- Hirdetés -

Ezeket az autókat érdemes megvenni

|

- Hirdetés -

Vannak, akik részvényekbe vagy ingatlanokba fektetik a pénzüket, mások autókba. Bár az ilyen jellegű befektetések rejtenek magukban némi kockázatot, ha megfelelő modellt választunk, hosszú távon jól járhatunk. Általánosságban elmondható, hogy a kifejezetten ritka, exkluzív és jól karbantartott gépkocsik ára az életkorukkal arányosan emelkedik. A carVertical autóipari szakértői készítettek egy listát azokról az autótípusokról, amelyek idővel egyre többet érnek, így tulajdonosaiknak jó eséllyel profitot hoznak.

Mercedes-Benz 190 (W201)

A Mercedes-Benz 190 (W201) már megjelenésekor is rendkívül népszerű modell volt, és az értéke azóta is folyamatosan nő. A 70-es években a Mercedes-Benz gyár tízszer többet költött új autók fejlesztésére, mint a versenytársai, ezért ezek a régebbi modellek szinte elpusztíthatatlanok. A legerősebbnek számító 190 E 2.5-16 Evolution II például ma már több százezer dollárba kerül. Ezzel együtt egy 2.3, 2.5 vagy 2.6 literes motorral felszerelt standard modellt még mindig jó áron vásárolhatunk meg.

Toyota MR2 (MK1)

A Toyota MR2 sorozat autóiban minden megtalálható, amire egy igazi rajongó vágyhat – hátsókerék-meghajtás, középmotor, gyors gázreakció és manuális sebességváltó. Az első generációs MR2 kompresszorral készült és 6,5 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/órás sebességre. A kétüléses, bukó fényszórókkal felszerelt klasszikus sportautó súlya alig egy tonna.

Mazda MX-5 Miata (NA)

A Mazda MX-5, más néven Miata a Toyota MR2 komoly riválisa. Az első generációs MX-5 1989 és 1997 között készült, és hamar a figyelem közppontjába került. A könnyű kezelhetőségéről ismert autót a gyártó megbízható, 4 hengeres motorral szerelte fel, melynek maximális teljesítménye 133 lóerő. Ha biztonságos befektetést keres, és van elég szabad helye a garázsában, az MX-5 lehet az Ön számára az egyik legjobb választás.

Mitsubishi Lancer Evolution IV

Az 1996-ban bemutatott Lancer Evolution IV az egyik legkeresettebb, alacsonyabb árfekvésű modell, melyet a japán gyártó a hazai piacra szánt. Mai értéke 12 000 és 15 000 dollárról indul. A 4. generációs Lancer Evolution kompakt modell 4 hengeres motorjának teljesítménye 276 lóerő.

Piaci értékének pozitív alakulását az a tény is jelentősen befolyásolja, hogy 2015-ben a Mitsubishi leállította a Lancer Evolution gyártását, mivel a továbbiakban a hibrid és az elektromos autók előállítására összpontosított.

BMW M5 E34

Sokan hiszik úgy, hogy a BMW M sorozata annyira ritkaság számba megy, hogy szinte senki nem engedheti meg magának. A használtjármű-piacon azonban találunk néhány olcsóbb modellt is – közülük is a BMW M5 E34 az egyik legérdekesebb. Az 1988-ban bemutatott, nagy teljesítményű prémium szedánt soros 6 hengeres, 3,8 literes motorral és 335 lóerővel látták el. A klasszikus BMW M5 kikiáltási ára ma körülbelül 15 000 dollár, azonban az értéke gyorsan emelkedik.

Honda S2000

Ha sportkocsit szeretne vásárolni, a Honda S2000-nél aligha talál vonzóbbat. Míg a Mazda MX-5 és a Toyota MR2 kecses, ám kisebb hibákkal rendelkező autók, az S2000 sokkal megbízhatóbb választás. Egyszerű, de stabil motorfelépítése, könnyű kezelhetősége, hátsókerék-meghajtása, tetszetős kialakítása és a 237 lóerős, 2,2 literes szívómotorja teszi vonzóvá. Először 1999-ben mutatták be ezt a roadstert, mely jelenleg 10 000-15 000 dollárért cserél gazdát, és az ára egyhamar nem fog csökkenni.

