Időjárás-jelentésben mutatták be a legtöbb szponzorüzenetet az idei első félévben, a hazai tévécsatornák legaktívabb partnerei ebben a műfajban az építőipari cégek voltak – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tanulmányából.
A felmérésbe a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók (RTL Klub, TV2), valamint a közszolgálati Duna TV került be, mellettük egy-egy hónapig helyet kapott a mintában a Duna World, az M4 Sport, a Sport1, a Sport2, a Story4 és a Viasat3. A vizsgált csatornák 17 372 órányi műsoridejében 1038 cég összesen 68 491 szponzorüzenete jelent meg. A beazonosított szponzorüzenetek 521 műsorcímhez kapcsolódtak, időtartamuk pedig 94 óra 32 percet tett ki – olvasható az NMHH tanulmányában.
Az adatokat 2018 azonos időszakával összevetve azt láthatjuk, hogy a Duna TV és az RTL Klub esetében nőtt a támogatói aktivitás: előbbinél 2018 első felében 5520, idén az első félévben 6086 szpot került adásba, utóbbinál 18 502-ről 20 359-re nőtt a hirdetések száma. Ezzel szemben a TV2-nél 44 146-ról 38 988-ra csökkentek a szpotok.
A leggyakrabban előforduló támogató cég a Saint-Gobain Kft. volt 2084 megjelenéssel, ezt követte a Baumit Kft. 1651 szpottal és a Leier Hungária Kft. 1630 üzenettel. A legtöbb szponzorüzenetet a TV2 időjárás-jelentésében mutatták be (15 700), amit az RTL Klub Drága örökösök című sorozata (2238) és a Duna TV Család-barát című műsora (2221) követett.