- Hirdetés -

Ezek lesznek jövőre a fő trendek az e-kereskedelemben

|

Jóval több hangalapú keresés, az ügyfélélményt javító hűségprogramok, még nagyobb szerep a gépi tanulásnak, értékesítés a közösségi platformokon – többek között ezek lesznek a meghatározó trendek 2024-ben az e-kereskedelemben a Webshippy elemzése szerint. Az új trendek megértése és az azokhoz való alkalmazkodás lehet az a tényező, amely előnyhöz juttatja a webshopokat a versenytársakkal szemben.

Több hangalapú keresésre számíthatunk

Az olyan intelligens otthoni eszközök, mint az Amazon Alexa és a Google Home, ösztönzik a hangvezérelt keresés elterjedését. Ez azt jelenti, hogy a kereskedőknek a kulcsszavakra és a helyi SEO-ra kell összpontosítani, hogy hatékonyan kiaknázzák ezt a növekvő szegmenst.

Az előrejelzések szerint az ilyen hangvezérelt eszközök világméretű értékesítése 2024-re várhatóan meghaladja a 30 milliárd dollárt. Az Egyesült Államok jelentősen hozzájárul majd ehhez a trendhez, mivel a becslések szerint jövőre az amerikai otthonok több mint felében valószínűleg lesz okos hangszóró.

Hűségprogramok javítják az ügyfélélményt

A vásárlók egyre inkább elvárják, hogy a márkák az ő feltételeik szerint lépjenek kapcsolatba velük. Hogyan tudod felülmúlni a versenytársaidat? A válasz a lehető legnagyobb fokú személyre szabásban rejlik.

Az általános, mindenki számára egyforma megközelítés korszaka átadja a helyét az egyéni igényekre szabott stratégiáknak. 2024-ben a személyre szabás trendje még inkább az ügyfélélmény kérdésének középpontjába kerül.

A precíz adatelemzés, a mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás (ML) felhasználása az ügyféladatok gyűjtéséhez és értelmezéséhez elengedhetetlen lesz a cégek számára. A személyre szabott kedvezményeket és élményeket kínáló hűségprogramok is elősegíthetik az ügyfelek megtartását.

A közösségi média mint értékesítési platform

Az Instagram, a Facebook és a TikTok értékesítési platformokká alakulnak olyan funkciókkal, mint a vásárlásra ösztönző posztok és az alkalmazáson belüli vásárlás. Ez az integráció zökkenőmentes vásárlási élményt nyújt a felhasználók számára, lehetővé téve számukra, hogy anélkül vásároljanak, hogy el kellene hagyniuk a közösségi médiaplatformot.

A Statista szerint csak az Egyesült Államokban a közösségi média felhasználói bázisa a becslések szerint 2028-ra eléri a 331,09 millió felhasználót. Ahhoz, hogy a mai figyelemközpontú gazdaságban relevánsak maradjunk, elengedhetetlen a közösségi média funkciójának újraértékelése. Át kell gondolni, hogyan illeszkedik a stratégiába, nemcsak a marketing területén belül, hanem az egész vállalkozáson belül.

A divatos közösségi médiaplatformok és alkalmazások idővel változni fognak. Azonban a közösségi média erejének integrálása már most kulcsfontosságú minden cég életében.

A gépi tanulás nagy szerephez jut

A gépi tanulási technológiák lehetővé teszik a kereskedők számára, hogy a prediktív elemzések, termékajánló algoritmusok és ügyfélszolgálati chatbotok segítségével rendkívül személyre szabott élményt nyújtsanak. Mindezek a modern e-kereskedelem kritikus elemévé teszik.

A legfrissebb adatok szerint az AI és a gépi tanulás várhatóan jelentősen befolyásolja majd a kiskereskedelmi szektort. Ezek a technológiák automatizálják és segítik majd az olyan rutinfeladatokat, mint a termékcikkek kiválasztása és kiajánlása, javítják az olyan ügyfélszolgálati funkciókat, mint az élő chatek, lehetővé teszik a célzottabb ügyfélmarketing-stratégiákat, és optimalizálják a készletgazdálkodást.

Marketing szempontból a szakértők arról beszélnek, hogy az olyan bevált gyakorlatok, mint a keresőoptimalizálás (SEO) elavulttá válnak. Bár ez nem igazán igaz, érdemes megjegyezni, hogy a terület változik, és néhány régi módszernek el kell majd tűnnie ahhoz, hogy helyet adjon az új AI-optimalizálási gyakorlatoknak.

Quick Commerce (Q-Commerce) és Livestream Shopping

A gyorskereskedelem, vagy Q-kereskedelem, amelyet az olyan platformok, mint az Amazon Prime Now és más innovatív cégek képviselnek, megváltoztatja a termékkiszállítás területét.

Ezt a trendet a fogyasztók növekvő türelmetlensége táplálja. A megnövekedett kereslet kielégítése érdekében a vállalkozások kénytelenek változtatni a stratégiájukon.

A „Need for It Tonight” bevásárlóalkalmazás például együttműködött a Gophr futárszolgálattal, hogy 90 perces szállítási lehetőséget biztosítson azoknak, akik divatcikkeket rendeltek. Ahogy ez a mozgalom egyre nagyobb lendületet vesz, várhatóan még több cég fog partnerséget kötni helyi kézbesítő szolgáltatásokkal.

Különböző platformok különböző célközönségeknek

A generációkra jellemző közösségi médiapreferenciák megértése kulcsfontosságú. A TikTok a Z generáció piacát fogja uralni, míg az ezredforduló környékén születetteket hatékonyabban lehet elérni az Instagram, a TikTok és a Facebook kombinációjával.

A TikTok különösen hatalmas növekedést mutat: nagyjából öt év alatt több mint egymilliárd felhasználót vonzott, ezt a számot 2022-ben érte el. Az előrejelzések szerint 2024-re a TikTok körülbelül 11 milliárd dollárnyi amerikai reklámbevételt fog termelni, és ezzel megelőzi a YouTube-ot.

Más platformok most azon vannak, hogy lépést tartsanak ezzel. Mindegyikük arra törekszik, hogy elérje azt, amelyet a TikTok a közösségi média területén létrehozott. Azt azonban még nem tudni, hogy a közönség jelenlegi egyensúlya meddig tartható fenn.

Környezettudatos kereskedelem

A környezetbarát e-kereskedelmi kezdeményezések növekedésére lehet számítani, mivel a környezetvédelem továbbra is uralja a közbeszédet. A fenntartható csomagolástól a szén-dioxid-semleges szállítási lehetőségekig a „zöld” lesz a meghatározó téma a webshopok életében.

Megfigyelhető, hogy a fogyasztók évről évre egyre inkább a zöld kezdeményezéseket és az etikus üzleti működést hangsúlyozó márkákat részesítik előnyben.

A webshopoknak érdemes megfontolniuk a környezetbarát csomagolásra való áttérést és a szállítással kapcsolatos szén-dioxid-kibocsátás minimalizálását, illetve olyan beszállítókkal érdemes partnerséget kialakítani, akik elkötelezettek az etikus gyakorlatok iránt. Ez visszhangra talál majd a környezettudatos vásárlók körében, és megkülönbözteti a webshopodat a versenytársaktól.

Az e-kereskedelem és a digitális marketing gyors átalakuláson megy keresztül. E trendek megértése és kihasználása segíthet a cégeknek versenyelőnyre szert tenni, és biztosítják a felkészülést a 2024-s évre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...