Volkswagen Phaeton

A Volkswagen 2002-ben bemutatott, ikonikusnak ígérkező terméke a Phaeton, amely nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket – nem találta meg a helyét a német gyártó flottájában. Aligha vehette fel a versenyt azokkal a modellekkel – például az Audi A8-cal, a BMW 7-es sorozattal vagy a Mercedes-Benz S-osztályával – amelyek már nagy neveknek számítottak a piacon. 2016-ban végül úgy döntött a cég, hogy leállítja a gyártását.

A Phaeton legkorábbi verzióját ma mindössze 3000-4000 dollárért megvásárolhatja. Egy jól karbantartott modell ára azonban nagy valószínűséggel emelkedni fog. A Phaeton egyedülálló és határozott kísérlet volt a VW részéről, hogy belépjen a luxusautó-piacra – a modell Bentley alapra épült, és felszereltség szempontjából is rendkívül hosszú lett a lista.

Land Rover Discovery (Mk1)

A Land Roverek kitűnő terepjáró képességeikről és kényelmükről, ám nem megbízhatóságukról ismertek. Az újabb modellekhez képest az 1. generációs Land Rover Discovery egy viszonylag erős, egyszerű és megbízható autó, amely egyre népszerűbb az off-road-rajongók körében.

Később a Discovery-k száma csökkent az utakon, ami megnövelte a jó állapotban megőrzött autók értékét. Ez különösen igaz arra a modellre, amelyiknek a motorházteteje Rover V8-as motort rejt.

Ford Puma

Emlékszik még erre a nem mindennapi megjelenésű, kompakt Ford modellre? Valójában soha nem volt túl nagy iránta a kereslet, ezért csak 5 évig gyártották. 20 évvel később a Puma nevét egy kompakt crossover vette át. Az autógyűjtők és -rajongók kedvelik a 80-as évek szokatlan modelljeit, így ez a Puma rengeteg lehetőséget rejt magában.

Mercedes-Benz C63 AMG V8

Sok autógyártó döntött úgy, hogy új modelleket dob piacra kisebb belső égésű motorokkal, és ily módon fordítja fokozatosan a figyelmét az elektromos típusokra. A Mercedes-Benz AMG sorozat az egyik legjobb példa erre.

A rendkívül erős és öblös hangú AMG modellek mindent megadnak, amire az autók szerelmesei vágynak. 2015-ben azonban leállt a legendás C63 AMG modell gyártása – ez volt az utolsó 6,2 literes V8-as szívómotoros modell. Mivel nem fog tudni új Mercedes-Benz AMG-t vásárolni, ideje elkezdeni értékelni a régebbi, erős belsőégésű motorral rendelkező modelleket.

Annak, aki autókba szeretne befektetni, alaposan ismerni kell az autók történetét és a piac kívánságait. Ha ezen az úton szeretne járni, kerülje az impulzív és érzelmeken alapuló döntések meghozatalát. Válassza ki a megfelelő modellt, vértezze fel magát türelemmel, és meglátja: évek múlva sokkal magasabb áron tudja majd eladni az autóját.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre jobb üzlet a lakáskiadás

Az elmúlt években egyre jelentősebb összegeket hozott havonta a lakástulajdonosok számára ingatlanuk bérleményként való kiadása, a trendek pedig még tovább segítik a magasabb hozamok elérését. A bérlemények iránti kereslet növekedése, valamint a bérleti díjak...

Erre kell figyelni a karácsonyi levél- és csomagfeladásnál

Az ünnepek előtti néhány hét kiemelten nagy küldeményforgalommal járó időszak a postai szolgáltatók számára. Ha szeretnénk, hogy a képeslapok és a csomagok rendben megérkezzenek, érdemes időben feladni a küldeményeket. Amennyiben a csomagfeladásnál a leggazdaságosabb...

Humoros karácsonyi reklámfilmmel rukkolt elő a MediaMarkt

A digitális kor generációk közti feszültsége szolgáltatja a témáját a MediaMarkt karácsonyi filmjének. A történet főszereplője egy fiatal lány, aki hazaérkezik karácsonyra, de ahelyett, hogy élvezné az ünnepi hangulatot és a szeretteivel töltött időt,...

