- Hirdetés -

Ezek voltak minden idők legdrágább Super Bowl reklámjai

|

Humoros, informatív vagy épp megható – mindegy, de dollármilliókból készül el egy-egy Super Bowl reklámszpot, minimum ötmilliót költenek rá a cégek és rendszerint sztárok vendégszerepelnek bennük. Rekorderek persze itt is vannak, a tíz legdrágább reklám között főként a techcégek és az autómárkák képviseltetik magukat.

(kiemelt fotó: NFL)

Az NFL döntője, a Super Bowl minden évben az USA legnézettebb sporteseményei közé tartozik, amelyet idén magyar idő szerint február 13-án hétfőn hajnalban rendeznek meg. Az utcák szinte kiürülnek ilyenkor és százmilliók követik figyelemmel, hogy melyik csapat viheti haza a trófeát, de ugyanekkora érdeklődés övezi a félidei látványos koncertet is (halftime show), ahol ebben az évben a nagy visszatérő Rihanna fog énekelni.

A hatalmas nézettségnek köszönhetően a cégek egymás sarkát tiporják, hogy megszerezhessenek az idősávban egy-egy reklámhelyet, amelyekért persze csillagászati összegeket fizetnek – a Forbes szerint idén fél perc 7 millió dollárba kerül. De nem csak a reklámhelyek drágák, hanem magukat a szpotokat is óriási pénzekért gyártják le a vállalatok, hiszen nem mindegy, mit néz több millió amerikai, akik jelentős része máskor amúgy a streamingfelületeket részesíti előnyben.

Íme minden idők tíz legdrágább Super Bowl reklámja:

10. Toyota Prius: The Longest Chase (2016) – A másfél perces szpot 14,4 millió dollárba került a Toyotának, melyben egy csapat bankrabló Priussal menekül a rendőrök elől.

9. Amazon Echo: Alexa Loses Her Voice (2018) – A cég 90 másodpercben mutatta be, hogy mi lenne, ha digitális asszisztensük, Alexa elvesztené a hangját, és nekik sztárokkal kellene őt pótolni. 14,9 millió dollárért mutathatták be.

8. Samsung Galaxy S III: The Next Big Thing (Is Already Here) (2013) – A háromperces, 15,2 millió dollárba kerülő reklám koncepciója egy pitch meeting volt, amelyben Paul Rudd és Seth Rogen próbáltak előrukkolni valamivel a Samsung számára, mely a cég „következő nagy dobása” lehet.

6. Kia Telluride: Give It Everything (2019) – A Kia másfél percben mutatta be West Pointot, a Georgia állambeli kisvárost, ahol a Telluride-okat gyárják, Mivel nem használtak speciális effekteket a szpothoz, elsőre nem gondolná az ember, hogy ott van a legdrágább reklámok között. Pedig de, hiszen 15,6 millió dollárba került.

6. Amazon: Not Everything Makes The Cut (2019) – Megosztott hatodik helyet szerzett a Kia Telluride-dal az Amazon 2019-es reklámja, melyből kiderült, hogy ugyan Alexa egy zseniális és hasznos ötletnek bizonyult, nem minden Amazon-találmányról lehet ugyanezt elmondani.

5. Chrysler: America’s Import (2014) – 16 millió dollárba került az a kétperces reklámfilm, melyben Bob Dylantől tudhatja meg a néző, hogy a Chrysler mennyire amerikai autó.

3. Ford Ride-Sharing: Go Further (2017) – A Ford nem egy autóját domborította ki a szpotban, helyette úttörő tevékenységeire fókuszált, és a 16.2 millió dolláros, másfél perces reklámban az elektromos autóktól egészen a közösségi közlekedésig jutott.

3. 84 Lumber: The Journey Begins (2017) – A harmadik helyen is holtverseny alakult ki, a Ford mellett a 84 Lumber bevándorlást támogató reklámját találjuk, ami egy anya-lánya páros történetét meséli el, akik az USA-ba vándoroltak.

1. Google Assistant: Loretta (2020) – 16,8 millió dolláros volt a könnyfakasztó Google-reklám, mely digitális asszisztensét promózta, ahogy egy idős úr néhai feleségével közös emlékeit csalta elő segítségével.

1. Az első helyen a Google mellett az Amazon képviselteti magát, a 2020-as döntő idején lejátszott Before Alexa nevet viselő reklám arra kereste a választ, hogy mit csináltak az emberek, amikor Alexa nevű digitális asszisztensük még nem létezett.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...