- Hirdetés -

Ezek most a slágertermékek

|

Kenyérsütő, hajvágó és kerti szerszámok – úgy tűnik, ezeket kezdték el hiányolni háztartásukból a magyarok, amikor berendezkedtek a karanténéletre. Mint a MediaMarkt friss forgalmi adataiból kitűnik, némely ilyen slágertermék iránt hirtelen egy átlagos hónap forgalmához képest megötszöröződött a kereslet a járvány következtében. Sokan ugyanakkor továbbra is betérnek az áruházakba az otthoni munkavégzéshez, vagy éppen a kávészünethez szükséges eszközökért.

Az utóbbi hetekben hirtelen megugrott azoknak a kisebb értékű műszaki cikkeknek az online forgalma, amelyekért az emberek eddig inkább betértek valamelyik MediaMarkt áruházba. Érezhetően hatott a „Maradj otthon!” felszólítás, ugyanakkor sokan szembesülhettek azzal, hogy a családjuknak nincs meg minden szükséges eszköze a karanténélethez.

Azon kisebb értékű termékek online forgalma, melyekért eddig kényelmesen beugrottunk a legközelebbi áruházba, váratlanul elkezdett növekedni. Ezek közé tartoznak az olyan háztartási kisgépek, melyek szerepe felértékelődött az utóbbi időszakban: a gofri- és szendvicssütők tripláztak, kenyérsütőből öt és félszer annyit rendeltek online a MediaMarkt webáruházában, otthoni hajvágó készülékből pedig hasonlóan sok fogyott – a megszokott forgalomhoz képest.

Karantén sütöde és szépségszalon

A konyhai sütésben fent említett háztartási eszközök és hajvágók mellett az epilátorok felfutó népszerűsége mind azt igazolja, hogy az otthoni életre kényszerült emberek próbálják pótolni az eddig, háztartáson kívül igénybe vett szolgáltatásokat.

Az otthon eltöltött családi idő most felértékelődött, ide tartozik a közös étkezés is. A mindennapi kenyér megsütése kiegészül a melegszendviccsel, gofrival – a közös kenyérsütés mellett pedig ezek önálló konyhai tevékenységnek is megfelelnek, akiknek pedig eddig erre nem jutott ideje, most szívesen élnek a lehetőséggel.

Az üzletek és szépségszalonok bezárásával előkerülnek az otthoni praktikák, a hajvágók és epilátorok pedig segítségre lehetnek. A hajvágó készülékek sikerét a több, mint ötszörös eladás bizonyítja a MediaMarkt webáruházi adatai szerint. Talán a magas lázzal járó tünetegyüttes miatt is, de hasonló módon megugrott a lázmérők forgalma is a MediaMarkt webáruházában.

A kerti munka nem várhat

A jó idő beköszöntével egyébként is sokan kertészkednek, ráadásul felér egy legális sétával és napfényfogyasztással a kijárási korlátozás alatt. Az elmúlt hetekben két és félszer annyi kerti szerszámot és kisgépet adtak el a MediaMarkt webáruházában tavaly áprilishoz képest.

A szórakoztató elektronika most is tarol

A vírushelyzet miatti otthoni munkavégzés és az online tanulás miatt egy átlagos hónap többszörösére növekedett a kamerák, egerek és billentyűzetek online eladása is, hasonlóan a konzolokhoz és a videojátékok kiegészítőihez.

A koronavírus sok más terület mellett nagyon komoly hatással van a sportra is, a legtöbb idénre tervezett jelentős sporteseményt törölték vagy jövő évre halasztották. A vírus ezzel új helyzetet teremtett a televíziók piacán nemcsak a gyártók számára, akik új modellekkel készültek az idei évre, de a kiskereskedők, így a MediaMarkt számára is. A műszaki áruházlánc, érték alapon piacvezetőként ebben a kategóriában, a vírushelyzet előtt a nagyobb sportesemények (főként futball események) idejére 10-20 %-os forgalomnövekedésre számított. A koronavírus azonban egy folyamatosan változó környezetet teremtett, és annak ellenére, hogy a sportesemények elmaradnak, már az elmúlt hetekben nem várt módon megemelkedett a televíziók eladása. Mi több, a vásárlók most kifejezetten a nagyobb értékű és tudású televíziókat keresik. Okoskészülék, Netflix alkalmazás, HDMI csatlakozó, 4K, és lehetőleg keret nélküli, mert jobban mutat a nappaliban – ezek az elvárások a karanténkészülékek iránt az áruház tapasztalatai alapján.

A televíziókat ráadásul eddig hagyományosan inkább az áruházban vették meg a vásárlók, hiszen ott személyesen megtekinthették a kiszemelt készüléket, vagy egy szaktanácsadó segítségével kiválaszthatták a számukra megfelelőt. Ez most a MediaMarkt tapasztalata szerint az online vásárlás felé tolódott és a vevők jellemzően internetes forrásokból tájékozódnak a vágyott termékről.

Ami miatt még mindig bemennek az áruházba

Maradtak olyan termékek ugyanakkor, melyekért a kijárási korlátozás alatt is, jellemzően betérnek a vásárlók a legközelebbi áruházba. Mindezt céltudatosan, sokan kesztyűvel és szájmaszkkal felszerelve teszik, és tartva az előírt másfél méteres távolságot.

Jelen időszak beköszöntével az alapvetőnek számító elektronikai cikkek, telefonok, laptopok, valamint hajvágók mellett jellemzően a „fogd és vidd” típusú termékek (pl. fülhallgatók, tintapatronok, elemek) továbbra is mennek a MediaMarkt áruházaiban. Hasonlóan népszerűek a fizikai áruházakban a kávézáshoz kapcsolódó termékek, ami egyrészt valószínűleg köszönhető annak, hogy a vásárlók az otthoni kávézás minőségéből sem adnak alább, másrészt, mert ezt továbbra is szeretik egy szélesebb kínálatból kiválasztani, hiszen például a műszaki áruházlánc nagyobb üzleteiben több mint 50 féle márkát árusítanak csak kávéból.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb áruház száll be a Dubai csoki-őrületbe

A két diszkontlánc mellett az Auchan is csatlakozik a legújabb édességtrendhez, és csütörtöktől mindössze 2499 forintos akciós áron kínálja a 100 grammos minőségi Dubai csokoládét. Egy vásárlás alkalmával összesen három darabot lehet venni belőle...

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...