Tovább drágulhatnak az élelmiszerek

November végéig kell a Kormánynak kihirdetnie az élelmiszercsomagolások után a gyártók által a koncessziós társaságnak fizetendő, 2024-re érvényes díjak mértékét. Az új hulladékgazdálkodási rendszer idén nyári bevezetésekor hidegzuhanyként érte az élelmiszergyártó vállalkozásokat a díjak...

Díjnyertes magyar film érkezik az HBO Maxra

Idén áprilisban meghódította a mozikat, december 15-től pedig az HBO MAX kínálatában is látható lesz a számos nemzetközi filmfesztiválon díjnyertes Az első kettő című magyar romantikus film, melyben a rég látott, legendás színésznő, Drahota...

Csodás képek a Balatonról

Szabadtéri kiállítás nyílt a Káli-medence szívében, a Theodora ásványvíz kékkúti forrásánál. A tavalyi, Varázslatos Magyarországgal közösen megvalósított Sokszínű Balaton-felvidék fotópályázat legnívósabb fotóiból álló tárlat célja, hogy valamennyi generációhoz közelebb hozza a térség természeti kincseit,...

Okos termékekkel erősít az IKEA

Az IKEA három új, VALLHORN, PARASOLL és BADRING névre keresztelt, a vízszivárgás- és mozgásérzékeléshez fejlesztett, megfizethető okosérzékelővel bővíti választékát. Az érzékelőket úgy tervezték, hogy a vásárlók számára nagyobb fokú felügyeleti lehetőséget és kényelmet biztosítsanak...

Ide utaznak év végén a magyarok

Budapestre, Egerbe és Szegedre indul a legtöbb hazai utazó az év utolsó hónapjában, szilveszterre pedig sok helyen már teltház van – derül ki a Szallas.hu elemzéséből. A karácsony közeledtével egyre több tematikus városi rendezvény...

Kiderült, mivel készül jövőre a SkyShowtime

Jövőre érkezik a streaming platformra a SkyShowtime legújabb saját készítésű sorozata, Az auschwitzi tetováló, ami Heather Morris világszerte népszerű bestseller-regénye alapján készült, de lesz egy svéd krimisorozat, illetve jön majd a Halo széria második...

Még négy évig biztosan marad a MotoGP a Network4-nél

Újabb négy évre, azaz 2028-ig szóló megállapodást kötött a MotoGP és Network4 Media Group, így a következő szezonokban is a luxemburgi központú médiacég hozza el a magyar szurkolóknak a motorversenyzés legnépszerűbb sorozatát. A Network4...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az ételpazarlás ellen kampányol az Auchan

Az Auchan Magyarország már több mint egy évtizede aktívan fellép az élelmiszerpazarlás ellen, ezért az idei karácsonyi kampányával a maradékmentésre hívja fel a figyelmet. November 27-től a készlet erejéig minden áruházban megtalálható a ”Maradtmég...

Egyre jobb üzlet a lakáskiadás

Az elmúlt években egyre jelentősebb összegeket hozott havonta a lakástulajdonosok számára ingatlanuk bérleményként való kiadása, a trendek pedig még tovább segítik a magasabb hozamok elérését. A bérlemények iránti kereslet növekedése, valamint a bérleti díjak...

Erre kell figyelni a karácsonyi levél- és csomagfeladásnál

Az ünnepek előtti néhány hét kiemelten nagy küldeményforgalommal járó időszak a postai szolgáltatók számára. Ha szeretnénk, hogy a képeslapok és a csomagok rendben megérkezzenek, érdemes időben feladni a küldeményeket. Amennyiben a csomagfeladásnál a leggazdaságosabb...

Humoros karácsonyi reklámfilmmel rukkolt elő a MediaMarkt

A digitális kor generációk közti feszültsége szolgáltatja a témáját a MediaMarkt karácsonyi filmjének. A történet főszereplője egy fiatal lány, aki hazaérkezik karácsonyra, de ahelyett, hogy élvezné az ünnepi hangulatot és a szeretteivel töltött időt,...

Tovább drágulhatnak az élelmiszerek

November végéig kell a Kormánynak kihirdetnie az élelmiszercsomagolások után a gyártók által a koncessziós társaságnak fizetendő, 2024-re érvényes díjak mértékét. Az új hulladékgazdálkodási rendszer idén nyári bevezetésekor hidegzuhanyként érte az élelmiszergyártó vállalkozásokat a díjak...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....