- Hirdetés -

Ezek a legnagyobb műsorgyártók

|

A televíziós műsorgyártók közül az RTL egyik beszállítója érte el tavaly a legmagasabb árbevételt. Sokat buktak 2016-ban a TV2-től kieső gyártók, köztük Hajdú Péter cége is.

Üzleti szempontból vegyes képet mutat a televíziós műsorgyártók elmúlt éve. Jó évük volt az RTL Magyarországhoz kötődő cégeknek. Ez nem csoda, hiszen miután 2015-ben vezetőváltás volt a médiavállalatnál, új műsorgyártók kerültek helyzetbe. Ugyanakkor a korábbi RTL-es fő műsorbeszállítónak számító IKO sem tűnt el a piacról, ugyanis 2015 végétől kezdve a TV2 Csoportnak kezdtek dolgozni. Manapság pedig már olyan domináns a szerepük a TV2-nél, mint amilyen anno az RTL-nél volt.

Az IKO Műsorgyártó Kft. TV2-s térnyerésének voltak vesztesei, hiszen néhány cég kiszorult a csatorna beszállítói közül. Azt azonban nem tudni, hogy az IKO Műsorgyártó mennyit profitált mindebből, mert továbbra sem publikálták a 2016-os beszámolójukat.

UFA Magyarország Kft. – 2,5 milliárd forint nettó árbevétellel zárták a tavalyi évet, ami növekedést jelent a korábbi esztendő 2,2 milliárd forintjához képest. A cég eredménye nem sokat változott, ez 2016-ban 422 millió forintot tett ki, a 2015-ös 431 millió forint után. Az UFA Magyarország gyártja az RTL Klub számára a Barátok közt napi sorozatot, továbbá ez a cég készítette a Hagyjál főzni című műsort és az X-Faktort is.

Hung-Ister Zrt. – 2,3 milliárd forint nettó árbevételt ért el a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó társaság, ez némi csökkenést jelent a korábbi év 2,5 milliárdjához képest. A cég adózott eredménye 722 millió forintot tett ki, alig csökkent a 2015-höz képest. A Hung-Ister a műsorbeszállítói piacon ugyan pozíciókat vesztett, de továbbra is jelentős gyártói infrastruktúrával rendelkeznek.

Attention Production Kft. – 1,58 milliárd forint folyt be tavaly a céghez, ami bő egymilliárd forintos növekedést jelent 2015-höz képest. Az adózott eredményük a korábbi 2,8 millióról 76 millió forintra nőtt. Az IKO utáni RTL-es időszak egyik nagy nyertese a cég, ami olyan műsorokat gyárt, mint az Éjjel-nappal Budapest, vagy éppen A gyanú árnyékában.

Paprika Latino Studios Kft. – 1,57 milliárd forint nettó árbevétele volt a társaságnak, ami immár teljes egészében – a magyarországi Viasat korábbi tulajdonosaként ismert – MTG csoport érdekeltsége. Dirk Gerkens érkezése előtt jelentős műsorgyártói voltak a TV2-nek. Azóta viszont már az RTL-nek is dolgoznak. A cég készítette tavaly a Farm című realityt. S szintén a Paprika Latino nevéhez fűződik a hamarosan az RTL II képernyőjén feltűnő, Oltári csajok című sorozat is. A cég ugyanakkor nem csak Magyarországra koncentrál, a régiós piacon több televízióinak is dolgoznak.
A tavalyi évükön azért még érződött a TV2-s megbízások kiesése, hiszen majdnem félmilliárd forinttal csökkent az árbevételük és a nyereségük is megcsappant, de még így is 133 millió forintot tett ki.

Show and Game Kft. – 1,55 milliárd forint nettó árbevételt produkáltak tavaly. Ez csökkenést jelent a korábbi év 1,79 milliárd forintjához képest. A jelentős műsorgyártói tapasztalattal rendelkező társaság korábban az MTVA-nak és a TV2-nek is dolgozott. Olyan műsorokat készítettek, mint például a Jóban Rosszban, Az ének iskolája, vagy éppen A kocka. Új piacokat is próbálnak keresni, s ennek része, hogy a Show and Game szállította be a Viasatnak az Észbontók című produkciót.

Solaz Média Kft. – 1,1 milliárd forint bevételük volt tavaly, ami szép eredmény a 2015-ös 720 millió forint után. Az RTL-nél az elmúlt két évben futott fel a cég szekere. Olyan műsorokat gyártottak, mint a Kicsi Óriások, a Nyerő Páros, az 1 perc és nyersz, valamint a komplett Konyhafőnök sorozat, ideértve a Konyhafőnök VIP-t és a Konyhafőnök Juniort is. Szintén a Solaz Média készíti az RTL Spike számára a Pumpedék című sorozatot.

Frizbi Entertainment Kft. – kereken egymilliárd forint nettó árbevételt produkált tavaly Hajdú Péter cége, ez bő 800 millió forint csökkentést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Eleinte úgy tűnt, hogy az IKO mellett a Frizbi is domináns TV2-s műsorbeszállító maradhat, aztán nem úgy lett… Tavaly ősz óta fokozatosan kiszorultak a csatornától. Igaz, sikerült új megbízásokat szerezniük az ATV-nél. Hajdú Péter saját műsora mellett a Heti Naplót és Bochkor Gábor leendő ATV-s műsorát is a Frizbi készíti.

Megafilm Service Kft. – 745 millió forint árbevételük volt, ami csökkenés a 2015-ös egymilliárdhoz képest. Kálomista Gábor cégének műsoraival a köztévén találkozhatunk. A Megafilm gyártja/gyártotta például az Egynyári Kaland, a Tóth János, vagy éppen a Munkaügyek című sorozatokat.

Primetime Entertainment Kft. – 601 millió forint nettó árbevételt produkáltak tavaly. Ez javulást jelent, hiszen 2015-ben 506 millió forintot tett ki a bevételük. Ez a cég gyártja az RTL Magyarország számára a Showder Klubot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...