
Autó-motor – 2 %
Számítástechnika – 1 %
Sport és szabadidő – 1 %

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA