- Hirdetés -

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

|

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen tértek vissza az üzletekbe, a vállalat árbevétele végül közel ötödével, rekordszintre nőtt. Bár drágultak a termékek, így is több elektronikai eszköz fogyott – a legtöbbet televíziókra költöttek a vásárlók, a legnépszerűbbek továbbra is a 4K UHD tévék voltak.

2021-ben változtatta meg üzleti évének fordulónapját az Euronics, így a cég immár a júliustól júniusig terjedő időszakról teszi közzé jelentését. A 2020/2021-es bázisidőszakhoz viszonyítva a 2021/2022-es pénzügyi évben a 64 üzletből álló hálózatból, valamint az Euronics webshopjából származó adatokat együttesen vizsgálva a most lezárt üzleti évben 7 százalékkal nőtt a vásárlások száma, az árbevétel pedig közel 19 százalékkal nettó 79,3 milliárd forintra emelkedett, ami rekordnagyságú forgalmat jelent.

„Bár az online forgalmunk a tavalyi robbanáshoz képest stagnált, a trend továbbra is töretlen: egyre többen használják a webshopunkat. A tavaszi boltzár vége után viszont azt tapasztaltuk, a vevők nagy lelkesedéssel tértek vissza az üzleteinkbe, hiszen még az online megvásárolt termékeket is szívesen nézik meg, próbálják ki előzetesen” – mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója. „Mindez visszaigazolja az omnichannel értékesítési stratégiánkat: a boltokra továbbra is szükség van, hiszen a termékekkel kapcsolatos személyes tapasztalatokra még a webshop fejlődése mellett is igényt tartanak a vevők.”

Ezek voltak a legnépszerűbb termékek

Az Euronics adatai szerint a vevők szépségápolási eszközökből vásárolták a legnagyobb mennyiséget az elmúlt egy évben, és átlagosan közel 11 000 Ft-ot költöttek egy-egy termékre. A toplistán az eladott mennyiség szempontjából e kategóriát a telefonok és kiegészítők, illetve a porszívók és takarítógépek követik – előbbi szegmensben átlagosan mintegy 49 000 Ft-ot, utóbbi termékkör esetén pedig 30 000 Ft-ot költöttek a vásárlók.

 

A szépségápolás kategórián belül abszolút slágertermékeknek számítottak az elmúlt egy évben a női szőrtelenítő eszközök, azon belül pedig a villanófényes, tartós szőrtelenítő gépek (IPL). A legnépszerűbb márka ebben a kategóriában az Euronics vásárlói körében a Philips volt, amit a Braun követ. Ezen kívül a komolyabb hajápolási termékek iránt is nagy volt a kereslet: a top három márka itt a Dyson, a Remington és a Philips voltak. Bár a pandémia időszakában már látható volt, hogy az otthoni főzéshez, ételelőkészítéshez kapcsolódó termékek értékesítése növekvő pályára állt, a korlátozások megszűnésével sem enyhül a kereslet az olyan termékek iránt, mint a forró levegős sütők, vagy éppen az automata kávéfőzők. Ezek a rekordnak számító bázis évhez képest is magas, 243 és 50 százalékos fejlődést mutatnak.

„A mobiltelefonok körében a legfelkapottabb márkák a Xiaomi és a Samsung voltak, elsősorban a középkategóriás eszközöket keresik a vásárlók” – tette hozzá a kereskedelmi ügyvezető igazgató.

Hasonló népszerűségnek örvendenek a kézi- és robotporszívók. „A kézi porszívók területén 47 százalékos, a robotporszívókén, kiugróan magas, 115 százalékos fejlődés figyelhető meg a bázishoz képest. Előbbi gyakorlatilag kiváltotta a hagyományos porzsákos és porzsák nélküli modelleket. Ár tekintetében biztosan, azonban lassan már eladott darabszám szempontjából is több álló porszívót adunk el, mint hagyományosat. Talán meglepő, de ebben a kategóriában a 100-200 000 Ft-os kategóriájú gépek – köztük a Dyson, Philips és Electrolux márkák – vezetik a piacot” – mondta Fazekas Bálint.

Ezekre az eszközökre költöttük a legtöbbet

Árbevétel szempontjából az első helyen a nagyképátlójú televíziók végeztek mindkét vizsgált évben. Itt az átlagos kosárérték 150 000 Ft volt az elmúlt 12 hónapban, ami 30 000 Ft-tal magasabb a 2020-2021-eshez képest. E termékkategóriát az árbevételi toplistán az elöltöltős mosógépek és a kombinált alulfagyasztós hűtőszekrények követik – ezekre a termékekre átlagosan 100-110 000 Ft-ot költöttek a vásárlók.

„A televíziók körében a legnépszerűbb márkának a Samsung termékei számítanak, ezt követik az LG készülékek, de a top 5 tévémárka listájára sajátmárkás kijelzőink, a Dyras tévék is felfértek” – monda el a kereskedelmi ügyvezető igazgató. „A televíziók eladása a nagyobb sportesemények idején mindig megugrik: ezzel magyarázható, hogy a bázisévhez – a foci Eb időszakához – képest az elmúlt évben 12 százalékkal kevesebb terméket adtunk el, a készülékek világszerte tapasztalható átlagár-emelkedése miatt azonban ebben a szegmensben az árbevételünk összességében így is 6 százalékkal nőtt.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...