Miközben a divatvilág izgatottan várja a 2024-es legújabb kollekciók bemutatását, a GLAMI divatkereső platform megvizsgálta, hogy a felhasználók aktivitása alapján melyek voltak a legnépszerűbb trendek, a legfelkapottabb márkák és a legnagyobb érdeklődésre számot tartó darabok 2023-ban Magyarországon.
A GLAMI divatkereső platform Fashion Research - Year in Review 2023 jelentése szerint a felhasználók keresései, lájkjai és a kívánságlistához való hozzáadások alapján a magyar vásárlók is követték a legnépszerűbb nemzetközi trendeket és rengeteg balettcore és csendes luxus ihlette terméket kerestek. Újra megjelentek a tüllszoknyák, a kardigánok, a peplum és a pánt nélküli felsők, valamint a nagy visszatérőnek tekinthető balerina cipők. A balett által inspirált ruhák közül három kategória emelhető ki: a Mary Jane cipők iránt 333%-kal, a balerinacipők iránt 98%-kal, valamint általában az olyan elegáns anyagok, mint az atlasz szövetek vagy a szatén iránti kereslet 18%-kal nőtt 2022-höz képest.
A másik legfontosabb trend a minőséget, a minimalista darabokat és a logómentes divatot hirdető csendes luxus, amelynek talán a legjellemzőbb szimbólumai a ballonkabátok, a blézerek, valamint a minimalista bőrtáskák és a loafer cipők. Ebben a kategóriában 2022-vel összehasonlítva 73%-kal nőtt az igény a kardigánokra és 33%-kal a loaferekre. A jelentés - mint a csendes luxust kiegészítő trendet - megemlíti még a corpcore TikTok esztétika terjedését, amely szerint nem kell feltétlenül irodában dolgozni ahhoz, hogy az üzleti stílusú öltözködést kövessük és elegáns bőszárú nadrágokat, nagyméretű blézereket és ehhez illő cipőket hordjunk.
Az 5 legnépszerűbb termék
Ha konkrét darabokat nézünk, az év egyik legnagyobb slágere a midi szoknya volt. Míg nyáron a divatos farmer és szatén anyagok voltak reflektorfényben, télen a kötött és gyapjúszoknyák vették át a helyüket. Továbbra is fontos trend volt az outdoor inspirálta ruházat, a steppelt dzsekik és a modern trendekhez igazodó kényelmes meleg felsőruházat. A vintage adidas cipők 2023-ban hatalmas növekedést értek el a keresések számának tekintetében (adidas Campus +444%, adidas Samba +97%, adidas Gazelle +17%) és ismét felkerültek a toplistára. A sportcipők mellett az Ugg csizmák továbbra is rendkívül népszerűek, jelenleg az Ugg Ultra Mini a legkeresettebb modell. A bő szárú női farmerek tavaly bestsellernek számítottak és úgy tűnik 2024-ben is nagy lesz rájuk a kereslet. Tavaly a 3 legnépszerűbb divatmárka a magyar GLAMI felhasználók körében a lájkok és a kívánságlistához adott elemek száma alapján az adidas, a Skechers és a Nike voltak.
2023 színei a piros, a szürke és az ezüst
A GLAMI-n 2022-ben még egyértelműen a visszafogott pasztell színek domináltak, azonban 2023-ban az élénk színekre történő keresések száma jelentős növekedésen ment keresztül, idén pedig úgy tűnik újra az elegáns klasszikus színek fogják átvenni a vezetést. Az elegáns, energikus és csábító vörösnek megvolt a helye a kifutókon és a McQueen, Bottega Veneta és a Valentino bemutatta kollekciók is azt mutatták, hogy a pirosat lehetőleg merészen, tetőtől talpig kell viselni, de azért kontrasztos elemként is jól működhet a táskák, sálak és cipők formájában. Úgy tűnik a szürke gyapjúkabátok, blézerek és pulóverek olyan klasszikusok, amelyek soha nem hagyják el a divat pódiumát: a másik legnépszerűbb szín 2023-ban a szürke volt, amelynek fő előnyei a sokoldalúság és az időtlenség, valamint a lehetőség, hogy kiegészítsünk más színekkel. Az ezüst szín a divatban nem csak 2023-ban volt nagyon népszerű, de várhatóan 2024-ben is újra fókuszba kerül, hogy ragyogást és eleganciát hozzon az öltözékekbe.